Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εγκρίθηκε από Ε.Ε. ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ - Cosco

Την Πέμπτη συζητείται στο Δ.Σ. του ΟΛΠ ο φιλικός διακανονισμός με την Cosco μετά την έγκριση που έλαβε ο οργανισμός από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Παραιτήθηκε η εκπροσωπός του ΤΑΙΠΕΔ στο Δ.Σ. Το παρασκήνιο

Εγκρίθηκε από Ε.Ε. ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ - Cosco

Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco μέσω του οποίου ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση του κινεζικού ομίλου ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι. Όμως, η απόφαση της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΛΠ να προχωρήσουν στο φιλικό διακανονισμό με την κινεζική Cosco οδήγησε σε παραίτηση την εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού, όπως αποκάλυψε νωρίτερα το Euro2day.

Η κα Ελισσάβετ Αργυροπούλου ενημέρωσε σήμερα τον επικεφαλής του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη πως παραιτείται από το το Δ.Σ. Είχε προηγηθεί, αργά χθες το βράδυ, η απόφαση για έγκριση του φιλικού διακανονισμού με την Cosco στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη.

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ αποδίδουν την παραίτηση σε προσωπικούς λόγους και επισημαίνουν πως θα υπάρχει αντικαταστάτης της κας Αργυροπούλου στη συνεδρίαση της Πέμπτης. Πάντως, η πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ αντιδρούσε στην έγκριση της συμφωνίας με την Cosco με το αιτιολογικό πως μια τέτοια εξέλιξη περιορίζει το ενδιαφέρον των υποψηφίων για το 67% του ΟΛΠ. Στην τελική φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει ισχυρότατοι διεθνείς όμιλοι, με τη διοίκηση του Ταμείου να θεωρεί πως ουδείς πλην των κινέζων θα εμφανιστεί αν η Cosco υπογράψει τον φιλικό διακανονισμό. Οι περισσότερες αντιρρήσεις του Ταμείου ξεπεράστηκαν τις τελευταίες ημέρες όπως προκύπτει και από επιστολή του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Κ. Μανιατόπουλου προς τον Γ. Ανωμερίτη.

Ο φιλικός διακανονισμός προβλέπει αλλαγή στο τίμημα που καταβάλλουν οι Κινέζοι με αντάλλαγμα επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για (α) την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε., (β) την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό του Προβλήτα II και του Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ. Με την εκτέλεση των έργων αυτών και την εγκατάσταση Γερανογεφυρών Super- super Post Panamax, o Πειραιάς καθίσταται λιμάνι - κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς, ενώ η δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ Α.Ε. αυξάνεται από 3.700.000 TEU σε 6.200.000 TEU.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, «η επένδυση αυτή αποδίδει τεράστια οφέλη για την χώρα μας. Διπλασιάζει όχι μόνο το ύψος της επένδυσής, αλλά και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας άμεσα 700 νέες και άλλες περίπου 1.500 έμμεσες θέσεις εργασίας».

Η απόφαση για ρύθμιση της εκκρεμότητας με τους Κινέζους έρχεται σε μια περιόδο αυξημένης έντασης στο λιμάνι. Μάλιστα η προσπάθεια του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά να αναζητήσει συμβιβαστική λύση, μέσω συνάντησης που είχε σήμερα με το νέο δήμαρχο Πειραιά Γ. Μώραλη, δεν απέδωσε. Ο κ. Μώραλης, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, επέμεινε στην αρχική θέση της νέας δημοτικής αρχής σύμφωνα με την οποία ο ΟΛΠ πρέπει να παραμείνει στον έλεγχο του δημοσίου, με υπογραφή συμβάσεων παραχώρησης για επιμέρους δραστηριότητες.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού πώλησης του 67% του ΟΛΠ έχουν περάσει πέντε όμιλοι. Εκτός της δεύτερης φάσης έμεινε μόνο ένας όμιλος, η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Cartesian Group η οποία λέγεται πως θα συμμαχήσει με την Ports America Group Holdings που πέρασε στο τελικό στάδιο. Οι αμερικανοί θα μονομαχήσουν με την APM Terminals, B.V., την COSCO (Hong Kong) Group Limited, την International Container Terminal Services και την Utilico Emerging Markets Limited από τη Νέα Ζηλανδία.

 

Δείτε στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό" την επιστολή του Κ. Μανιατόπουλου προς Γ. Ανωμερίτη

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v