Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

REVOIL: Μελετά την εξαγορά και άλλου πλοίου

Περαιτέρω επέκταση στη ναυτιλία εξετάζει η εισηγμένη, σε μια περίοδο όπου κερδίζει μερίδια στην αγορά καυσίμων. Η φετινή πορεία του κλάδου και η απάντηση της REVOIL στην κρίση. Μιλά ο δ/νων σύμβουλος Γ. Ρούσσος.

REVOIL: Μελετά την εξαγορά και άλλου πλοίου
Σε μια περίοδο έντονα πτωτικής ζήτησης, όπου αναμένεται να βάλουν λουκέτο περίπου χίλια πρατήρια καυσίμων μέσα στο 2012, η Revoil επεκτείνει το δίκτυό της κερδίζοντας μερίδια αγοράς.

Για τη στρατηγική αυτή της εταιρείας μιλά ο διευθύνων σύμβουλός της Γεώργιος Ρούσσος ο οποίος τονίζει πως «οι συνεργασίες αυτές έχουν επιλεγεί με καθαρά εμπορικά και οικονομοτεχνικά κριτήρια, μετά από συγκεκριμένες αναλύσεις. Και αυτό μας διασφαλίζει την αποδοτικότητα της κάθε νέας επένδυσης».

Ο κ. Ρούσσος προβλέπει ότι η πτώση της κατανάλωσης δεν θα ανακοπεί το δεύτερο φετινό εξάμηνο, επιδεινώνοντας τη θέση των πρατηρίων και των εταιρειών εμπορίας.
Παρ' όλα αυτά, σύμφωνα με τον ίδιο, η Revoil έχει υγιή κεφαλαιακή διάρθρωση και εξασφαλισμένες γραμμές χρηματοδότησης, που αρκούν για τις ανάγκες της, ενώ παράλληλα διατηρεί τον κίνδυνο των επισφαλειών σε απολύτως διαχειρίσιμα επίπεδα.

Επίσης, ο κ. Ρούσσος όχι μόνο υπεραμύνεται της απόφασης της εταιρείας για είσοδο στη ναυτιλία, αλλά δηλώνει και πως εξετάζεται το ενδεχόμενο προσθήκης ενός ακόμη πλοίου μέσα στο επόμενο εξάμηνο.


ΕΡ.: Κύριε Ρούσσο, πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας; Προς ποια κατεύθυνση νομίζετε πως πρέπει να κινηθούμε ως χώρα;

ΑΠ.: Για να μπορέσει η χώρα μας να βγει από το σημερινό αδιέξοδο θα πρέπει πρώτα όλοι μας και πολύ περισσότεροι οι πολιτικοί μας να αλλάξουμε νοοτροπία. Δεν πρέπει να επαναλάβουμε λάθη και συμπεριφορές του παρελθόντος, που μας οδήγησαν στη σημερινή παθογένεια.

Το πελατειακό κράτος, ο κρατικοδίαιτος ιδιωτικός τομέας και η ιδιοτέλεια των λίγων θα πρέπει να μείνουν οριστικά στο παρελθόν.

Θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις από τη μεριά της πολιτείας, οι οποίες να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη. Κάποιες από αυτές τις προϋποθέσεις περιλαμβάνουν τη μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων, την πάταξη της φοροδιαφυγής, τη μείωση της γραφειοκρατίας όσον αφορά την ίδρυση νέων εταιρειών, τη βελτίωση της πρόσβασης των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων, στα πακέτα χρηματοδότησης, καθώς και την παροχή κινήτρων προς τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, ώστε ο εφιάλτης της ανεργίας που βιώνουν περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο συμπολίτες μας να σταματήσει.

Μιλάμε δηλαδή ουσιαστικά για ένα πιο άμεσο στις αποφάσεις και «μικρότερο» - ευέλικτο στις δράσεις κράτος. Για ένα κράτος που θα αποδίδει ποινικές ευθύνες σε αυτούς που κάνουν κατάχρηση δημοσίου χρήματος, που θα έχει στον πυρήνα της δράσης του την κοινωνική δικαιοσύνη και θα λειτουργεί με ξεκάθαρο στόχο το όφελος για τους πολίτες του. Έτσι, θα επανακτήσει τη χαμένη εμπιστοσύνη και θα δώσει δύναμη, πίστη και αισιοδοξία για σκληρή δουλειά από όλους μας, ώστε η χώρα μας να βγει από το αδιέξοδο.

Έχουμε όμως και εμείς, οι αμιγώς ελληνικές εταιρείες, υποχρέωση να υποστηρίξουμε με τις δράσεις μας την ελληνική οικονομία, όπως ακριβώς κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια.

Στη Revoil είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον και θα εξακολουθήσουμε να επενδύουμε στη χώρα μας, γιατί έχουμε πίστη στις δυνατότητες της νέας γενιάς των Ελλήνων, που έχουν ικανότητες, καινοτόμες ιδέες και όρεξη για σκληρή δουλειά. Οι Έλληνες τα έχουμε καταφέρει πολλές φορές στο παρελθόν. Είμαι σίγουρος πως θα τα καταφέρουμε ακόμα μία φορά.

ΕΡ.: Πώς κινήθηκε το πρώτο φετινό εξάμηνο η ζήτηση στην αγορά των καυσίμων και ποια είναι η εκτίμησή σας για το υπόλοιπο μισό της φετινής χρονιάς;

ΑΠ.: Η κατάσταση στη δική μας αγορά είναι ίδια με αυτή όλων των άλλων αγορών. Πολύ δύσκολη. Στην παρούσα οικονομική κρίση, με τις πωλήσεις να σημειώνουν συνεχώς φθίνουσα πορεία, απειλείται πλέον η βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων και επαγγελματιών του κλάδου καθώς και η διατήρηση των θέσεων εργασίας του προσωπικού τους.

Η πτώση στην κατανάλωση, που συνεχίστηκε και το 2011 καταγράφοντας μείωση μεγαλύτερη του 13% (σωρευτικά -25% την τελευταία διετία), σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των περιθωρίων των εταιρειών εμπορίας και των πρατηρίων, θα επιφέρει το κλείσιμο ακόμα 1.000 πρατηρίων μέσα στο 2012. Και εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών αντιμετωπίζουν παρόμοια φαινόμενα. Ήδη τέσσερις έχουν κλείσει και αρκετές άλλες αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης.

Επιπρόσθετα, τα περιθώρια κέρδους τόσο των εταιρειών εμπορίας όσο και των πρατηρίων έχουν συμπιεστεί δραματικά, γεγονός που σε συνδυασμό με την παρατεταμένη πτώση της κατανάλωσης και τον έντονο ανταγωνισμό, δεν αφήνει χώρο σε ιδιαίτερα θετικές εκτιμήσεις για το επόμενο εξάμηνο.

Χαρακτηριστικά αναφέρω πως στο πρώτο τετράμηνο του 2012 η πτώση είναι άνω του 10%, ενώ τον Μάιο και τον Ιούνιο η αγορά, πιθανώς επηρεασμένη και από την αβεβαιότητα στο πολιτικό τοπίο και από τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις, φαίνεται να υποχώρησε περισσότερο, σε ποσοστό που ξεπερνά το 16%.

Συμπερασματικά, η πτώση στην κατανάλωση δεν αναμένεται να ανακοπεί στο άμεσο μέλλον, μιας και βιώνουμε μια περίοδο όπου ο καταναλωτής βρίσκεται άμεσα ή έμμεσα με μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα για κάθε είδους αγορές και επιβαρημένος από μια σειρά φόρων που μειώνουν ακόμα περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημά του και κατ’ επέκταση την αγοραστική του δύναμη.

ΕΡ.: Εδώ και χρόνια ακούμε για τις προσπάθειες των κυβερνήσεων για την αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων του κλάδου, όπως λαθραία και νοθευμένα καύσιμα κ.λπ. Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε;

ΑΠ.:
Τα χρόνια προβλήματα του κλάδου μας είναι το λαθρεμπόριο και το παραεμπόριο, που χρειάζονται την άμεση παρέμβαση του κράτους, ώστε να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για να καταπολεμηθούν τέτοιες πρακτικές.

Τόσο η Revoil όσο και ο ΣΕΕΠΕ έχουμε εκφράσει ξεκάθαρα τη θέση μας, αλλά και έχουμε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα καταπολέμησής τους. Ενδεικτικά αναφέρω την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου, την αφαίρεση άδειας λειτουργίας από τα πρατήρια που λειτουργούν με «πειραγμένες» αντλίες, την εντατικοποίηση των ελέγχων ώστε να ανακαλυφθούν και να εξαρθρωθούν τα όποια κυκλώματα νοθείας καυσίμων με προσθήκες παράνομων ουσιών όπως μεθανόλη κ.ά., την άμεση εφαρμογή της ηλεκτρονικής διαδικασίας τελωνειακών συναλλαγών, ώστε να ελέγχονται η διακίνηση των ναυτιλιακών καυσίμων και οι εξαγωγές και βέβαια την εξίσωση των φόρων στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης, με αυστηρή όμως προϋπόθεση κριτήρια που θα εξασφαλίζουν την επιστροφή φόρου στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

Συγκεκριμένα, η εξίσωση των φόρων θα πρέπει να γίνει «προς τα κάτω». Να μην υπάρξει δηλαδή μόνο αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης αλλά ταυτόχρονα και μείωση στον ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης, ώστε να τονωθεί η ζήτηση και να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης των οικονομικών δραστηριοτήτων σε μια σειρά σημαντικούς κλάδους της οικονομίας, όπως οι κατασκευές και τα τεχνικά έργα, οι μεταφορές, οι βιοτεχνίες κ.ά.

Η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να δείξει αποφασιστικότητα και βούληση και να προχωρήσει σε εφαρμογή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, ώστε να προωθήσει όλες τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και τις διαρθρωτικές αλλαγές για να λειτουργεί η αγορά σε συνθήκες ελεύθερης οικονομίας. Είναι απαραίτητη ανάγκη να καταπολεμηθούν το λαθρεμπόριο και το παραεμπόριο, που κοστίζουν στο κράτος την απώλεια πολύτιμων εσόδων και στις εταιρείες το περιβάλλον του υγιούς ανταγωνισμού.

ΕΡ.: Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα το μερίδιο αγοράς της REVOIL; Θα συνεχίσει η εταιρεία την πολιτική για διεύρυνση του αριθμού των συνεργαζόμενων πρατηρίων και για αύξηση του μεριδίου αγοράς της;

ΑΠ.:
Επί της παρούσης, η Revoil απολαμβάνει μερίδιο αγοράς μεγαλύτερο του 10% συνολικά, με περισσότερα από 550 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα. Η εμπορική πολιτική προσέλκυσης νέων πρατηρίων είναι μία στρατηγική που η εταιρεία μας ακολουθεί με ιδιαίτερη προσήλωση τα τελευταία χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό και το 2011 περίπου 50 πρατήρια διαφόρων εταιρειών «ντύθηκαν» με τα σήματά μας. Η Revoil απαντά στις προκλήσεις του σήμερα με στρατηγικές και ενέργειες οι οποίες διασφαλίζουν ότι νέα πρατήρια θα ενταχθούν στο δίκτυο, καθώς οι επιχειρηματίες πρατηριούχοι, ειδικά αυτήν την εποχή, επιζητούν συνεργασία με υγιείς, ευέλικτες και πελατοκεντρικές εταιρείες εμπορίας, με δυναμική και συνεχή ανάπτυξη.

Παράλληλα, η νέα εταιρική εικόνα του δικτύου πρατηρίων λειτουργεί ως πόλος έλξης για νέες συνεργασίες και περισσότερους τελικούς καταναλωτές. Οι συνεργασίες αυτές έχουν επιλεγεί με καθαρά εμπορικά και οικονομοτεχνικά κριτήρια, μετά από συγκεκριμένες αναλύσεις. Αυτό μας διασφαλίζει την αποδοτικότητα της κάθε νέας επένδυσης.

ΕΡ.: Τα μεγαλύτερα προβλήματα των ελληνικών εταιρειών αυτήν την περίοδο είναι οι επισφάλειες και οι σχέσεις τους με τις τράπεζες. Πώς ανταποκρίνεται η Revoil στα δύο αυτά σημαντικά ζητήματα;

ΑΠ.: Είναι αλήθεια ότι το εγχώριο τραπεζικό σύστημα λόγω των σημαντικών προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζει έχει στεγνώσει την αγορά, με τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων να γίνεται με το σταγονόμετρο, με αυξημένο κόστος και με τις υψηλότερες, για τις τράπεζες, εξασφαλίσεις. Η Revoil με την υγιή χρηματοοικονομική της διάρθρωση και τις μακροχρόνιες σχέσεις αμοιβαίας συνεργασίας που διατηρεί με τις τράπεζες έχει εξασφαλίσει γραμμές χρηματοδότησης που αρκούν για τις κεφαλαιακές της ανάγκες.

Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία μας μέσα από την εμπορική πολιτική προσέλκυσης υγιών συνεργασιών προσπαθεί να περιορίσει τον κίνδυνο των επισφαλειών, που συνδέεται άρρηκτα με το πρόβλημα ρευστότητας όλου του συστήματος. Ακολουθώντας αυστηρές διαδικασίες αξιολόγησης των επενδύσεών της και ελαχιστοποιώντας την πιστωτική της έκθεση διατηρεί τον κίνδυνο των επισφαλειών σε απολύτως διαχειρίσιμα επίπεδα.

ΕΡ.: Είστε ικανοποιημένος από την επέκταση της Revoil στον κλάδο της ναυτιλίας. Τι μπορούμε να προσδοκούμε για φέτος από τη ναυτιλία και ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον;

ΑΠ.: Η ναυτιλία αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι των δραστηριοτήτων του ομίλου. Είναι μία επένδυση στην οποία πιστεύουμε, που έχει ήδη συνεισφέρει σημαντικά στα αποτελέσματα του ομίλου. Σε επίπεδο λειτουργικών κερδών EBITDA, η ναυτιλία το 2011 αντιπροσώπευε το ? περίπου των συνολικών λειτουργικών κερδών του ομίλου (2,84 εκατ. ευρώ). Σίγουρα τα περιθώρια κέρδους, με τη ναυλαγορά να κινείται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, έχουν συμπιεστεί και τα ναυλοσύμφωνα που έχουμε πετύχει είναι χαμηλότερα από το πρόσφατο παρελθόν. Γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, στρατηγική μας είναι οι μεσομακροπρόθεσμες ναυλώσεις των πλοίων, πετυχαίνοντας έτσι την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διασφάλιση προβλέψιμων χρηματορροών και κερδοφορίας. Μέσα στα σχέδιά μας, και εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες, είναι η επέκταση του στόλου, με την προσθήκη ενός ακόμα πλοίου το επόμενο εξάμηνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v