Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οκταπλασιάστηκαν οι μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου στην Καλαμάτα

Διεκπεραιώθηκαν 600.000 τόνοι έξω από το μεσσηνιακό λιμάνι τον Ιανουάριο. Αγαπημένο σημείο στη Μεσόγειο, μαζί με την ισπανική Θέουτα, για φόρτωση σε μεγαλύτερα πλοία και τελικό προορισμό Ασία.

Οκταπλασιάστηκαν οι μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου στην Καλαμάτα

Οι φορτώσεις αργού ρωσικού πετρελαίου Ουραλίων από πλοίο σε πλοίο (ship-to-ship, STS) άγγιξαν το πιο υψηλό επίπεδο τον Ιανουάριο στη Μεσόγειο, καθώς τα φορτία μεταφορτώνονται σε μεγαλύτερα πλοία για να γίνουν οικονομικά πιο αποδοτικές οι αποστολές μεγάλων αποστάσεων στην Ασία, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon που μεταδίδει το Reuters.

Από τον Δεκέμβριο, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις αγορές ρωσικού πετρελαίου διά θαλάσσης, το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων έχει εκτραπεί στην Ασία.

Η φόρτωση από πλοίο σε πλοίο αφορά τη μεταφορά φορτίου από μικρότερα σε μεγαλύτερα πλοία σε διεθνή ύδατα, βελτιώνοντας την κερδοφορία των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Refinitiv Eikon και του Reuters, οι σχετικοί όγκοι στη Μεσόγειο για παραδόσεις στην Ασία οκταπλασιάστηκαν τον Ιανουάριο έναντι του Δεκεμβρίου, αγγίζοντας το ρεκόρ των 1,7 εκατ. τόνων.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι περίπου 1 εκατ. τόνοι αργού Ουραλίων μεταφορτώθηκαν τον Ιανουάριο κοντά στο ισπανικό λιμάνι Θέουτα, στο στενό του Γιβραλτάρ, ενώ 600.000 τόνοι μεταφορτώθηκαν έξω από την Καλαμάτα.

Όλα τα φορτία παραδόθηκαν στην Ασία, κυρίως στην Ινδία, όπου αναμενόταν να φτάσουν τουλάχιστον 800.000 τόνοι από τις επιχειρήσεις του Ιανουαρίου.

Η Σιγκαπούρη αναμένεται να παραλάβει 420.000 τόνους, ενώ 80.000 τόνοι έπρεπε να παραδοθούν στην Κίνα. Ο προορισμός για άλλους 380.000 τόνους παρέμεινε άγνωστος.

Σύμφωνα με τη Refinitiv Eikon, μεταξύ τέλους Νοεμβρίου και Ιανουαρίου φορτώθηκαν στα ρωσικά λιμάνια περίπου 3 εκατομμύρια τόνοι αργού Ουραλίων για περαιτέρω μεταφόρτωση από πλοίο σε πλοίο στη Μεσόγειο, εκ των οποίων τα 2,2 εκατ. τόνοι είχαν ως προορισμό ασιατικά λιμάνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v