Ενδιαφέρον του Υπ. Υποδομών για περιουσία ΟΑ

Η διασφάλιση της περιουσίας της Ολυμπιακής που παρέμεινε στο Δημόσιο μετά την ιδιωτικοποίηση απασχολεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης από τις 2 Οκτωβρίου.

Ενδιαφέρον του Υπ. Υποδομών για περιουσία ΟΑ
Η διασφάλιση της περιουσίας της Ολυμπιακής που παρέμεινε στο Δημόσιο μετά την ιδιωτικοποίηση απασχολεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης από τις 2 Οκτωβρίου, ωστόσο, η απουσία επόπτη της διαδικασίας -ο οποίος αναλαμβάνει εκτός απρόοπτου σήμερα - δημιουργεί κενό στην φύλαξη των στοιχείων της εταιρείας.

Χθες πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη υπό τον υπουργό Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα και τον υφυπουργό Νίκο Σηφουνάκη παρουσία των επικεφαλείς των τριών εταιρειών της Ολυμπιακής, Αεροπλοΐας κ. Πανταζόπουλο, Αεροπορίας- Υπηρεσίες Α.Ε. κ. Σταυρίδη και Αερογραμμών κ. Παπαδημητρίου, με μοναδικό αντικείμενο το κενό που διαπιστώθηκε στην φύλαξη των πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.

Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου επιθεώρησε τα γραφεία της Διοίκησης και τους αποθηκευτικούς χώρους των Ολυμπιακών Αερογραμμών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Αναφερόμενος στην κρισιμότητα της μεταβατικής περιόδου μέχρι την τοποθέτηση εκκαθαριστή, ο κ. Ρέππας έστειλε μήνυμα για περιφρούρηση της περιουσίας "ώστε κάποια στιγμή τα αεροπλάνα και τα ανταλλακτικά με σωστή συντήρηση και φύλαξη να μπορούν να αξιοποιηθούν και να αποφέρουν ένα σχετικό κέρδος στο Δημόσιο".

Αφήνοντας αιχμές για έλλειψη σχετικής πρόνοιας από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο κ. Σηφουνάκης στάθηκε ιδιαίτερα στην μεγάλη αξία του υλικού, "μιλάμε για πολλά εκατομμύρια" είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η σημασία της φύλαξης ήταν και ο λόγος της χθεσινής επίσκεψης.

Στο μεταξύ, σημειώνεται ότι το Δημόσιο ευελπιστεί να αυξήσει τα έσοδά του κατά 1,5-2 δισ. ευρώ από ρευστοποιήσεις, είτε άλλη αξιοποίηση, της περιουσίας που μένουν στην κατοχή του.

Τα ιδιόκτητα αεροσκάφη των Ολυμπιακών Αερογραμμών έχουν αποτιμηθεί από ανεξάρτητο εκτιμητή στα 90,3 εκατ. ευρώ.

Επίσης, τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου της επίγειας εξυπηρέτησης έχουν αποτιμηθεί από ανεξάρτητο εκτιμητή στα 25,07 εκατ. ευρώ, ενώ τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου της τεχνικής βάσης έχουν αποτιμηθεί στα 3,84 εκατ. ευρώ (μη περιλαμβανομένων των ανταλλακτικών και των επαναχρησιμοποιούμενων υλικών).

"Άγονα" δρομολόγια

Πάντως, τα προβλήματα της μετάβασης στο νέο καθεστώς έχουν αντίκτυπο και στις πτήσεις προς τις άγονες γραμμές. Χθες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Olympic Air, κ. Συμιγδαλάς, ανέφερε ότι από τα τέσσερα ελικοφόρα που η εταιρεία έχει αποκτήσει από την Ολυμπιακή έχουν παραδοθεί μόλις τα δυο, καθώς τα υπόλοιπα δυο βρίσκονται ακόμα στην Τεχνική Βάση για επισκευή, ενώ δεν έχουν παραδοθεί τα τεχνικά μητρώα τους.

Αποτέλεσμα είναι να υπάρχει κατά 20% μειωμένη συχνότητα στην κάλυψη των άγονων γραμμών, ενώ ο ίδιος εκτίμησε ότι το τρίτο αεροσκάφος θα παραδοθεί σε περίπου τρεις εβδομάδες και για το τέταρτο απαιτούνται μήνες έως ότου ολοκληρωθεί το πρόγραμμα συντήρησης. Κύκλοι της πρώην Διοίκηση της Ολυμπιακής σχολίαζαν ότι η παράδοση των αεροσκαφών είναι θέμα ημερών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v