Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο πλουραλισμός ωφελεί τον καταναλωτή

Περισσότερα από δέκα χρόνια από την είσοδο της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας (με πρώτες εταιρίες τις Panafon Vodafone και Telestet -νυν ΤΙΜ) και τέσσερα χρόνια μετά την απελευθέρωση και της αγοράς σταθερής τηλεφωνίας, το τοπίο στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες είναι πια αντίστοιχο με αυτό των προηγμένων δυτικών αγορών. Αναλυτική παρουσίαση των εταιριών, του ανταγωνισμού και της τιμολογιακής πολιτικής.

Ο πλουραλισμός ωφελεί τον καταναλωτή
του Σταμάτη Ζαχαρού

Oι εν Ελλάδι υπέρμαχοι των θεωριών που ζητούν την απελευθέρωση και την αυτορρύθμιση των αγορών βρίσκουν το... αγαπημένο τους παράδειγμα στην αγορά τηλεπικοινωνιών.

Περισσότερα από δέκα χρόνια από την είσοδο της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας (με πρώτες εταιρίες τις Panafon Vodafone και Telestet -νυν ΤΙΜ) και τέσσερα χρόνια μετά την απελευθέρωση και της αγοράς σταθερής τηλεφωνίας, το τοπίο στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες είναι πια αντίστοιχο με αυτό των προηγμένων δυτικών αγορών.

Μάλιστα, η έντονη κινητικότητα και οι διεργασίες σε κάθε επίπεδο της αγοράς (από το θεσμικό επίπεδο, με την ανάγκη για νέες ρυθμίσεις λόγω των δεδομένων που αλλάζουν διαρκώς, μέχρι το εταιρικό, με την όλο και πιο έντονη δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων) αποδίδουν το χρώμα και τη δυναμική σ’ αυτόν τον ”δημιουργικό” οργασμό.

Ανεξάρτητα από τα όποια προβλήματα μπορεί να εντοπίσει κάποιος στην αγορά, είναι απολύτως βέβαιο ότι σήμερα ο Έλληνας καταναλωτής μπορεί να απολαμβάνει τις πλέον σύγχρονες υπηρεσίες και ότι έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από μια πληθώρα προγραμμάτων που μπορούν να καλύψουν ακριβώς τις ανάγκες του.

Το γεγονός ότι αυτή η μεταλλαγή συντελέστηκε επιτυχώς στο διάστημα μιας δεκαετίας αποδεικνύει, μ’ έναν διαφορετικό τρόπο, τη δυναμική και την ”υγεία” του κλάδου.

Ο ”πλουραλισμός” (πολλές και καλές εταιρείες = ισχυρός ανταγωνισμός = χαμηλότερες τιμές, προσφορές κ.λπ.) εκ των πραγμάτων ωφελεί... σοβαρά τον καταναλωτή, κάνει, όμως, δύσκολη την παρακολούθηση όλων των αλλαγών που συντελούνται και την επιλογή του καταλληλότερου προϊόντος.

Αυτή είναι και η αιτία που ”γέννησε” το ανά χείρας αφιέρωμα του ”Μ”: Θέλουμε να δώσουμε ανάγλυφη την εικόνα της αγοράς στο εμπορικό, κυρίως, κομμάτι και με τρόπο που να διευκολύνει τη σύγκριση (άρα και την επιλογή).

Έτσι, στις σελίδες που ακολουθούν παρουσιάζονται όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά σταθερής και κινητής τηλεφωνίας (με πλήρες επιχειρηματικό, αλλά και προϊοντικό προφίλ), τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και θα μονοπωλήσουν τις εξελίξεις στην αγορά για το επόμενο διάστημα, αλλά και ένα δισέλιδο με αναλυτικούς συγκριτικούς πίνακες για τη σταθερή τηλεφωνία, την κινητή, αλλά και την καρτοκινητή. Μετά, ο λόγος περνά στον καταναλωτή...

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 345 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & Επενδύσεις”

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v