Νέες επενδύσεις Cosco στο λιμάνι του Πειραιά για αύξηση δυναμικότητας

Άμεσα σχεδιάζει να επενδύσει 70 εκατ. ευρώ στους προβλήτες Ι και ΙΙ, προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητά τους από τα 7,2 εκατ. Teu στα 8 εκατ. Teu.

Νέες επενδύσεις Cosco στο λιμάνι του Πειραιά για αύξηση δυναμικότητας

Με νέες επενδύσεις επιδιώκει η Cosco να αυξήσει ελαφρώς τη δυναμικότητα των υφιστάμενων προβλητών στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ αναμένει σε βάθος χρόνου την έγκριση από την κυβέρνηση του σχεδίου δημιουργίας του τέταρτου προβλήτα.

Άμεσα πάντως σχεδιάζει να επενδύσει 70 εκατ. ευρώ στους προβλήτες Ι και ΙΙ, προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητά τους από τα 7,2 εκατ. Teu στα 8 εκατ. Teu.

Στόχος των Κινέζων μέσω της ΣΕΠ και του OΛΠ συνολικά είναι το λιμάνι του Πειραιά να εδραιωθεί ως πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και μέσα στα τέσσερα μεγαλύτερα της Ευρώπης και να βάλει πλώρη για ψηλότερα.

Υπενθυμίζεται ότι στην παρούσα φάση, ο Πειραιάς βρίσκεται στην 26η θέση παγκοσμίως όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 2020 και παρά την πανδημία και τη σημαντική κάμψη της οικονομικής δραστηριότητας που έχει προκαλέσει παγκοσμίως, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων θα υποχωρήσει κατά μονοψήφιο μόνο ποσοστό, κοντά στα 5,5 εκατομμύρια TEU από 5,65 εκατομμύρια το 2019.

Η διοίκηση του OΛΠ επιμένει πάντως στη δημιουργία του τέταρτου προβλήτα παρά τις αντιδράσεις που έχουν εκδηλωθεί και την αρνητική στάση μέχρι στιγμής της κυβέρνησης. Όπως αναφέρουν τα στελέχη του OΛΠ, μετά από 10 χρόνια συνεχούς μεγέθυνσης, που έφερε το λιμάνι του Πειραιά από τη 93η στην 26η θέση σε ολόκληρο τον κόσμο, η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζει τα όριά της. Κατά το 2019 εξυπηρετήθηκαν πάνω από 5,65 TEU (containers).

Για τον λόγο αυτό, η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς πρότεινε εγκαίρως την κατασκευή τέταρτου προβλήτα, που θα αυξήσει τη συνολική ετήσια δυναμικότητα στα 10 εκατ. ΤΕU και θα επιτρέψει στο λιμάνι να διατηρήσει την αναπτυξιακή του δυναμική. Είναι μία νέα επένδυση, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας κατά το διάστημα της υλοποίησης και πολύ περισσότερες κατά τη διάρκεια της λειτουργίας και θα ενισχύσει την ελκυστικότητα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του λιμένος. Η επιβάρυνση δε στο περιβάλλον θα είναι η μικρότερη δυνατή, λένε, γιατί, αφενός, ο τέταρτος προβλήτας θα λειτουργήσει στη θέση του υφιστάμενου τερματικού αυτοκινήτων (που θα μετατοπιστεί προς τα ανατολικά) και αφετέρου, η συντριπτική πλειοψηφία των φορτίων δεν αφορά εισαγωγές αλλά μεταφόρτωση σε άλλα πλοία και μεταφορά σε άλλα λιμάνια.

Επιπλέον επισημαίνουν με νόημα ότι έχουν συμπληρωθεί 10 χρόνια από την έναρξη της μεγάλης επένδυσης στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, που άλλαξε την ιστορία του λιμένος και το ανέδειξε στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Πρόκειται για μία επένδυση που ξεκίνησε σχεδόν ταυτόχρονα με την κρίση χρέους στην Ελλάδα και γιγαντώθηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Συνέβαλε στη δημιουργία πάνω από 2.500 άμεσων, νέων, ποιοτικών θέσεων εργασίας, που σύμφωνα με εκτιμήσεις τροφοδοτούν πάνω από τις τριπλάσιες δουλειές σε συμπληρωματικές υπηρεσίες. Ενίσχυσε τα κρατικά έσοδα με πάνω από μισό δισ. ευρώ  που προήλθαν από άμεσους, έμμεσους φόρους και άλλες εισφορές. Και επίσης έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Τα στελέχη του OΛΠ «απαντούν» και στις  αιτιάσεις ότι δεν «κερδίζει» τίποτα το ιδιαίτερο η τοπική οικονομία του Πειραιά από την ανάπτυξη του λιμένος. Όπως αναφέρουν, το 2019 η OΛΠ Α.Ε. είχε μία συνολική προμηθευτική δαπάνη της τάξης των 40 περίπου εκατ. ευρώ, από τα οποία το 90% δαπανήθηκε σε 1.074 τοπικούς και εθνικούς προμηθευτές.

Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι στο Λιμάνι του Πειραιά (OΛΠ και ΣΕΠ) απασχολούνται άμεσα πάνω από 3.500 άμεσοι εργαζόμενοι, η πλειοψηφία των οποίων προέρχεται από τους όμορους δήμους, ενώ παράλληλα μέσα από τις λιμενικές εργασίες συντηρούνται κατ’ εκτίμηση πάνω από 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας. Επίσης η OΛΠ Α.Ε. για το 2019 κατέβαλε 18,5 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές και 49,2  εκατ. ευρώ σε φόρους, συμβάλλοντας κατά 0,9% στα φορολογικά έσοδα του κράτους.

Τέλος, σχετικά με τις επενδύσεις τη ΝΕΖ, τα στελέχη του OΛΠ αναφέρουν ότι από τον Αύγουστο του 2016, όταν η COSCO Shipping ανέλαβε τη Διοίκηση της OΛΠ Α.Ε., στο λιμάνι του Πειραιά έχουν υλοποιηθεί μία σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης που έχει υπογραφεί με το Ελληνικό Δημόσιο.

Παράλληλα, πρόσφατα  η OΛΠ Α.Ε. δημοσίευσε έναν νέο διαγωνισμό έργου με προϋπολογισμό άνω των είκοσι εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση της υποδομής και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους και την πλήρη κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας και παροχής νερού και ρεύματος στη ζώνη επισκευής πλοίων. 

Λάμπρος Καραγεώργος [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v