Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γρ. Σαράντης: Αύξηση 21,52% στα κέρδη εξαμήνου

Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας της Γρ. Σαράντης έφθασαν στο εξάμηνο στα €15,32 εκ., έναντι €12,61 εκατ., παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 21,52%. Αναθεώρηση προβλέψεων για 2008- 2009.

Γρ. Σαράντης: Αύξηση 21,52% στα κέρδη εξαμήνου
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Σαράντη στο πρώτο εξάμηνο του 2008 διαμορφώθηκε στα €125,74 εκ., έναντι €118,15 εκ. που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2007, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 6,42%.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2008 παρατηρήθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη των δύο βασικών κλάδων δραστηριότητας, των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητας του Ομίλου στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.

Το ενοποιημένο μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 9,20% καθώς ανήλθε στα €65,23 εκ. το 1ο εξάμηνο του 2008 από €59,74 εκ. το 1ο εξάμηνο του 2007. Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε περαιτέρω σε 51,88% το 1ο εξάμηνο του 2008 από 50,56% που ήταν το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο, σαν αποτέλεσμα της στρατηγικής απόφασης μεταφοράς του προιοντικού μείγματος προς τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα.

Στα €20,56 εκατ. διαμορφώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2008, έναντι €18,51 εκ. που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2007, τα Kέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 11,09%.

Το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε σε 16,35% από 15,66% το 1ο εξάμηνο του 2007.

Τα Κέρδη προ Τόκων και Φόρων (EBΙΤ) στο ίδιο διάστημα του 2008 ανήλθαν σε €18,64 εκ., παρουσιάζοντας έτσι αύξηση σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2007 της τάξεως του 11,24%, καθώς είχαν διαμορφωθεί στα €16,75 εκ. ευρώ.

Τα Kέρδη προ φόρων του Oμίλου διαμορφώθηκαν στο τέλος του φετινού πρώτου εξαμήνου στα €19,62 εκ. έναντι €16,45 εκ. που ήταν στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2007, αυξημένα κατά 19,26%.

Τα Kέρδη μετά φόρων του Oμίλου διαμορφώθηκαν στο τέλος του φετινού πρώτου εξαμήνου στα €15,32 εκ. έναντι €11,97 εκ. που ήταν στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2007, αυξημένα κατά 27,97% κυρίως λόγω μείωσης του διαμορφωμένου φορολογικού συντελεστή.

Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας έφθασαν στο πρώτο εξάμηνο του 2008 στα €15,32 εκ., έναντι €12,61 εκατ. που ήταν στο ίδιο διάστημα το 2007, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 21,52%.

-----ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ

Αφουγκραζόμενος το γενικότερο κλίμα στο οικονομικό περιβάλλον και την καταναλωτική αγορά, ο Όμιλος προβαίνει σε αναθεώρηση των προβλέψεών του για το 2008 και το 2009.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αναθεωρημένες προβλέψεις, οι πωλήσεις του Ομίλου το 2008 αναμένεται να διαμορφωθούν στα 266 εκ. ευρώ, αυξημένες κατα 10,1% σε σύγκριση με το 2007, ενώ το 2009 οι πωλήσεις θα φτάσουν τα 300 εκ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση ύψους 12,8% σε σχέση με το 2008.

Η μείωση στις προβλέψεις του Ομίλου οφείλεται στην αναθεώρηση στον κύκλο εργασιών των Νέων Χωρών, στην υιοθέτηση πιο συγκρατημένης εικόνας ως προς τα έσοδα που θα προκύψουν από την Αμερική καθώς επίσης και στην στασιμότητα που αναμένεται στις κατηγορίες της Επιλεκτικής, των προϊόντων Υγείας & Φροντίδας και OTOTOP.

Σημειώνεται ότι οι παραπάνω αλλαγές δεν επιφέρουν καμία επίδραση στην κερδοφορία του Ομίλου με αποτέλεσμα σε επίπεδο κερδοφορίας ο Όμιλος να παρουσιάζει βελτιωμένα περιθώρια βάσει των νέων προβλέψεων.

Σε μη ενοποιημένη βάση σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Εταιρείας για το 2008 αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 115 και 120 εκ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων το 2008 αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 20 και 23 εκ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους θα διαμορφωθούν μεταξύ 16 και 18,5 εκ. ευρώ.

Το 2009, η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει πωλήσεις μεταξύ 120,75 και 126 εκ. ευρώ, καθαρά κέρδη προ φόρων μεταξύ 21 και 24,15 εκ. ευρώ και καθαρά κέρδη μετά από φόρους μεταξύ 16,8 και 19,43 εκ. ευρώ.

-----ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Θα πρέπει να σημειωθεί η συνεχιζόμενη και εξαιρετικής σημασίας ανάπτυξη που εμφανίζουν τα ιδιοπαραγόμενα  προϊόντα του Ομίλου, στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στα προϊόντα οικιακής χρήσης, γεγονός που βρίσκεται  σε ακολουθία με τη στρατηγική της Διοίκησης.

Τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσίασαν αύξηση κατά 11,79% το 1ο εξάμηνο του 2008, φτάνοντας τα  €52,48 εκ., με τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα να παρουσιάζουν ανάπτυξη κατά 12,07%, ενώ η υποκατηγορία των  διανεμομένων προϊόντων παρουσίασε αύξηση κατά 6,99% στις ενοποιημένες πωλήσεις της κατηγορίας.

Τα Καλλυντικά Ευρείας Διανομής παρουσίασαν ικανοποιητική αύξηση κατά 8,49% κατά το 1ο εξάμηνο του 2008,  με τα έσοδα να ανέρχονται στα €55,65 εκ. Σε αυτή τη κατηγορία τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 13,93% το 1ο εξάμηνο του 2008 με αυξημένη συνεισφορά στο 70,62% από 67,24% το 1ο εξάμηνο του 2007.

Σημειώνεται δε ότι οι πωλήσεις των ιδιοπαραγόμενων προιόντων της κατηγορίας αυτής είναι
επηρεασμένες από το αδύνατο 1ο τρίμηνο του 2008 λόγω του επαναλανσαρίσματος του STR8.

Τα Προϊόντα Υγείας & Φροντίδας αλλά και της Επιλεκτικής παρουσίασαν μείωση κατά 21,32% και 3,12% αντίστοιχα κυρίως λόγω της εξόδου από μη κερδοφόρα συμβόλαια.

Αναφορικά με τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT),,τα καλλυντικά ευρείας διανομής παρουσίασαν αύξηση ΕΒΙΤ το 1ο εξάμηνο του 2008 κατά 0,77% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2007, ενώ η συνεισφορά τους ανέρχεται σε 43,57% από 41,61% που ήταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Η πίεση στο EBIT των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων οφείλεται κυρίως στις αυξημένες δαπάνες λόγω των προωθητικών ενεργειών του νέου STR8.

Τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσίασαν αύξηση του ΕΒΙΤ κατά 17,95% με τη συνεισφορά τους στο συνολικό ΕΒΙΤ να ανέρχεται σε 25,88% το 1ο εξάμηνο του 2008 από 21,11% το 1ο εξάμηνο του 2007. Τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα παρουσίασαν αύξηση κατά 20,22% και ανήλθαν σε €4,76 εκ. από €3,96 εκ. το 1ο εξάμηνο του 2007.

Τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης στο σύνολο τους κατά το 1ο εξάμηνο του 2008 έφεραν έσοδα ύψους €11,31 εκ. σε σχέση με €10,57 εκ. το 1ο εξάμηνο του 2007, αυξημένα κατά 7,04%. Η συνεισφορά τους στο ΕΒΙΤ αυξήθηκε στο 60,70% το 1ο εξάμηνο του 2008 σε σχέση με 54,58% το 1ο εξάμηνο του 2007.

----ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Η Ελληνική αγορά παρουσίασε αύξηση κατά 2,21% στα €58,83 εκ., ενώ οι παλαιές χώρες παρουσίασαν αύξηση κατά 13,80%, αυξάνοντας τη συνεισφορά τους στις συνολικές πωλήσεις στο 52,80% το 1ο εξάμηνο του 2008 από 49,38% το 1ο εξάμηνο του 2007.

Αναφορικά με τις Νέες Χώρες, αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις των χωρών αυτών είναι επηρεασμένες από την διαδικασία εξάντλησης αποθέματος του παλαιού αρώματος STR8 κατά την διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2008.

Όπως αναφέρθηκε στο έτος 2007, όλα τα κόστη αναδιάρθρωσης του μοντέλου διείσδυσης απορροφήθηκαν εντός του 9Μ ’07. Συνεπώς, όπως είχε προβλεφθεί, οι νέες χώρες έχουν μηδενικά κόστη στο 1ο εξάμηνο του 2008. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι παλαιές χώρες του εξωτερικού αντέστρεψαν την εικόνα του 1ου τριμήνου του 2008, σημειώνοντας άνοδο EBIT κατά 12,36% στα 5,59 εκ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2008 από 4,98 εκ. ευρώ το 1ο
εξάμηνο του 2007.

Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι το EBIT της Ελλάδας είναι επηρεασμένο κατά μεγάλο ποσοστό από τις αυξημένες δαπάνες λόγω προώθησης του νέου STR8 καθώς και την έξοδο από μη κερδοφόρα συμβόλαια προϊόντων υγείας & φροντίδας. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v