Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δεύτερος γύρος προσφυγών για μετρό Πειραιά

Ο κ. Π. Εμφιετζόγλου σέρνει τον νέο χορό των προσφυγών. Με πρόσχημα την παρουσία της Siemens κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα κατά Άκτωρ - Τέρνα για την επέκταση Χαϊδάρι - Πειραιά.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Δεύτερος γύρος προσφυγών για μετρό Πειραιά
Σε δικαστική διαμάχη μεταξύ των υποψήφιων αναδόχων φαίνεται να οδηγείται για δεύτερη φορά το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας από το Χαϊδάρι στον Πειραιά, αφού -σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day.gr- η εταιρία Μηχανική του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου υπέβαλε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά των Άκτωρ - Τέρνα και παράλληλα έχει προσφύγει στην Ε.Ε. επιδιώκοντας τον αποκλεισμό της εν λόγω κοινοπραξίας από τον διαγωνισμό εξαιτίας της συνεργασίας της με τη Siemens.

Σύμφωνα με τη Μηχανική, η Siemens -η οποία έχει συμφωνήσει να προμηθεύσει την κοινοπραξία των Άκτωρ - Τέρνα με το απαραίτητο ηλεκτρομηχανολογικό υλικό σε περίπτωση που αυτή αναλάβει το έργο- δεν έχει το δικαίωμα ούτε άμεσης ούτε έμμεσης συμμετοχής σε διαγωνισμούς του Δημοσίου καθώς εκκρεμούν σε βάρος της υποθέσεις χρηματισμού.

Η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της Μηχανικής, η οποία σημειωτέον έχει προγραμματιστεί να εκδικαστεί την επόμενη Παρασκευή 17 Ιουλίου, είναι πιθανόν να προκαλέσει ανάλογες ενέργειες από τους υπόλοιπους διεκδικητές του έργου των 515 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα να επαναληφθεί το σκηνικό της πρώτης προσπάθειας που έκανε προ διετίας το ΥΠΕΧΩΔΕ να αναθέσει τη συγκεκριμένη επέκταση του μετρό.

Υπενθυμίζεται πως εκατέρωθεν προσφυγές στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια ανάμεσα στις εταιρίες Άκτωρ, Τέρνα, J&P Άβαξ και Μηχανική δεν είχαν επιτρέψει την ομαλή ολοκλήρωση του πρώτου διαγωνισμού.

Για τον λόγο αυτό το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε στα τέλη του 2008 να ακυρώσει τον αρχικό διαγωνισμό και να επαναδημοπρατήσει το έργο. Έτσι, στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου εκδήλωσαν εκ νέου το ενδιαφέρον τους γι' αυτό οι μεγάλες κατασκευαστικές της χώρας αλλά και ξένοι οίκοι.

Και οι έξι στην επόμενη φάση

Πάντως, θα πρέπει να αναφερθεί πως η εταιρία Αττικό Μετρό Α.Ε. που έχει την ευθύνη διεξαγωγής του διαγωνισμού μπορεί σε αυτή τη χρονική στιγμή να προωθήσει τις διαδικασίες ανεξάρτητα από την προσφυγή της Μηχανικής. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως το προσεχές διάστημα θα προχωρήσει στην προεπιλογή των κοινοπραξιών που θα συνεχίσουν στη δεύτερη φάση, της υποβολής δηλαδή οικονομικών προσφορών.

Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο επίσης για συμμετοχή στο επόμενο στάδιο και των έξι κοινοπραξιών (Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo, FCC Construccion - Alpine Bau, Dragados - Μοχλός, Άκτωρ - Τέρνα, J&P Άβαξ - Ghella - Alstom Transport και Μηχανική) που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον. Πρόθεση της Αττικό Μετρό και του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι στα τέλη του έτους να έχει αναδειχτεί ο ανάδοχος του έργου. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να υπάρξει ξανά αδιέξοδο, αν τελικά γίνει αποδεκτή κάποια νέα προσφυγή.

Καμία συνεργασία μεταξύ ελληνικών ΑΤΕ στην επέκταση προς την Καλαμαριά

Εν τω μεταξύ, σήμερα πρόκειται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους οι εργοληπτικές εταιρίες που προτίθεται να διεκδικήσουν το έργο της επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.

Όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες, για τη σύμβαση των 425 εκατ. ευρώ θα βρεθούν αντιμέτωπες μεταξύ τους από ξεχωριστά σχήματα όλες οι μεγάλες τεχνικές εταιρίες της χώρας, αφού δεν αναμένεται να υπάρξει καμία κοινοπραξία δύο ή περισσοτέρων ελληνικών ΑΤΕ.

Συγκεκριμένα, το έργο φέρονται πως θα διεκδικήσουν η Άκτωρ, η J&P Άβαξ πιθανότατα σε συνεργασία με ξένο οίκο, η Τέρνα μαζί με την αυστριακή Alpine Bau, η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική μαζί με τις ιταλικές Impregilo, Seli και Ansaldo (η εν λόγω κοινοπραξία κατασκευάζει ήδη το βασικό δίκτυο του μετρό της συμπρωτεύουσας), η Μοχλός μαζί με την ισπανική Dragados αλλά και η Μηχανική με επίκληση - αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της νοτιοκορεατικής SKE&C. Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά θα έχει μήκος 4,8 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής, πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και χώρο στάθμευσης 1.000 οχημάτων στον τερματικό σταθμό της Μίκρας.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ και την εταιρία Αττικό Μετρό, ο ανάδοχος αναμένεται να αναδειχτεί τον Ιούνιο του 2010, υπό την προϋπόθεση πως δεν θα υπάρξουν εμπλοκές με ενστάσεις και προσφυγές.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v