Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα αλλαγή ρότας στην AVE, «όλα τα λεφτά» στο εμπόριο τροφίμων

Πωλητήριο στην πλέον κερδοφόρα δραστηριότητα και εστίαση στην ανάπτυξη της Retail & More, που μεταξύ άλλων αναπτύσσει καταστήματα Carrefour. Και νέα αύξηση κεφαλαίου στο τραπέζι.

Νέα αλλαγή ρότας στην AVE, «όλα τα λεφτά» στο εμπόριο τροφίμων

Σε νέα, πολλοστή αλλαγή πλεύσης προχωρεί ο όμιλος AVE, καθώς η σημερινή έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης εταιρείας καλείται να αποφασίσει την πώληση της πιο μεγάλης (και κερδοφόρας) δραστηριότητάς της, που είναι τα είδη κινητής τηλεφωνίας και να εστιαστεί κατά κύριο στον χώρο της εμπορίας τροφίμων και λοιπών ειδών ευρείας κατανάλωσης, διαθέτοντας στη φαρέτρα της τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour.

Η νέα εκκίνηση της AVE κάθε άλλο παρά στερείται προκλήσεων, καθώς με βάση τα pro forma αποτελέσματα του νέου σχήματος που θα προκύψει, πέρυσι ο εισηγμένος όμιλος σημείωσε κύκλο εργασιών μόλις 16,4 εκατ. ευρώ, αρνητικό EBITDA (-1,09 εκατ.), καθαρή ζημία 6,66 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια και καθαρές τραπεζικές υποχρεώσεις της τάξεως των 35 εκατ. ευρώ.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η σημερινή γενική συνέλευση θα προτείνει νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τάξεως των 8 εκατ. ευρώ (έχει χαθεί ο λογαριασμός για το πόσες ΑΜΚ έχουν γίνει κατά τα τελευταία χρόνια και πόσες φορές ο βασικός μέτοχος ανέλαβε προσωπικά την εξυπηρέτηση δανείων της εισηγμένης).

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η AVE αλλάζει επιχειρηματικό προσανατολισμό (βλέπε πρόσφατο δημοσίευμα του Euro2day.gr με τίτλο «Το ζημιογόνο ταξίδι από τα σινεμά στα ράφια του super market»), έχοντας εκποιήσει ευρύτατη σειρά εταιρειών από διάφορους κλάδους και δραστηριότητες.

Το νέο στοίχημα

Η σημερινή γενική συνέλευση θα κληθεί να εγκρίνει μεταξύ άλλων την αύξηση της συμμετοχής της AVE από το 30,34% στο 65% της εταιρείας Retail & More. Η Retail & More σημείωσε το 2022 κύκλο εργασιών μόλις 952 χιλ. ευρώ και ζημία 992 χιλ. ευρώ (καθώς βρέθηκε στο στάδιο που ανέπτυσσε τις υποδομές της), ενώ τα ίδια κεφάλαιά της είναι χαμηλά, παρά την ΑΜΚ του ενός εκατ. ευρώ που υλοποιήθηκε.

Ωστόσο, η διοίκηση της AVE φαίνεται να προσδοκά ταχεία ανάπτυξη των οικονομικών επιδόσεων της Retail & More τόσο φέτος όσο κυρίως και κατά τα επόμενα χρόνια. Το αν και κατά πόσο θα υλοποιηθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί, μένει να φανεί στην πράξη.

Όπως αναφέρει το πληροφοριακό σημείωμα που εξέδωσε η AVE, η Retail & More στοχεύει να δραστηριοποιηθεί στο χονδρικό εμπόριο προϊόντων ευρείας κατανάλωσης (συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων). Επιπρόσθετα, η εταιρεία έχει αναλάβει τη διανομή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour. Στους άμεσους στόχους της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός νέου πανελλαδικού δικτύου καταστημάτων με κοινή εταιρική ταυτότητα, στα οποία μεταξύ άλλων, θα διατίθενται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Carrefour, θα παρέχονται προϊόντα υψηλής ποιότητας και κορυφαίες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών.

Σημειώνεται ότι το έτος 2022 αποτέλεσε μία περίοδο οργάνωσης των λειτουργιών αλλά και αρχικής διαμόρφωσης των δραστηριοτήτων της εταιρείας όπως με τη δημιουργία των κατάλληλων διοικητικών ομάδων, το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος τον μήνα Μάιο 2022, τον σχεδιασμό των express store και market store, την οργάνωση σε επίπεδο πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών logistics, καθώς και τη δημιουργία πλατφόρμας B2B.

Για το 2023, η εταιρεία Retail & More σκοπεύει να εντατικοποιήσει το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων Carrefour μέσα από τους ακόλουθους άξονες:

  • Ωρίμανση των καταστημάτων που ξεκίνησαν την λειτουργία τους το 2022.
  • Άνοιγμα περίπου 25-30 νέων καταστημάτων με τη μέθοδο Franchise με έμφαση στις τουριστικές περιοχές και την επαρχία.
  • Ενίσχυση των εταιρικών καταστημάτων σε στρατηγικά σημεία στα αστικά κέντρα.
  • Δίκτυο 37 Carrefour Express Stores και 32 Carrefour Market Stores στην ελληνική αγορά.
  • Αξιολόγηση ευκαιριών για ενδεχόμενες εξαγορές, εφόσον αυτές παρουσιαστούν σαν συνέπεια της συγκέντρωσης του κλάδου.
  • Συνέχιση των επενδύσεων σε υποδομές και καταστήματα.
  • Δημιουργία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από Έλληνες παραγωγούς με στόχο την προβολή των τοπικών προϊόντων και την ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας και της πιστότητας των καταναλωτών.
  • Είσοδο στη λιανική αγορά βιολογικών προϊόντων τροφίμων.
  • Λειτουργία discount stores στην ελληνική αγορά.
  • Δημιουργία συναφούς δραστηριότητας στην αγορά της Βουλγαρίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v