Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑ: Υπεγράφη η σύμβαση για την πώληση στη MIG

Υπεγράφη στο Ζάππειο Μέγαρο η σύμβαση ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής, η οποία περνά πλέον στον όμιλο MIG. Τα σχέδια της MIG για προσωπικό και αεροσκάφη στην Ολυμπιακή Αεροπορία.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ: Υπεγράφη η σύμβαση για την πώληση στη MIG
Υπεγράφη στο Ζάππειο Μέγαρο η σύμβαση ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής, η οποία περνά πλέον στον όμιλο MIG.

Tη σύμβαση υπέγραψαν από την πλευρά του Δημοσίου ο υπουργός Οικονομίας, κ. Γ. Παπαθανασίου, και από την πλευρά του ομίλου MIG ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος, κ. Α. Βγενόπουλος.

Ο κ. Βγενόπουλος ευχαρίστησε όσους συμμετείχαν στις προσπάθειες ώστε η επιχείρηση αποκρατικοποίησης της Ο.Α. να έχει θετικό αποτέλεσμα.

"Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος προσωπικά αλλά και για λογαριασμό ολόκληρου του Δ.Σ. της MIG γιατί θεωρούμε ότι κάναμε το καθήκον μας αφού για εμάς ήταν αδιανόητο να μην υπάρχει Ο.Α.", δήλωσε ο κ. Βγενόπουλος.

"Θέλουμε να πετύχουμε για να ωφεληθούμε όλοι και πάνω απ' όλα η κοινωνία. Υπόσχομαι ότι θα κάνουμε τα πάντα να κάνουμε όλους τους Έλληνες υπερήφανους για την πορεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας", τόνισε.

Ειδικότερα, η Marfin Investment Group Ανώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών (MIG) ανακοινώνει την υπογραφή των τελικών συμφωνιών (συμφωνίας αγοραπωλησίας μετοχών, συμφωνίας μετόχων και σχετικών νομικών εγγράφων) με το ελληνικό δημόσιο για την εξαγορά της Pantheon Airways (πτητικό έργο), της MRO NewCo (τεχνική βάση) και της Ground Handling NewCo (επίγεια εξυπηρέτηση). Οι συμφωνίες αυτές τελούν υπό τον όρο της κύρωσης από τη Βουλή των Ελλήνων, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες και κατόπιν αυτής θα αποκτήσουν ισχύ νόμου του ελληνικού κράτους.

Η MIG επιθυμεί να ενημερώσει τους επενδυτές για συγκεκριμένες πτυχές των συμφωνιών αυτών:

α. Οι εταιρίες που εξαγοράζονται αποτελούν στην πραγματικότητα νέες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν την ιδιοκτησία επιλεγμένων στοιχείων ενεργητικού, τα οποία θα πωληθούν από το ελληνικό δημόσιο και δεν περιλαμβάνουν οφειλές και υποχρεώσεις οποιασδήποτε μορφής.

β. Οι εταιρίες που εξαγοράζονται δεν αποτελούν κατά καμία νομική ή άλλη έννοια διαδόχους των κρατικών αεροπορικών εταιριών στις οποίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι Olympic Airways, Olympic Airlines, Olympic Aviation κ.λπ. Αυτό διασφαλίζεται ήδη από την ισχύουσα εθνική νομοθεσία και έχει επικυρωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

γ. Σε περίοδο σημαντικής οικονομικής αστάθειας, η φύση της συναλλαγής διασφαλίζει ότι η MIG διατηρεί σημαντική στρατηγική ευελιξία σχετικά με τη λειτουργία των εξαγοραζόμενων εταιριών. Ειδικότερα, η MIG μπορεί να επιλέξει, κατά τη διακριτική της ευχέρεια, στοιχεία του ενεργητικού που επιθυμεί να αγοράσει (όπως αεροπλάνα και τεχνικό εξοπλισμό σε ένα πολύ ευνοϊκό περιβάλλον), τον τρόπο με τον οποίο θα εξαγοραστούν (αγορά, μίσθωση κ.λπ.), τον αριθμό και την ειδίκευση των υπαλλήλων που επιθυμεί να προσλάβει, τα δρομολόγια τα οποία αναλαμβάνει η νέα αεροπορική εταιρία, καθώς και την επιλογή πολλών διαφορετικών στρατηγικών εναλλακτικών λύσεων. Η πλήρης στρατηγική ευελιξία της MIG σε αυτό το στάδιο ενισχύει τη δυνατότητά της να δημιουργήσει μια αποδοτική εταιρία στον χώρο των αερογραμμών με ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Η MIG, σε στενή συνεργασία με τη διοικητική ομάδα που προσελήφθη πρόσφατα και με τη συμβολή εξωτερικών συμβούλων, ολοκληρώνει ένα λεπτομερειακό στρατηγικό και λειτουργικό επιχειρησιακό σχέδιο για κάθε ένα από τα περιουσιακά στοιχεία που έχουν εξαγοραστεί. Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου αυτού, η MIG θα είναι σε θέση να προσφέρει ορατότητα σχετικά με τα σχέδια και τις προοπτικές των δραστηριοτήτων αυτών.

---Τα σχέδια της MIG για προσωπικό και αεροσκάφη στην Ο.Α.

Κοντά στις πέντε χιλιάδες υπολογίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι θα είναι το προσωπικό που θα εργάζεται στις τρεις εταιρίες όταν τα ηνία θα αναλάβει εξολοκλήρου ο όμιλος MIG, δηλαδή μετά την 1η Οκτωβρίου του 2009.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις που προέρχονται από την εσωτερικό του ομίλου MIG, για τη νέα εταιρία πτητικού έργου θα χρειαστούν περίπου προσωπικό 2.000 ατόμων, ενώ ανάλογος αριθμός θα απαιτηθεί για τη στελέχωση της εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης.

Για την εταιρία τεχνικής βάσης το προσωπικό που θα απαιτηθεί εκτιμάται ότι θα είναι περισσότερο από 500 άτομα, ενώ όπως αναφέρουν πηγές από την εταιρία αερομεταφορών της MIG στις προθέσεις της είναι να προσληφθεί το σύνολο των πτυχιούχων μηχανικών της Ο.Α. που είναι περίπου 480 άτομα, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι οι πτυχιούχοι τεχνικοί θα υποβάλουν αιτήσεις στη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Επίσης, στην εταιρία αερομεταφορών της MIG πρόκειται να προσληφθούν και διοικητικοί υπάλληλοι.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι σήμερα λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων πρόσληψης για τις εταιρίες πτητικού έργου και τεχνικής βάσης. Έως τώρα έχουν υποβληθεί περίπου 12.000 αιτήσεις, ωστόσο εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί εντυπωσιακά κατά την τελευταία ημέρα της προθεσμίας.

Έως τα μέσα του επόμενου μήνα εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και ο σχεδιασμός της εταιρίας για τον στόλο της. Ο όμιλος MIG θα παραλάβει τα πρώτα καινούργια αεροσκάφη περί τα τέλη Ιουνίου. Πρόκειται για αεροσκάφη που θα ενοικιαστούν με τη μέθοδο leasing, ενώ εντός του 2010 η εταιρία θα παραλάβει τα πρώτα ιδιόκτητα αεροσκάφη.

Η εταιρία εστιάζει το ενδιαφέρον της στην προμήθεια αεροσκαφών μέσων αποστάσεων έως 160 θέσεων, ενώ σκοπεύει να αντικαταστήσει με νέα αεροσκάφη χωρητικότητας 40 έως 70 θέσεων και τα πεπαλαιωμένα ATR. Επίσης, θετικά εξετάζεται και η διατήρηση των τεσσάρων αεροσκαφών Airbus 340 της Ολυμπιακής, τα οποία εξυπηρετούν προορισμούς μεγάλων αποστάσεων.

Την 1η Οκτωβρίου όπου η Ολυμπιακή θα πετά υπό τον όμιλο MIG το πρόγραμμα των δρομολογίων της θα αντιστοιχεί στο 65% του έργου που εκτελούσε πέρυσι το καλοκαίρι.

Τα δρομολόγια που θα κοπούν προκειμένου η εταιρία να φτάσει στο 65% του περυσινού μεγέθους θα αφορούν μόνο σε πτήσεις εξωτερικού και όχι στο εσωτερικό. Από την επόμενη μέρα, οπότε και λήγει ο περιορισμός του 65%, η MIG έχει σκοπό να αναπτύξει την Ο.Α. με νέα δρομολόγια.

---Δήλωση Κ. Καραμανλή

"Σήμερα ολοκληρώθηκε με επιτυχία μια μακρά και δύσκολη προσπάθεια για τη σωτηρία της Ολυμπιακής και για το πέρασμά της σε μια καινούργια εποχή.

Η νέα Ολυμπιακή συνεχίζει τη λειτουργία της, κρατώντας το ίδιο όνομα και το ίδιο σήμα.

Η πατρίδα μας περνά σε νέα φάση στις αερομεταφορές. Με υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιριών, με επιλογές για τους καταναλωτές και με διασφαλισμένη την αεροπορική εξυπηρέτηση όλων των άγονων γραμμών.

Η περίοδος παρακμής της Ολυμπιακής, η οποία ταυτίστηκε με δυσβάσταχτα βάρη για τους Έλληνες φορολογουμένους και με σοβαρά νομικά προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, κλείνει οριστικά. Οι Έλληνες πολίτες θα σταματήσουν να πληρώνουν ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα για τη συντήρηση μια υπερχρεωμένης εταιρίας που δεν μπορούσε να ορθοποδήσει με διαχειριστή το Δημόσιο. Υπολογίζεται ότι η νέα εταιρία θα συνεισφέρει κάθε χρόνο στα δημόσια ταμεία εκατόν πενήντα εκατομμύρια ευρώ.

Για να βρεθεί η λύση, που οριστικοποιείται σήμερα, η κυβέρνηση δούλεψε συστηματικά και οργανωμένα για ένα πρόβλημα που ταλανίζει εδώ και δύο δεκαετίες τον τόπο. Διαπραγματευτήκαμε σκληρά για να εξασφαλίσουμε την αναγκαία σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που απαλλάσσει τις νέες εταιρίες από τα χρέη της παλιάς Ολυμπιακής. Διασφαλίσαμε πλήρως τους εργαζομένους της εταιρίας. Ακολουθήσαμε στην όλη διαδικασία τον δρόμο της διαφάνειας και της νομιμότητας. Και έτσι πετύχαμε τον στόχο μας.

Η εξέλιξη αυτή αποκτά μεγαλύτερη σημασία, δεδομένου ότι η λύση του χρόνιου αυτού προβλήματος πραγματοποιήθηκε σε μια πολύ δύσκολη διεθνή οικονομική συγκυρία.

Αντιμετωπίσαμε και την υπόθεση της Ολυμπιακής με αίσθημα ευθύνης".

---Δήλωση Γ. Παπαθανασίου

"Σήμερα είναι μια πολύ αισιόδοξη μέρα για την Ελλάδα, μια πολύ αισιόδοξη μέρα για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Δίνουμε μια μόνιμη και υγιή λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα. Όπως είπε και ο συνάδελφος κ. Χατζηδάκης, πριν από λίγο, οι φορολογούμενοι μέχρι τώρα πλήρωναν 350 εκατομμύρια τον χρόνο για να διατηρείται η Ολυμπιακή και να λειτουργεί όπως λειτουργούσε και να δημιουργεί τα προβλήματα που δημιουργούσε.

Και από τώρα, όχι μόνο δεν θα πληρώνουν οι Έλληνες αυτά τα 350 εκατομμύρια, αλλά θα εισπράττουν και 150 εκατομμύρια.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι επίσης ως καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν καλύτερες υπηρεσίες σε μια αγορά των αερομεταφορών, στην οποία λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός. Η λύση που δίνεται σήμερα δεν ήταν ούτε εύκολη ούτε αυτονόητη. Η νέα Ολυμπιακή Αεροπορία δεν κουβαλάει τις αμαρτίες της παλιάς και αυτό οφείλεται στο σχέδιο και στους χειρισμούς της κυβέρνησης. Και οφείλουμε, νομίζω, να αναγνωρίσουμε τα εύσημα στον Κωστή τον Χατζηδάκη, ο οποίος χειρίστηκε το θέμα με ευαισθησία, υπευθυνότητα, σοβαρότητα και μεθοδικότητα.

Τόσο ο κ. Χατζηδάκης όσο και η κυβέρνηση απέδειξαν ότι μπορούν να υπάρξουν λύσεις με όφελος για τον τόπο, ακόμη και σε ζητήματα τα οποία πολλοί πιστεύουν ότι δεν αντιμετωπίζονται και στην αντιμετώπιση των οποίων, πάντως, πολλές απόπειρες δεν είχαν θετικό αποτέλεσμα.

Εγώ θα ήθελα να ευχαριστήσω βεβαίως σαν υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία. Τους υπουργούς -την κ. Πετραλιά, τον κ. Χατζηδάκη, τον κ. Στυλιανίδη- και όλους τους συνεργάτες τους. Να ευχαριστήσω και τη MIG και τον κ. Βγενόπουλο, που ήταν ο πρώτος που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της κυβέρνησης. Και να ευχηθώ να πετύχει η MIG σε έναν τομέα που εκ των πραγμάτων είχαν αποτύχει πολλές κυβερνήσεις. Καλή επιτυχία στην Ολυμπιακή Αεροπορία".

---Δήλωση Ευρ. Στυλιανίδη


"Θεωρώ ότι η σημερινή ημέρα είναι μια ξεχωριστή ημέρα για την ελληνική πολιτεία, για την ελληνική αγορά, για την ελληνική κοινωνία, για τις ελληνικές αερομεταφορές.

Είναι μία ημέρα η οποία σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας καινούργιας εποχής, μιας εποχής απελευθέρωσης αλλά και κοινωνικής ευαισθησίας. Μιας νέας εποχής χαρακτηριστικής ποιότητας στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, που θεωρούμε ότι πρέπει να διευρυνθεί σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Πέτυχε αυτή η μεταρρύθμιση διότι συνδύασε τη συμβατότητα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, την υπεύθυνη στάση της ελληνικής αγοράς και βεβαίως την κοινωνική ευαισθησία, η οποία θα καλύψει όλους τους εργαζομένους της παλιάς εταιρίας.

Και νομίζω ότι αυτή η μεταρρύθμιση σηματοδοτεί την εποχή που τώρα ξεκινά και δείχνει τον δρόμο για τα βήματα που όλοι μαζί πρέπει να βαδίσουμε κοινωνία, αγορά και Πολιτεία.

Εύχομαι και στους άλλους τομείς που απομένουν να πετύχουμε το ίδιο σημαντικά αποτελέσματα. Συγχαρητήρια σε όλους".

---Δήλωση Φ. Πετραλιά

Θεωρώ ότι η σημερινή ημέρα και η σημερινή πράξη είναι πάρα πολύ σημαντικές. Θα έλεγα ότι είναι πολύ σημαντικές για το μέλλον της χώρας μας. Είναι μια πράξη κεφαλαιώδους σημασίας, αφήνει πίσω της την ατολμία και την αναποτελεσματικότητα πολλών ετών και οδηγεί σε μια νέα εποχή. Και θεωρώ ότι είναι σημαντική. Είναι σημαντική για την κοινωνία. Είναι σημαντική για την οικονομία, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, είναι σημαντική για την ίδια τη χώρα και είναι σημαντική για την Ιστορία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v