Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μητσοτάκης: Συζήτηση με Hellenic Train για τα τρένα και με Καραμανλή για υποψηφιότητα

Εκλογές θα γίνουν το Μάιο δηλώνει ο πρωθυπουργός. Θα συζητήσω με Κ. Καραμανλή για την υποψηφιότητά του στις εκλογές. Διαπραγμάτευση για τα τρένα με Hellenic Train. Οι διαχρονικές ευθύνες και το αίτημα για αυτοδυναμία.

Μητσοτάκης: Συζήτηση με Hellenic Train για τα τρένα και με Καραμανλή για υποψηφιότητα

«Οι εκλογές θα γίνουν το Μάιο», έκανε γνωστό ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στον Alpha και τον Σταύρο Θεοδωράκη.

Για το δυστύχημα στα Τέμπη, μίλησε για «διαχρονικές αμαρτίες», αναγνώρισε ότι «έχουμε το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί», δεσμεύτηκε να κάνε ό,τι μπορεί για να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη και προανήγγειλε την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Hellenic Train.

Σχετικά με τη συμμετοχή του τ. υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, στα ψηφοδέλτια, δεν άνοιξε τα χαρτιά του, λέγοντας ότι «το ζήτημα των ψηφοδελτίων επιτρέψτε μου να το συζητήσω μαζί του, όταν έρθει η ώρα».

Ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του για αυτοδυναμία της ΝΔ, έκανε γνωστό ότι θα εκκινήσει και πάλι τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης στην επόμενη Βουλή, ενώ γνωστοποίησε πως εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ξανά ένα αυτόνομο Υπουργείο Μεταφορών και να σπάσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα δύο.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο πρωθυπουργός είπε ότι «θα κάνω ό,τι μπορώ για να μην υπάρχει καμία συγκάλυψη και να ρίξουμε άπλετο φως στο τι έγινε και πώς φτάσαμε ως εδώ. Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη, αλλά αν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά (εκπαίδευση, σύμβαση 717) είναι πολύ πιθανό το δυστύχημα αυτό να μην είχε συμβεί», σημείωσε. «Έχουμε το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε. Αυτό πρέπει να το δεχθούμε όλοι», είπε.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι το δυστύχημα στα Τέμπη «ήταν η στιγμή που η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με διαχρονικές αμαρτίες. Μια τραγωδία που δεν θα έπρεπε ποτέ να συμβεί. Είναι αδιανόητο στην Ελλάδα του 2023 να βρίσκονται δύο τρένα στην ίδια γραμμή και κανείς να μην το έχει αντιληφθεί. Όλοι οι πολίτες έχουν αντιληφθεί ότι υπάρχουν παθογένειες πολλών δεκαετιών που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Η προσωπική μου ευθύνη γι’ αυτό που έγινε ακόμα πιο βαριά».

Οι άνθρωποι που διοικούσαν τους Οργανισμούς (ΟΣΕ,ΕΡΓΟΣΕ), όπως ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, «τηρούσαν τις προδιαγραφές, δεν ήταν κομματικοί διορισμοί με τη στενή έννοια. Αν θέλουμε παραγωγικό δημόσιο, σε θέσεις ευθύνης θα πρέπει να είναι άνθρωποι με καλούς μισθούς».

Προανήγγειλε επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την ιταλική εταιρία. «Αυτό που θα κάνω -και έχω σχετική συζήτηση με την Ιταλίδα πρωθυπουργό- είναι να δούμε ένα νέο πλαίσιο που τα δύο μέρη να επενδύσουν στον σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζει. Θα πετύχουμε μια καλύτερη συμφωνία. Θέλω να εξασφαλίσω ότι η Hellenic Train θα μας φέρει τα καλύτερα τρένα της και όχι τα «σαπάκια». Εμείς θα δεσμευτούμε να επενδύσουμε χρήματα στο δίκτυο».

«Φταίμε όλοι»

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «θα με βαραίνει πάντα ότι δεν πρόφτασα επί ημερών μου να ολοκληρώσω ένα έργο, το οποίο σίγουρα αν είχε ολοκληρωθεί, οι πιθανότητες θα ήταν με το μέρος μας ότι δε θα συνέβαινε το ατύχημα. Εμείς και εγώ προσωπικά ανέλαβα με θάρρος την ευθύνη που μου αναλογεί και είπα μία κουβέντα. ‘’Φταίμε όλοι’’. Γιατί είναι τόσο δύσκολο αυτή τη κουβέντα να την πούμε επιτέλους όλοι; Γιατί δεν την έχουν πει όλοι. Δεν την έχουν πει όλοι».

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «απολύτως βέβαιο ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του ‘22. Αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφιβολίας και θέλω να το τονίσω και θέλω να διαψεύσω κατηγορηματικά όποιον ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό. Και γιατί το λέω αυτό; Διότι όλα τα προηγούμενα τρένα, τα οποία πέρασαν από το σταθμό της Λάρισας εκείνη την ημέρα, υπήρξε χάραξη χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα. Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουμε είναι γιατί ο σταθμάρχης ο συγκεκριμένος δεν το χρησιμοποίησε. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι το σύστημα δούλευε. Δεν υπήρχε επίσης καμία αμφιβολία ότι ο σταθμάρχης δεν το χρησιμοποίησε. Μέχρι εκεί γνωρίζουμε».

Η κοινωνία, τόνισε, «θέλει να είναι ενωμένη και πιστεύω ότι ενοχλείται βαθύτατα από την πολιτικοποίηση του συμβάντος αυτού, από επικοινωνιακά σόου και αυτό το οποίο έγινε από τον κ. Τσίπρα στη Λάρισα ήταν επικοινωνιακό σόου. Πήγε σε έναν άλλο χώρο. Δεν πήγε καν στο χώρο του σταθμού της Λάρισας να δει ότι ο πίνακας δουλεύει. Δε νομίζω ότι χρειαζόμαστε αυτό. Νομίζω ότι προσβάλουμε όχι τη νοημοσύνη, τις απαιτήσεις των πολιτών από τα πολιτικά κόμματα για το τι πρέπει να γίνει».

Ο πρωθυπουργός αποκάλυψε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ξανά ένα αυτόνομο Υπουργείο Μεταφορών και να σπάσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα δύο, ενώ τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της ψηφιακής κάρτας εργαζομένου παντού στο Δημόσιο. «Η εντολή που έδωσα στον Υπουργό Εργασίας είναι: ‘’Θα επιταχύνουμε το έργο της ψηφιακής κάρτας παντού στο Δημόσιο’’».

Παράλληλα, αναγνώρισε ότι «πρέπει να δώσουμε πολλή μεγαλύτερη προσοχή στον σιδηρόδρομο. Στην αναθεώρηση του Ταμείου Ανάκαμψης. Θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε -θα μετακινήσουμε πόρους για να εξασφαλίσουμε περισσότερους πόρους- για το δίκτυο αλλά και για τη συντήρηση των κρίσιμων υποδομών μας. Είναι μία κριτική αυτή, την οποία ακούω με πολύ προσοχή και πρέπει να απαντήσουμε σε αυτούς οι οποίοι λένε ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς τα αφήσαμε λίγο στην τύχη τους».

«Προσωρινή καρέκλα»

«Η καρέκλα είναι προσωρινή», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Δεν είναι μία μόνιμη θέση αυτή και αυτό είναι κάτι το οποίο φροντίζω να το θυμίζω στον εαυτό μου σε κάθε ευκαιρία. Προφανώς και είμαστε, μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο. Φιλοδοξώ να ξανακερδίσω εκλογές και πιστεύω ότι τελικά θα τα καταφέρουμε. Όμως αυτό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γεννήσει αισθήματα σιγουριάς και αλαζονείας», σημείωσε.

Στην ερώτηση αν σκέφτηκε να παραιτηθεί μετά την τραγωδία, απάντησε αρνητικά. «Δεν έχω μάθει να τα παρατάω στις δυσκολίες και γιατί οι πολιτικοί τελικά κρίνονται από τον λαό και σίγουρα όταν έρχεται η ώρα της κρίσης υπάρχει ένα συνολικό ισοζύγιο. Και οι πολίτες θα μας χρεώσουν το γεγονός ότι δε μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε ότι τα τρένα μας είναι ασφαλή στο βαθμό που εκείνοι θα κρίνουν».

Σχετικά με την υποψηφιότητα του τ. υπουργού, Κώστα Καραμαλή, δεν άνοιξε τα χαρτιά του: «Ο κ. Καραμανλής αμέσως παραιτήθηκε και αυτό τον τιμά. Αυτονόητο είναι, αλλά πόσες φορές το είδαμε. Ας το αναγνωρίσουμε αυτό. Μίλησε στη Βουλή και θα κριθεί. Το ζήτημα των ψηφοδελτίων επιτρέψτε μου να το συζητήσω μαζί του, όταν έρθει η ώρα», σημείωσε.

Ταυτόχρονα, εξέφρασε την πρόθεσή του «να εκκινήσουμε και πάλι τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης στην επόμενη Βουλή, η οποία θα είναι προτείνουσα Βουλή για να κάνουμε σημαντικές αλλαγές στο Σύνταγμα. Όπου δυστυχώς την τελευταία φορά δεν προφτάσαμε να κάνουμε, και σε αυτές προφανώς συμπεριλαμβάνεται και επιτέλους η αλλαγή του άρθρου 16 για τα πανεπιστήμιά μας, αλλά όχι μόνο. Υπάρχουν ζητήματα που αφορούν το ίδιο το πολιτικό σύστημα, και το πώς μπορούμε να παρέμβουμε ενδεχομένως και στον εκλογικό νόμο και στην διάρθρωση της εξουσίας».

Ενα πράγμα, όπως είπε, «στο οποίο θα επιμείνω παρότι έχει λοιδορηθεί πολύ κι έχει δεχτεί κριτική, είναι σε αυτό το οποίο αποκαλούμε ‘’επιτελικό κράτος’’. Αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν σήμερα να κυβερνάται μια χώρα, χωρίς να υπάρχουν μηχανισμοί προγραμματισμού, λογοδοσίας και αξιολόγησης. Αυτό είναι το επιτελικό κράτος».

Αναφορικά με τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, σημείωσε: «Ευτυχώς το κόμμα του ‘’κανένα’’ δεν έχει πάρει ακόμα κεφάλι. Αλλά βλέπουμε σίγουρα μια μεγαλύτερη… Περισσότερα αρνητικά συναισθήματα κι απέναντι στην κυβέρνηση -απολύτως αναμενόμενο μετά από μια τέτοια τραγωδία- αλλά απέναντι και συνολικά στο πολιτικό σύστημα… Κι αυτό πρέπει να προβληματίσει και τ’ άλλα κόμματα, κυρίως αυτούς τους οποίους σπεύδουν να κάνουνε σπέκουλα πάνω σ’ αυτήν την τραγωδία… Προφανώς η σημερινή κυβέρνηση έχει την πρώτη ευθύνη, διότι επί των ημερών μας έτυχε αυτό το ατύχημα».

Για τις εκλογές, ήταν περισσότερο σαφής από κάθε άλλη φορά: «Μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητος ότι οι εκλογές θα γίνουν το Μάιο. Δεν θα γίνουν τον Ιούλιο. Και δεν θα γίνουν -θα ήταν και αδιανόητο να λέγαμε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Ιούλιο- διότι μπορεί να χρειαστεί δεύτερη κάλπη. Πολύ πιθανό. Και δεν θα πάμε να κάνουμε εκλογές τον Αύγουστο. Και φυσικά έχουμε και την περίοδο των Πανελληνίων, την οποία πρέπει να προστατεύσουμε ως "κόρη οφθαλμού’’».

Ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε από αυτούς που υπερασπίζονται την κάλπη της απλής αναλογικής «να μας πουν από τώρα με ποιους θέλουν να κυβερνήσουν» και επανέλαβε ότι δεν πιστεύει και θα εξακολουθήσει να υπερασπίζεται «την ανάγκη στη δεύτερη κάλπη. Γιατί η δεύτερη κάλπη είναι αυτή η οποία μπορεί να δώσει αυτοδυναμία, ότι αυτή είναι η σωστή λύση για τη χώρα… Δεν πιστεύω ότι έχει εξαφανιστεί το σενάριο της αυτοδυναμίας».

Έκανε γνωστό εξάλλου ότι δύο φορές ζήτησε από τον Νίκο Ανδρουλάκη να συναντηθούν, αλλά αυτός αρνήθηκε.

Π. Τσαπανίδου: Πρωτόγνωρη επικοινωνιακή αναισθησία

«Σε ένα κρεσέντο πρωτόγνωρης επικοινωνιακής αναισθησίας, ο κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε αμέτοχος της μεγάλης εθνικής τραγωδίας και μοίρασε ευθύνες χωρίς αντίλογο, ενώ ο ίδιος δεν ανέλαβε καμία», σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Με ψέματα, στρεψοδικία και υπεκφυγές πούλησε το παραμύθι της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με τη Hellenic Train, όταν ο δικός του υπουργός, ο κ. Καραμανλής. ήταν αυτός που τους χάρισε 600 εκατομμύρια λες και ήταν του ίδιου και του πρωθυπουργού του, και όχι του ελληνικού λαού.

Ξέχασε τον «γαλάζιο» σταθμάρχη που είχε βύσμα στη Νέα Δημοκρατία, και τα έβαλε με το σύνολο των υπαλλήλων των σιδηροδρόμων, δικαιολογώντας την παγκόσμια πρωτοτυπία να εργάζονται σε νευραλγικές θέσεις άνθρωποι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Συνέχισε το εξοργιστικό ψέμα πως δήθεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, όταν μόλις χθες μετά την αυτοψία του κ. Τσίπρα οι ίδιοι οι σταθμάρχες διέψευσαν τον υπουργό του σε πανελλήνια μετάδοση. Και αφού τίποτα πλέον δεν του βγαίνει, ανακοίνωσε, μέσα από το σόου που έστησε, εκλογές τον Μάιο γράφοντας στα παλιά του τα παπούτσια τη Βουλή, τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα και την ίδια την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Σήμερα ο κ. Μητσοτάκης έδειξε πόσο πολύ πιστεύει ότι δεν παίζει ρόλο ο αριθμός των ανθρώπινων απωλειών μιας τραγωδίας, αρκεί να πετύχει το πλάνο του. Ασεβής, αδιάφορος και απαθής».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v