Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μotor Oil: Γιατί κάναμε τη σύμπραξη με ΓΕΚ Τέρνα

«Καλή στρατηγική κίνηση» η σύμπραξη με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή νέας μονάδας στην Κομοτηνή, τόνισε ο CEO Π. Τζαννετάκης. Η χρηματοδότηση του project. Τι αναμένεται το Q2.

Μotor Oil: Γιατί κάναμε τη σύμπραξη με ΓΕΚ Τέρνα

Πολύ καλύτερο αναμένεται να είναι το δεύτερο τρίμηνο για τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου της Motor Oil, που επέστρεψε στην κερδοφορία από το πρώτο τρίμηνο.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της ΜΟΗ Πέτρος Τζαννετάκης, μιλώντας χθες στο conference call με τους αναλυτές, μία ημέρα μετά την ανακοίνωση των μεγεθών του πρώτου τριμήνου, χαρακτήρισε «καλή στρατηγική κίνηση» τη σύμπραξη με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή νέας μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή. Ο ίδιος ανέφερε ότι δεν προγραμματίζονται νέες επενδύσεις στο φυσικό αέριο, καθώς η παραγωγική ικανότητα που θα αποκτηθεί, σε συνδυασμό με την επέκταση στις ΑΠΕ, υπηρετούν σε αυτή τη φάση τους στόχους της ανάπτυξης, μέσω της NRG, στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού.

Η περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της ΜΟΗ προσδοκάται να βασισθεί, αφενός, στην ανάκαμψη που καταγράφεται στη ζήτηση για καύσιμα κίνησης μετά το λοκντάουν και κυρίως τις βενζίνες και αφετέρου, στη διαφορά τιμών μεταξύ brend και άλλων βαριών ειδών αργού πετρελαίου.

Όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης, στην εσωτερική αγορά παρατηρείται καθαρή αυξημένη ζήτηση στα καύσιμα κίνησης από τα μέσα Μαΐου, ενώ τον Ιούνιο «θα τολμούσαμε να τον συγκρίνουμε με τον αντίστοιχο μήνα του 2019».

Σταθερή βελτίωση από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν, εξάλλου, και τα περιθώρια διύλισης, ένας ακόμη λόγος για την ενίσχυση των μεγεθών της ΜΟΗ εντός του 2021.

Αντίθετα, η ζήτηση για τα αεροπορικά καύσιμα, που επλήγη λόγω της πανδημίας, δεν αναμένεται να ανακάμψει θεαματικά στα επόμενα δύο χρόνια. Η ανάκαμψη τοποθετείται από το 2023 και το 2024.

Η σύμπραξη με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

«Είναι μια καλή στρατηγική κίνηση» η κοινή επένδυση με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είπε ο κ. Τζαννετάκης, ενόψει τριών κρίσιμων παραγόντων. Την αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικού ρεύματος στην επόμενη 15ετία, την παράλληλη ανάπτυξη των ΑΠΕ και την απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων.

Η μονάδα αυτή, εγκατεστημένης ισχύος 877 MW, προβλέπεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2024 και έχει προϋπολογισμό 375 εκατ. ευρώ. Θα χρηματοδοτηθεί κατά 75% από τραπεζικό δανεισμό και κατά 25% από ίδια κεφάλαια. Ήδη έχει ολοκληρωθεί συμφωνία με τράπεζες για τη χρηματοδότηση του έργου με project finance. Η συμμετοχή στην επένδυση της ΜΟΗ με ίδια κεφάλαια ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ.

Η ΜΟΗ δεν σχεδιάζει επί του παρόντος άλλες επενδυτικές κινήσεις στο φυσικό αέριο. Με την παραγωγή, υφιστάμενη και νέα, καθώς και την ενέργεια από τις ΑΠΕ, «είμαστε στη σωστή θέση για τους αναπτυξιακούς στόχους μας στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού», είπε ο κ. Τζαννετάκης. Ο βραχίονας της λιανικής, η εταιρεία NRG, έφθασε σήμερα να εξυπηρετεί 150.000 πελάτες. «Με τη λιανική αγορά στην Ελλάδα να είναι ακόμη ατελής, είναι επιτακτικό να έχεις τη δική σου παραγωγή», επισήμανε ο ίδιος. Με τη νέα μονάδα, η ΜΟΗ θα εξασφαλίσει τη ζητούμενη επάρκειά της.

Παράλληλα, προχωρά τους επενδυτικούς σχεδιασμούς της στον τομέα των ΑΠΕ. Με τα έργα ΑΠΕ, αιολικά και φωτοβολταϊκά, που βρίσκονται σε κατασκευή, τo 2022 θα αποκτήσει 364 MW, υπερκαλύπτοντας τους αρχικούς στόχους. Ταυτόχρονα, διαθέτει και pipeline αδειών συνολικής δυναμικότητας 650 MW, οι οποίες θα αξιολογηθούν κατά περίπτωση, προκειμένου να αποφασισθεί η κατασκευή τους.

Αθηνά Καλαϊτζόγλου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v