Α. Σιάμισιης: Νέες πιστωτικές γραμμές 300 εκατ. για τα ΕΛΠΕ

Αργή η διαδικασία της ανάκαμψης από την «καταιγίδα» της Covid-19, σύμφωνα με τα όσα είπε ο CEO των ΕΛ.ΠΕ στο conference call με τους αναλυτές. Επιφυλάξεις για τη μερισματική πολιτική. Πώς ο ελληνικός όμιλος διαχειρίστηκε την κρίση και την πτώση των τιμών του αργού.

Α. Σιάμισιης: Νέες πιστωτικές γραμμές 300 εκατ. για τα ΕΛΠΕ

Με δυσοίωνες προβλέψεις για το τέλος της «καταιγίδας» στις αγορές του αργού και των πετρελαιοειδών προϊόντων αλλά με αισιόδοξες εκτιμήσεις για την αντοχή των ΕΛ.ΠΕ έκλεισε το conference call με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Ο Ανδρέας Σιάμισιης σημείωσε ότι δεν βλέπει γρήγορη ανάκαμψη, αντίθετα θα είναι μία αργή διαδικασία. Ωστόσο, «είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε και αυτή την καταιγίδα τους επόμενους έξι έως 12 μήνες. Θα είμαστε εδώ όταν αυξηθεί η ζήτηση και θα κοιτάμε μετά από δύο ή τρία τρίμηνα και αυτή την κρίση ως εμπειρία», είπε χαρακτηριστικά. Τόνισε παράλληλα πως τα Ελληνικά Πετρέλαια έχουν αποκτήσει τεχνογνωσία κατά τη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης κι έτσι ο όμιλος εμφάνισε βελτιωμένα αποτελέσματα το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, μιλώντας στους αναλυτές, επιφυλάχθηκε να απαντήσει για τη μερισματική πολιτική και σημείωσε ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η επίπτωση στα αποθέματα. Το κόστος για τον όμιλο ήταν μεγάλο. Οι ζημιές από την αποτίμηση ήταν της τάξης των 540 εκατ. ευρώ και όπως εξήγησε, αυτές περιορίστηκαν χάρη στο πρόγραμμα διαχείρισης που έκανε η εταιρεία στο τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους. Όπως είπε, απομακρύνθηκαν περίσσιες ποσότητες, με αποτέλεσμα να εξοικονομηθούν 90 εκατ. δολάρια.

Επιπλέον στις πρώτες προτεραιότητες των ΕΛ.ΠΕ ήταν η διασφάλιση ρευστότητας, η οποία ενισχύθηκε κατά 550 εκατ. ευρώ μέσα και από νέες πιστωτικές γραμμές ύψους 300 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα μειώθηκαν κατά 19% τα κόστη χρηματοδότησης, φτάνοντας στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα των 26 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Σιάμισιης σημείωσε ότι η παγκόσμια ζήτηση το δεύτερο τρίμηνο έκλεισε πτωτικά 20%, ενώ οι πωλήσεις των καυσίμων κίνησης την περίοδο του lockdown της ελληνικής οικονομίας έπεσαν 40%. Στις διεθνείς αγορές, κυρίαρχο ήταν το σκηνικό της μεταβλητότητας των τιμών, ενώ η περικοπή της παραγωγής κατά 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως από τις χώρες του ΟΠΕΚ+ ήρθε αργοπορημένα. 

Χρήστος Κολώνας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v