Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέες επενδύσεις φέρνει το «πράσινο» Skip

Το εργοστάσιο στο Ρέντη παράγει Skip με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Οι επενδύσεις σε R&D σε συνεννόηση με Έλληνα προμηθευτή. Η στρατηγική της πολυεθνικής για «επανεφεύρεση» των προϊόντων οικιακής φροντίδας.

Νέες επενδύσεις φέρνει το «πράσινο» Skip

Για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα δεσμεύθηκε η διοίκηση της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas ενώπιον του υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα, που επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας με αφορμή τον μετασχηματισμό της παραγωγικής γραμμής του απορρυπαντικού Skip στο Ρέντη, προκειμένου να παράγει προϊόν με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η χημική βιομηχανία δεν πραγματοποιούσε αλλαγές με την απαιτούμενη ταχύτητα τα προηγούμενα χρόνια, όπως παραδέχθηκαν τα στελέχη της εταιρείας σε σχετική παρουσίαση του νέου προϊόντος, σημειώνοντας ότι η Unilever κάνει την αρχή επενδύοντας στην παραγωγική της γραμμή και δεσμευόμενη να την επεκτείνει περαιτέρω.

Σημειώνεται ότι με τις επενδύσεις των τελευταίων ετών η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas ήδη από το 2017, μέσω του εργοστασίου της στο Ρέντη, έφερε στην Ελλάδα την παραγωγή του απορρυπαντικού Skip. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, στη συγκεκριμένη μονάδα παράγεται σχεδόν το σύνολο των υγρών απορρυπαντικών ρούχων (Skip και ΟΜΟ) για την ελληνική αγορά, το σύνολο των προϊόντων χλωρίνης και καθαριστικών πατώματος Klinex για την ελληνική αγορά, με εξαγωγές στην Ευρώπη οι οποίες συνεχώς αυξάνονται. Επιπλέον, παράγεται ο μεγαλύτερος όγκος προϊόντων Hellmann’s (μαγιονέζα, μουστάρδα, ketchup, dressings) τόσο για οικιακή όσο και για επαγγελματική κατανάλωση στην Ελλάδα, ενώ ένα μέρος εξάγεται στην κυπριακή αγορά.

Στο πλαίσιο της δέσμευσης της Unilever για στήριξη της ελληνικής εταιρείας, κατά τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί συνεχείς επενδύσεις στο εργοστάσιο του Ρέντη. «Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εκσυγχρονίζουμε τις εγκαταστάσεις μας αλλά κυρίως το να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για την παραγωγή ακόμα μεγαλύτερου όγκου προϊόντων για την εγχώρια και την ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε ο Andrew John Kennedy, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas. Όπως είπε χθες σε σχετική παρουσίαση, μέσω των ελληνικών εγκαταστάσεων η πολυεθνική κάνει την αρχή για την «επανεφεύρεση» των απορρυπαντικών προϊόντων. Στόχος της είναι να βελτιώσει τις πρακτικές της σε όλο τον κύκλο ζωής τους και να φτάσει νωρίτερα τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει για μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος στην τοπική και διεθνή αγορά. 

Στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ρέντη παράγεται πλέον το νέο απορρυπαντικό Skip σε συσκευασία 100% ανακυκλωμένου πλαστικού και με σύσταση από ένζυμα 100% φυσικής προέλευσης. Μέσω αυτής της επένδυσης εξοικονομούνται 146.000 τόνοι πλαστικού, όπως σημείωσαν τα στελέχη της εταιρείας. Τόνισαν δε ότι η υλοποίηση του project προάγει την καινοτομία και τη συνεργασία με τοπικούς προμηθευτές, που συνεισέφεραν για την υλοποίηση του φιλόδοξου πλάνου. Εξάλλου, οι αναγκαίες παρεμβάσεις στην παραγωγή ολοκληρώθηκαν σε 6 μήνες και χωρίς να γίνουν συμβιβασμοί στην ποιότητα, ανάγοντας την εταιρεία σε πρωτοπόρα στην Ελλάδα στην παραγωγή προϊόντων με χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού. 

Σύμφωνα με τον Andrew John Kennedy, το εργοστάσιο παράγει 6 εκατ. υγρών απορρυπαντικών ετησίως, προμηθεύοντας την ελληνική αγορά και συνεισφέροντας στις εξαγωγές. 

Για την υλοποίηση αυτού του project όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, «εργάστηκαν εντατικά και ενισχύθηκαν τα τμήματα Supply chain, Quality Assurance και Marketing της Ελαΐς-Unilever Hellas σε απόλυτη συνεννόηση με τον Έλληνα προμηθευτή μας αλλά και με την global ομάδα της Unilever. Είναι η τοπική εφαρμογή της παγκόσμιας δέσμευσης και επένδυσης της Unilever για καλύτερο πλαστικό. Θεωρούμε ότι κάθε επένδυση που έχει να κάνει με το μέλλον του πλανήτη μας είναι εξαιρετικής σημασίας».

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas συνεισφέρει στα σχέδια για χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες, ώστε το υλικό αυτό να βρει τη θέση του μακριά από δρόμους, ποτάμια και ωκεανούς. Παράλληλα συνεισφέρει στους βασικούς περιβαλλοντικούς στόχους της πολυεθνικής, οι οποίοι ενδεικτικά περιλαμβάνουν:

  • Μηδενικές εκπομπές άνθρακα από την παραγωγή των προϊόντων της ως το 2039.
  • Προστασία των οικοσυστημάτων υψηλής συγκέντρωσης άνθρακα, όπως τα δάση, οι τυρφώνες και τα τροπικά δάση, ώστε μέχρι το 2023 να διαθέτει αλυσίδα τροφοδοσίας που δεν θα εξαρτάται από την αποψίλωση των δασών.
  • Στήριξη μικροκαλλιεργητών για την προστασία και την αναγέννηση των εδαφών και του περιβάλλοντος.
  • Θέσπιση Κώδικα Αναγεννητικής Γεωργίας για όλους τους προμηθευτές, ο οποίος θα βασίζεται στον υπάρχοντα Κώδικα Αειφόρου Γεωργίας.
  • Εφαρμογή προγραμμάτων διαχείρισης νερού σε 100 σημεία σε περιοχές με προβλήματα ύδρευσης μέχρι το 2030, με συμμετοχή στην πρωτοβουλία 2030 Water Resources Group.
  • Επένδυση συνολικά 1 δισ. ευρώ από τις εμπορικές επωνυμίες της Unilever σε ένα νέο Ταμείο για το Κλίμα και τη Φύση, τα κονδύλια του οποίου θα χρησιμοποιηθούν τα επόμενα δέκα χρόνια για ουσιώδεις δράσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v