Μια ομάδα 6-10 ατόμων συναντιόταν μια φορά, συνήθως Σάββατο, σχεδόν κάθε εβδομάδα τα τελευταία δύο περίπου χρόνια, είτε στην Ξενοφώντος, είτε στη Βαρυμπόμπη, είτε στη Φιλοθέη (Κηφισίας).
Η ομάδα αποτελείτο από στελέχη τριών συμβουλευτικών εταιρειών -δύο μεγάλων και μιας μικρότερης-, και τους σημερινούς υπουργούς κ.κ. Σκέρτσο και Πιερρακάκη.
Φυσική παρουσία στις συναντήσεις το πρώτο διάστημα έδινε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά αργότερα τα παραδοτέα έβλεπε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Στέλιος Πέτσας, σύμφωνα με ενήμερα άτομα.
Σκοπός της ομάδας ήταν να φτιάξει ένα στρατηγικό σχέδιο για τη λειτουργία του κράτους, όπως γίνεται στις επιχειρήσεις.
Η ύπαρξη της ομάδας που ενίοτε είχε κάποιο καλεσμένο δείχνει πως γινόταν συστηματική δουλειά στο παρασκήνιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, τη στιγμή που όλοι σχεδόν ασχολούνταν με τη συνήθη πολιτικολογία.
Το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος που κατατέθηκε στη Βουλή «αποσκοπεί να βάλει σ’ ένα ΦΕΚ αυτό το στρατηγικό σχέδιο», λένε οι γνωρίζοντες.
Επίσης, οι μπλε φάκελοι που διανεμήθηκαν στα μέλη του υπουργικού συμβουλίου κατά την πρώτη συνεδρίασή του είναι απόρροια της δουλειάς εκείνης της ομάδας.
Στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδίου βρίσκεται η πλατφόρμα παρακολούθησης και αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου «Μαζί», τη σημασία της οποίας δεν είμαστε σίγουροι πως έχουν συνειδητοποιήσει κάποιοι τουλάχιστον υπουργοί.
Το ηλεκτρονικό σύστημα «Μαζί» έχει πολύ μεγαλύτερο πεδίο εφαρμογής σε σχέση με το «Δήλος», που ήλεγχε την εκπλήρωση των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας επί κυβερνήσεως Σαμαρά.
Στο «Δήλος», εξουσιοδοτημένα άτομα από τα υπουργεία έμπαιναν με κωδικό πρόσβασης και συμπλήρωναν στοιχεία της αρμοδιότητάς τους. Όμως, πλήρη πρόσβαση σε όλα τα υπουργεία είχε μόνο ο τότε πρωθυπουργός και μια πολύ μικρή ομάδα του Μαξίμου.
Οι φήμες θέλουν τον κ. Σαμαρά να μπαίνει ενίοτε στο σύστημα από το σπίτι του αργά το βράδυ στην Κηφισιά και να βάζει τις φωνές στους αρμοδίους, όταν διαπίστωνε καθυστερήσεις.
Πάντως, άτομα που έχουν γνώση της λειτουργίας του «Δήλος» τονίζουν πως το σύστημα είχε θέματα. Κι αυτό γιατί από ένα σημείο και μετά, τα εξουσιοδοτημένα άτομα έβαζαν απολογιστικά στοιχεία αντί για προϋπολογιστικά ενώ καθυστερήσεις παρατηρούνταν όταν άλλαζαν οι υπουργοί.
Οι ίδιοι θεωρούν πως αυτά θα πρέπει να έχουν ληφθεί υπόψη στον σχεδιασμό του «Μαζί», που καλύπτει υπουργεία και άλλους κυβερνητικούς φορείς καθώς και τους βασικούς άξονες της κυβερνητικής πολιτικής.
Και φυσικά δεν μπορεί να μη διαπιστώσει κάποιος πως υπάρχουν στοιχεία αμερικανικής επιρροής με ανθρώπους, π.χ. ο G CTIO εκεί, CIO εδώ, που αναφέρονται κατευθείαν στον Πρόεδρο.
Όλα αυτά είναι όντως εντυπωσιακά για τα ελληνικά πολιτικά δεδομένα και δείχνουν ότι υπήρχε συστηματική προεργασία πριν από την ανάληψη της εξουσίας από τον κ. Μητσοτάκη.
Ομως, όλα τα στρατηγικά σχέδια και τα ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης του κυβερνητικού έργου και αξιολόγησης κρίνονται στην πράξη.
Οι περισσότεροι άνθρωποι από την αγορά που έχουμε ρωτήσει σχετικά εκτιμούν ότι το σχέδιο δεν θα αποδώσει και αυτό θα γίνει ορατό σε λίγους μήνες.
Όμως, μια μειοψηφία εκτιμά ότι μπορεί να αποδώσει, οδηγώντας στον μετασχηματισμό του ελληνικού κράτους.
Εμείς θα σταματήσουμε εδώ σήμερα, εκφράζοντας την ευχή όλα να πάνε καλά, δεσμευόμενοι ότι θα επανέλθουμε με τις δικές μας επισημάνσεις επί του σχεδίου.
Μέχρι τότε ευχόμαστε σε όλους και όλες καλό καλοκαίρι και καλές διακοπές, καθώς θα απουσιάζουμε το επόμενο διάστημα.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.