Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βρετανία: Πενταετής αναβολή στην απαγόρευση πώλησης οχημάτων βενζίνης-ντίζελ

Νέα προσέγγιση Σούνακ στην πράσινη ατζέντα της χώρας. Μετατίθεται κατά πέντε χρόνια, έως το 2035, η απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, προκαλώντας ανακούφιση αλλά και αντιδράσεις.

Βρετανία: Πενταετής αναβολή στην απαγόρευση πώλησης οχημάτων βενζίνης-ντίζελ

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ μετριάζει την πράσινη ατζέντα της κυβέρνησής του, μεταξύ άλλων μεταθέτοντας κατά πέντε χρόνια, έως το 2035, την απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, σε μια «νέα προσέγγιση» -όπως είπε- για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

«Τουλάχιστον προς το παρόν θα κάνετε την επιλογή εσείς, οι καταναλωτές, και δεν θα σας αναγκάσει η κυβέρνηση», είπε ο Σούνακ στην Ντάουνινγκ Στριτ την Τετάρτη, διευκρινίζοντας ότι η συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων που πωλούνται στη Βρετανία θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030 χωρίς κρατική παρέμβαση, λόγω πτώσης του κόστους.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι εξακολουθεί να δεσμεύεται στον στόχο καθαρών εκπομπών (net zero) μέχρι το 2050, αλλά με «πιο συμβατικό τρόπο», που θα επιτρέπει στους πολίτες να αντιμετωπίσουν την έντονη πίεση στο κόστος ζωής.

Ωστόσο, μέλη του βρετανικού υπουργικού συμβουλίου ανησυχούν για έλλειψη σαφήνειας προς τις επιχειρήσεις, αναφέρει το Bloomberg.

«Η επιχείρησή μας χρειάζεται τρία πράγματα από την κυβέρνηση: φιλοδοξία, δέσμευση και συνέπεια», δήλωσε η Lisa Brankin, πρόεδρος της Ford UK, πριν από τις δηλώσεις Σούνακ. «Μια χαλάρωση του 2030 θα υπονόμευε και τα τρία».

Η Stellantis, στην οποία ανήκουν μάρκες όπως οι Vauxhall (Opel), Fiat, Citroen και Peugeot, δήλωσε ότι έχει δεσμευτεί να επιτύχει «100% μηδενικές εκπομπές ρύπων καινούργιων αυτοκινήτων και φορτηγών σe Bρετανία και Ευρώπη έως το 2030» και ότι απαιτείται κυβερνητική «σαφήνεια».

Ο Σουνάκ δήλωσε ότι στόχος του είναι να ελαφρύνει τα οικονομικά βάρη που συνεπάγεται για τους Βρετανούς η μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές. Ανακοίνωσε επίσης αύξηση 50% στη χρηματοδότηση για την εγκατάσταση αντλιών θερμότητας στα σπίτια, ενώ οι λέβητες αερίου θα καταργηθούν σταδιακά από το 2035. 

«Δεν είναι σωστό να επιβάλουμε τόσο σημαντικό κόστος στους εργαζόμενους», είπε ο Σούνακ. «Αν συνεχίσουμε σ' αυτό τον δρόμο, κινδυνεύουμε να χάσουμε τη συναίνεση του βρετανικού λαού».

Η αποδυνάμωση των πράσινων δεσμεύσεων κινδυνεύει να διευρύνει τις διαιρέσεις των Συντηρητικών, ακριβώς τη στιγμή που το κόμμα προετοιμάζεται για το ετήσιο συνέδριό του στο Μάντσεστερ τον επόμενο μήνα. Η υιοθέτηση της πράσινης ατζέντας ήταν εδώ και πολύ καιρό βασική πολιτική των Τόρις και βοήθησε τον πρώην πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να σταθεροποιήσει την παγκόσμια φήμη της Βρετανίας, στον απόηχο του Brexit.

«Η πράσινη βιομηχανική επανάσταση δημιουργεί ήδη τεράστιους αριθμούς θέσεων εργασίας υψηλής ποιότητας και συμβάλλει στην προώθηση της ανάπτυξης στη χώρα μας», δήλωσε ο Τζόνσον. «Είναι ζωτικής σημασίας να δώσουμε εμπιστοσύνη στις επιχειρήσεις, εμπεδώνοντας την κυβερνητική δέσμευση στο net zero».

Το αντιπολιτευόμενο Εργατικό Κόμμα, από την άλλη, κατηγόρησε τους Τόρις ότι απλώς προκαλούν χάος. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v