Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κινεζική απόβαση στην έκθεση αυτοκινήτου στο Μόναχο

Με το κιάλι παρακολουθεί η παραδοσιακή ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία την ταχύτητα, την ευκολία και το χαμηλό κόστος που εδραιώνουν στην αγορά ηλεκτροκίνητων την Κίνα και την Tesla.

Κινεζική απόβαση στην έκθεση αυτοκινήτου στο Μόναχο

Η έκθεση αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο ξεκινά σήμερα Δευτέρα, αλλά, αντί να εντυπωσιάζει με κινητήρες Mercedes και με κομψές σιλουέτες Porsche, τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν στα ηλεκτρικά μοντέλα (EV) που όμως δεν είναι ευρωπαϊκά, αλλά φέρουν κινεζικές υπογραφές ή βέβαια της πρωτοπόρου Tesla.

Οι νεόκοποι αντίπαλοι της παλαιάς και κραταιάς ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας μπορούν πλέον να κάνουν επίδειξη δύναμης, μεταδίδει το Politico.

Η Tesla του Ελον Μασκ θα αποκαλύψει μια ενημερωμένη έκδοση του μοντέλου 3, ενώ η BYD με έδρα τη Σεντζέν - η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτροκίνητων της Κίνας - θα παρουσιάσει έξι μοντέλα στην έκθεση.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το 40% των εκθετών είναι Ασιάτες, όπως οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής μπαταριών από τη Νότια Κορέα LG και Samsung. Το ρόστερ των κινεζικών εταιρειών έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το 2021, με κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας μπαταριών σε περίοπτη θέση.

«Η Κίνα έχει στραμμένο το βλέμμα της στην ευρωπαϊκή αγορά, με τη δυνατότητα να αλλάξει θεμελιωδώς το πρόσωπο των βιομηχανιών της Ευρώπης όπως τη γνωρίζουμε», τόνισε η Sigrid de Vries, επικεφαλής της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). «Με κυβερνητική στήριξη και δημόσιο χρήμα, δεν είναι μυστικό ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας αποτελεί πλέον πρόκληση για την Ευρώπη και όχι μόνο».

Η ευρωπαϊκή απάντηση 

Βέβαια, και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βάζει τα δυνατά της στην ηλεκτροκίνηση. Η BMW, η Volkswagen και η Mercedes θα παρουσιάσουν νέα μοντέλα EV, που ωστόσο δεν θα εισέλθουν στην παραγωγή παρά μετά από μερικά χρόνια.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους και να διαγράψουν το προβάδισμα της Κίνας στην ανάπτυξη φθηνότερων, πιο φιλικών προς τον καταναλωτή μοντέλων.

«Πρέπει να κλείσουμε το χάσμα στο κόστος με ορισμένους Κινέζους παίκτες που ξεκίνησαν με EV μια γενιά νωρίτερα», δήλωσε στο Reuters ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος της Renault, προσθέτοντας ότι όταν το κόστος κατασκευής μειωθεί, οι τιμές θα πέσουν.

Ο De Meo είπε ότι το μοντέλο R5, που θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος, θα είναι έως 30% φθηνότερο σε σχέση με τα ηλεκτρικά Scenic και Megane.

Η Κίνα των υψηλών πωλήσεων και του χαμηλού κόστους

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως οι BYD, Nio και Xpeng, αύξησαν κατά 55% το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά το 2023.

«Η μετάβαση των παλαιών κατασκευαστών στα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται με μέτριο ρυθμό, ενώ η Tesla και η BYD φεύγουν μπροστά», ανέφερε η τράπεζα UBS σε σημείωμα που κοινοποιήθηκε πριν από την έκθεση του Μονάχου. «Θεωρούμε ότι τα δύο τρίτα της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων μπορούν να αφορούν Κινέζους κατασκευαστές, και η Ευρώπη είναι η πιο ελκυστική περιοχή, δεδομένου του μεγέθους της και του σαφούς οδικού χάρτη για τα EV».

Η ανησυχητική άφιξη της Κίνας, παγκόσμιου ηγέτη στις μπαταρίες, δεν είναι κάτι καινούργιο στους ευρωπαϊκούς κύκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι επωνυμίες της έχουν δημιουργήσει πλεονέκτημα σε αγορές με υψηλή διείσδυση σε EV ήδη από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022. 

Στοιχεία της Schmidt Automotive Research, που καλύπτουν 18 αγορές σε όλη τη Δυτική Ευρώπη, δείχνουν ότι περίπου ένα στα δέκα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που πωλήθηκαν τον Ιούλιο ήταν από κινεζική μάρκα, με φήμες ότι τουλάχιστον μία εταιρεία θα επενδύσει σύντομα σε τοπική μονάδα παραγωγής.

Η Tesla έχει ήδη κατακτήσει τις δύο πρώτες θέσεις στις ευρωπαϊκές πωλήσεις EV, με το Model Y και το Model 3, αλλά καμία εταιρεία δεν έχει κατακτήσει ακόμη την αγορά EV κάτω των 30.000 ευρώ. Η Κίνα θα μπορούσε να το κάνει. Σε μια μελέτη σύγκρισης κόστους, η UBS λέει ότι θα είναι «σχεδόν αδύνατο» για μια παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανία να ανταγωνιστεί οποιοδήποτε κινεζικό μοντέλο, ακόμη κι αν κατασκευάζεται εντός ΕΕ.

Αυτό οφείλεται στα δομικά πλεονεκτήματα που έχουν εταιρείες όπως η BYD στην προμήθεια μπαταριών και εξαρτημάτων, είπε η UBS.

Ο αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Ferdinand Dudenhoeffer επισημαίνει ότι οι Κινέζοι είναι «παγκόσμιοι πρωταθλητές» στην κατασκευή μπαταριών, που αντιπροσωπεύει το 40% του κόστους ενός ηλεκτροκίνητου.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v