Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σούπερ μάρκετ: Γίνονται one stop shop με τη βοήθεια των smart lockers

Η διπλή ανάγνωση της επέκτασης, μέσω συνεργασιών, των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και στα smart lockers. Πόσα τέτοια «κουτιά» σηκώνει η Ελλάδα και ποιες αλυσίδες έχουν βάλει ήδη πόδι σε αυτή τη νέα αγορά.

Σούπερ μάρκετ: Γίνονται one stop shop με τη βοήθεια των smart lockers

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η χώρα μπορεί να «σηκώσει» τουλάχιστον 2.200 έως και 3.100 smart lockers.

Οι έξυπνες θυρίδες αποτελούν ένα νέο μοντέλο παράδοσης προϊόντων στο τελευταίο μίλι προς τους καταναλωτές. Μόλις ένα δέμα παραδοθεί σε μια έξυπνη θυρίδα από έναν διανομέα, ο πελάτης - καταναλωτής ενημερώνεται αυτόματα (με email ή SMS) ότι είναι έτοιμο να παραληφθεί και μπορεί να πάει να το παραλάβει.

Για τους παίκτες του online εμπορίου, τα smart lockers αποτελούν μια λύση για να μειώσουν το κόστος διανομής αφού ο courier θα κάνει πολύ λιγότερες διαδρομές για να παραδώσει παραδείγματος χάριν 100 δέματα, απ’ ό,τι αν τα παρέδιδε στην πόρτα του πελάτη.

Αυτή η προφανής μείωση των διαδρομών προς τον τελικό αποδέκτη μεταφράζεται σε εξοικονόμηση τουλάχιστον κατά 30% του κόστους που απαιτείται για τις εταιρείες να παραδώσουν το εμπόρευμα στην πόρτα σας. Ίσως αυτός είναι και ο βασικός λόγος που διεθνείς έρευνες προβλέπουν ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς έξυπνων θυρίδων θα αυξηθεί από τα 806,5 εκατ. δολ. που ήταν το 2022 σε 1,833 δισ. δολ. έως το 2029.

Βέβαια για να έχει νόημα η επένδυση στις έξυπνες θυρίδες είναι απαραίτητο αυτές να ανεφοδιάζονται τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα. Κάτι που μπορεί να φαίνεται απίθανο στο τρέχον μακροοικονομικό πλαίσιο, σημειώνουν διεθνείς αναλυτές.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των Smart Lockers αυξάνεται, όμως μέχρι στιγμής οι υπηρεσίες buy-online-picup-in-locker (BOPIL) δεν φαίνεται να έχουν γίνει γνωστές στους καταναλωτές. Η πλειοψηφία των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα της ΕΕΤΤ, διχάζεται ως προς το εάν θα χρησιμοποιούσαν στο μέλλον αυτή την υπηρεσία καθώς περιλαμβάνει τόσο τη θετική έννοια της άνεσης (convenience) αλλά και τις αρνητικές έννοιες της έλλειψης ασφάλειας (safety), της απουσίας ανθρώπινης επαφής (για πολλαπλούς λόγους) και της αναμενόμενης ταλαιπωρίας από την ανάγκη μετακίνησης.

Ένα ακόμη κομβικό σημείο στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι ποιες αλυσίδες και εταιρείες θα την επιλέξουν για τη διανομή των προϊόντων τους στο τελευταίο μίλι, λένε στο Euro2day.gr στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων που έχουν ήδη συνεργασία με εταιρείες που πραγματοποιούν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες παράδοσης δεμάτων.

Το δίκτυο των σούπερ μάρκετ που καλύπτει γεωγραφικά τη χώρα απ' άκρη σ' άκρη αποτελεί ένα προφανές πεδίο τοποθέτησης smart lockers από τις εταιρείες που αναπτύσσουν αυτή τη νέα υπηρεσία.

Η προσέλευση των καταναλωτών είναι αθρόα, σημαντικός αριθμός καταστημάτων διαθέτει τους απαιτούμενους χώρους ενώ το κόστος ενοικίασης κυμαίνεται από 50 έως 100 ευρώ μηνιαίως.

Από την άλλη πλευρά, η τοποθέτηση ενός smart locker στον εξωτερικό χώρο ενός σούπερ μάρκετ μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμη κίνητρο για να μπει και να ψωνίσει στο συγκεκριμένο κατάστημα ο καταναλωτής που έχει πάει να παραλάβει το δέμα του από την έξυπνη θυρίδα. Στην περίπτωση που αυτό το μοντέλο διανομών «περπατήσει», τότε τα σούπερ μάρκετ θα γίνουν one stop shop.

Ήδη σε καταστήματα αρκετών αλυσίδων σούπερ μάρκετ μπορεί να βρει κανείς Smart Lockers. Ενδεικτικά, Smart lockers της Box Now έχουν τοποθετηθεί σε 128 καταστήματα της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος. Και η επέκταση συνεχίζεται, όπως λένε πηγές της αλυσίδας στο Euro2day.gr.

Η αλυσίδα Metro της οικογένειας Παντελιάδη έχει εγκατεστημένα Smart lockers από δύο εταιρείες, την Box Now και την ACS, σε 80 περίπου καταστήματά της. Με πηγές από την αλυσίδα να αναφέρουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για μια μικρή επέκταση ακόμη.

Smart lockers της Box Now μπορεί να βρει κανείς από τον περασμένο Σεπτέμβριο και σε 16 καταστήματα της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκη.

Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Σκλαβενίτης που διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων, δεν έχει προγραμματίσει κάτι ακόμη, αναφέρουν πηγές της στο Euro2day.gr.

Την ίδια στιγμή, ανοικτές σε συνεργασία με εταιρείες όπως είναι η BOX NOW, ACS, Skroutz, ΕΛΤΑ, κ.ά. εμφανίζονται και άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v