Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Απρ 24 2023

Υπόθεση Λασκαρίδη: Σημεία των καιρών - Ο Κασιδιάρης, τα εκλογικά σενάρια και το ρίσκο - Σφηνάκια για Autohellas, Cenergy, Ελτον

Υπόθεση Λασκαρίδη: Σημεία των καιρών - Ο Κασιδιάρης, τα εκλογικά σενάρια και το ρίσκο - Σφηνάκια για Autohellas, Cenergy, Ελτον

ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ: Ντετέκτιβ δεν είμαστε, αλλά από πηγές που σχετίζονται άμεσα με τον εφοπλιστικό κλάδο μάθαμε ότι το φαινόμενο να χρησιμοποιούνται ως μέσα μεταφοράς από διεθνή κυκλώματα ναρκωτικών μεγάλα πλοία, εν αγνοία πληρώματος και πλοιοκτητών, δεν είναι ασυνήθιστο. Τουναντίον, φαίνεται να είναι επαναλαμβανόμενο φαινόμενο.

Αυτό εξηγεί μάλλον και το γεγονός ότι σύμφωνα με τα ρεπορτάζ στον διεθνή Τύπο, δεν έχουν γίνει στη Βενετία κρατήσεις μελών του πληρώματος στο πλοίο της Laskaridis Shipping. Το ίδιο άλλωστε επισημαίνει και η εφοπλιστική εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση.

Όπως προκύπτει από την ίδια ανακοίνωση, οι ουσίες βρίσκονταν σε θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού, 11 μέτρα κάτω από την επιφάνεια, προσεγγίσιμες μόνο από δύτες.

Οπότε το ότι ο Πάνος Λασκαρίδης μετατράπηκε άμεσα και εκ των προτέρων σχεδόν σε… «σεσημασμένο» πρόσωπο από κάποιους πολιτικά αντιπολιτευόμενους, με αφορμή την εμπλοκή του στη συγκεκριμένη υπόθεση, αλλά και σε όψιμο… παρία που «δεν έχει κανένας σχέση μαζί του» από τη Νέα Δημοκρατία, αποτελούν μάλλον σημεία των (προεκλογικών) καιρών.

 

ΕΚΛΟΓΕΣ: Ίσως το πιο «θολό» τοπίο εδώ και πολλά χρόνια. Από τις προσδοκίες της ΝΔ για αυτοδυναμία, τις πιθανές όψεις μιας κυβέρνησης συνεργασίας, αλλά και το ενδεχόμενο... τρίτων εκλογών, ουδείς έχει καθαρή εικόνα για το τι μπορεί να συμβεί. Όλα παίζονται!

Τα μετεκλογικά σενάρια γίνονται ακόμη πιο δύσκολα, καθότι εκτυλίσσονται με την αβεβαιότητα αν θα έχουμε εκλογές «με ή χωρίς» κόμμα Κασιδιάρη. Καθότι τελικά ο Αναστάσιος Κανελλόπουλος επανενεργοποιεί το κόμμα «ΕΑΝ» που είχε ιδρύσει από πριν, ενσωματώνοντας υποψηφίους του Κόμματος Έλληνες αλλά όχι τον ίδιο τον Ηλία Κασιδιάρη.

Εάν συμβεί κάτι τέτοιο και «περάσει», πρώτα από τον Άρειο Πάγο κι εν συνεχεία στη Βουλή, τα πράγματα περιπλέκονται έτι περισσότερο. Διότι θα αποτελέσει (με βάση τις τρέχουσες δημοσκοπήσεις) το 7ο κόμμα στη Βουλή, απομακρύνοντας πολλά από τα σενάρια που ως σήμερα «παίζονται», όπως και την προοπτική αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας. Η οποία πλέον για να λάβει έστω 151 βουλευτές θα πρέπει να συγκεντρώσει ποσοστό που κυμαίνεται πάνω από 38% ή και 39%, ανάλογα με το τι ποσοστό των ψήφων θα πάρουν κόμματα που θα μείνουν εκτός Βουλής.

Από την άλλη πλευρά, ανοικτό ερώτημα είναι και το πού θα κατευθυνθούν οι ψήφοι Κασιδιάρη, στην περίπτωση που πετύχει το μπλόκο, καθότι το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα πάνε στη Νέα Δημοκρατία.

Όλα αυτά προβληματίζουν εδώ και αρκετό καιρό τους σκεπτόμενους πολίτες, που δεν είναι άλλωστε εξοικειωμένοι με την (πολύ πιθανή στη τρέχουσα περίπτωση) απανωτή διενέργεια εκλογών με διαφορετικά εκλογικά συστήματα, όπως επίσης και τους εγχώριους και ξένους επιχειρηματικούς και επενδυτικούς κύκλους.
Υπό αυτό το πρίσμα, ίσως έχει ιδιαίτερη αξία το ότι η χρηματιστηριακή αγορά (στην οποία, ως γνωστόν, τα ηνία τα έχουν μεγάλοι ξένοι παίκτες) εμφανίζεται πρακτικά να... αδιαφορεί για το λεγόμενο «πολιτικό ρίσκο». Που σημαίνει ότι προς το παρόν τουλάχιστον ΔΕΝ «βλέπει» σοβαρό ενδεχόμενο ακυβερνησίας, ή κυβέρνησης που θα προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις στο επενδυτικό κλίμα.

 

ΚΤΕΛ: Βαθιά το χέρι στην τσέπη, λόγω της πανδημίας Covid-19(;), έβαλε το υπουργείο Οικονομικών. Με απόφασή του θα διατεθεί ως έκτακτη ενίσχυση το συνολικό ποσό των 19,28 εκατ. ευρώ σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων εξαιτίας, όπως αναφέρεται στην απόφαση, των μέτρων κρατικής παρέμβασης, των επιπτώσεων της πανδημίας και της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.

Οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι τα υπεραστικά ΚΤΕΛ ΑΕ και ΚΤΕΛ: της Αττικής που θα λάβει 2,964 εκατ. ευρώ για τα 245 λεωφορεία της, της Κορινθίας με 202 λεωφορεία που θα επιδοτηθεί με το ποσό των 1,8 εκατ. ευρώ και των Χανίων - Ρεθύμνου με 354 λεωφορεία που θα εισπράξει 905.886 ευρώ.

 

AUTOHELLAS: Ημέρα αποκοπής μερίσματος σήμερα για τον τίτλο που την Παρασκευή έκανε νέο υψηλό με κλείσιμο στα 13,16 ευρώ.

Στο 0,6175 ευρώ το καθαρό (μετά φόρων) ποσό που θα εισπράξουν οι μέτοχοι, μεταφράζεται σε μερισματική απόδοση πάνω από 4% για τη μετοχή, που μετρά απόδοση σχεδόν 28% το τελευταίο τρίμηνο.

Ο όμιλος πέρυσι πέτυχε νέο ιστορικό υψηλό τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας και βάζει τον πήχη ακόμα υψηλότερα, δεδομένων των προσδοκιών για ένα ακόμα «δυνατό» τουριστικά καλοκαίρι.

 

CENERGY: Στα 842 εκατ. ευρώ σκαρφάλωσε η κεφαλαιοποίηση μετά το νέο ιστορικό ρεκόρ για τον τίτλο, στα 4,43 ευρώ.

Η πορεία της μετοχής συμβαδίζει με τα ανοδικά οικονομικά μεγέθη. Μετά το περυσινό ιστορικό ρεκόρ επιδόσεων, ο εισηγμένος όμιλος αναμένεται φέτος να κινηθεί ακόμα υψηλότερα, βασιζόμενος στο υπερδιπλάσιο ανεκτέλεστο υπογεγραμμένων συμβάσεων στα υποβρύχια καλώδια και στους σωλήνες χάλυβα, αλλά και στην υψηλή ζήτηση που υπάρχει για τα καλωδιακά προϊόντα.

Εν τω μεταξύ συνεχίζονται οι «σύνθετες» συζητήσεις με την Orsted για την κοινή επένδυση στις ΗΠΑ.

 

ΕΛΤΟΝ: Από τις 6 Απριλίου έχει να δώσει αρνητικό κλείσιμο η μετοχή που την Παρασκευή βρέθηκε στα 2,4 ευρώ. Ο όμιλος απέκτησε ακίνητο 131 στρεμμάτων και προωθεί τη μετεγκατάσταση των αποθηκευτικών του χώρων τριπλασιάζοντας το capacity.

Για φέτος προβλέπει αύξηση εσόδων 10%, με ερώτημα όμως αν θα διατηρήσει τα πολύ υψηλά περσινά περιθώρια κέρδους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v