Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ανάσα» για τις πωλήσεις της Μουζάκης

Η καλυτέρευση των πωλήσεων της Μουζάκης οφείλεται στη στροφή που παρατηρείται στην ελληνική κοινωνία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Τι εκτιμούν κύκλοι προσκείμενοι στην εταιρεία.

«Ανάσα» για τις πωλήσεις της Μουζάκης
Βλέποντας κάποιος τη φετινή πορεία των πωλήσεων της Μουζάκης σε επίπεδο μητρικής διαπιστώνει πως η υποχώρηση είναι σαφώς περιορισμένη στο εννεάμηνο (6,7 εκατ. ευρώ έναντι 7 εκατ. ) και ειδικότερα για τρίτο τρίμηνο είναι ανοδική (1,95 έναντι 1,76 εκατ. ευρώ).

Η καλή αυτή πορεία, που εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, οφείλεται στη στροφή που παρατηρείται στην ελληνική κοινωνία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και έχει ως αποτέλεσμα οι Ελληνίδες νοικοκυρές να ξαναπιάσουν τη βελόνα και το πλέξιμο, επανερχόμενες ως έναν βαθμό στις συνήθειες των μανάδων τους!

Κύκλοι προσκείμενοι στην εισηγμένη διαπιστώνουν και αυτοί μια τέτοια τάση στη συμπεριφορά των νοικοκυρών, επισημαίνοντας πως αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους:

Πρώτον, εξαιτίας της ανάγκης για επιδιόρθωση των ρούχων προκειμένου να μειωθεί το κόστος απόκτησης καινούριων. Το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών έχει συρρικνωθεί δραματικά και τα καταναλωτικά πρότυπα του παρελθόντος... έχουν ήδη ξεχαστεί. Όσες νοικοκυρές ξέρουν επιδιορθώνουν τα ρούχα της οικογένειας, ενώ όσες δεν ξέρουν επισκέπτονται ολοένα και συχνότερα τα επιδιορθωτήρια.

Τα καταστήματα αυτά που σπάνιζαν πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης έχουν αρχίσει και πάλι να εμφανίζονται στις γειτονιές, αλλά ακόμη και σε μεγάλα super markets. Ενδεικτικά μάλιστα αναφέρεται ότι μέσα σε γνωστότατη αλυσίδα λιανικής, στο κατάστημα της Εθνικής Οδού, υπάρχει στον β' όροφο επιδιορθωτήριο κατάστημα, έκτασης γύρω στα είκοσι τετραγωνικά, που απασχολεί πάνω από πέντε εργαζόμενους!

Και δεύτερον, σε εποχές κρίσης, όπου το ηθικό είναι αρκετά πεσμένο και η ψυχολογία ιδιαίτερα χαμηλή, το πλέξιμο και το ράψιμο που είναι κατεξοχήν δημιουργικές ενασχολήσεις, αποτελούν ένα πρώτης τάξεως φάρμακο για ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού.

Η στροφή λοιπόν των νοικοκυριών προς τις συνήθειες των μανάδων τους βοηθά αναμφίβολα και τις πωλήσεις της Μουζάκης (κλωστές), η οποία φυσικά καλείται να αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις λόγω της γενικότερης κατάστασης στην οικονομία.

«Βαλλόμεθα πανταχόθεν, αλλά εξακολουθούμε να είμαστε όρθιοι και να παλεύουμε για να διατηρήσουμε τη βιωσιμότητα της εταιρείας και τις θέσεις εργασίας» ανέφεραν κύκλοι προσκείμενοι στην εισηγμένη, υπονοώντας πιθανότατα τις μαζικές εισαγωγές χαμηλού κόστους και ποιότητας προϊόντων από την Κίνα, αλλά και την ανυπαρξία πολιτικής από την πλευρά της Ελλάδας, η οποία θα στηρίξει ουσιαστικά την ελληνική παραγωγή (ευρύτερες θέσεις των Ελλήνων κλωστοϋφαντουργών).

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v