Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Mobile - Banking: Always on!

Mobile-Banking: Always on!

Mobile - Banking: Always on!
του Σωτήρη Συρμακέζη, Επικεφαλής της WinBank

Κι όμως, οι τραπεζικές συναλλαγές μέσω του κινητού τηλεφώνου είναι εδώ! Πέρα από τα όσα απαισιόδοξα έχουν ακουστεί για την ”αποτυχία” των συναλλαγών με το κινητό τηλέφωνο, ας δούμε το θέμα με περισσότερη νηφαλιότητα, μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Και για του λόγου το αληθές, δίνουμε και μερικά παραδείγματα από τις υπηρεσίες της winbank, της ολοκληρωμένης υπηρεσίας ηλεκτρονικής τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς.

Τι έχει ένα κινητό τηλέφωνο και πώς μπορούμε να το αξιοποιήσουμε ”ενεργητικά”;

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως και ένα συμβατικό τηλέφωνο για να μπορέσουμε να μιλήσουμε με έναν τραπεζικό αντιπρόσωπο (στο call center της τράπεζάς μας) και να του ζητήσουμε πληροφορίες ή την εκτέλεση μιας τραπεζικής ή μιας χρηματιστηριακής συναλλαγής.

Για την υπηρεσία winbank phone, καλούμε το 210-32.88.000. Αφού ακούσουμε τις επιλογές του μενού, πατάμε το πλήκτρο ”2”, συνδεόμαστε με το σύστημα αναγνώρισης, πληκτρολογούμε τους δύο κωδικούς μας και μας καλωσορίζει ο τραπεζικός αντιπρόσωπος.

Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν θέλουμε να μιλήσουμε με τραπεζικό αντιπρόσωπο, μπορούμε να καλέσουμε το call center και να κάνουμε τις συναλλαγές μας μέσω του Συστήματος Αυτόματης Απόκρισης (Interactive Voice Response). Απλά, ακολουθούμε τις οδηγίες και κάνουμε τις επιλογές μας, πατώντας τα αντίστοιχα πλήκτρα της συσκευής μας.

Για να μάθουμε το υπόλοιπο του λογαριασμού μας μέσω της υπηρεσίας winbank phone, καλούμε τον παραπάνω αριθμό και πληκτρολογούμε ”21”, τα ψηφία των δύο κωδικών μας και ”121”.

Αν μας απασχολεί το κόστος της κλήσης ή αν δεν θέλουμε να μπούμε στις παραπάνω διαδικασίες, μπορούμε να στείλουμε ένα πολύ απλό μήνυμα, προκειμένου να εκτελέσουμε τις πιο βασικές μας συναλλαγές.

Π.χ., στέλνοντας στο 0945-100300 ένα κενό μήνυμα, ο συνδρομητής της υπηρεσίας winbank mobile θα πάρει ένα μήνυμα της winbank, το οποίο περιέχει τα υπόλοιπα όλων των λογαριασμών του. Τόσο απλά.

Στο ίδιο μήνυμα θα δει και τους κωδικούς των λογαριασμών του (λ.χ., ”ΤΑΜ” για τον λογαριασμό ΤΑΜιευτηρίου). Αμέσως μετά, μπορεί να στείλει το ”προφανές” μήνυμα ”ΚΙΝ ΤΑΜ” και να πάρει μια απάντηση με τις πρόσφατες ΚΙΝήσεις του λογαριασμού ΤΑΜιευτηρίου.

Οι ”προχωρημένοι” χρήστες, κάτοχοι των κατάλληλων προηγμένων συσκευών, μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο web site ή στο wap site -αν υπάρχει- της τράπεζάς τους. Έτσι, με το πρωτόκολλο GPRS είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στο Internet, ενώ συσκευές με μεγάλη οθόνη τούς επιτρέπουν να έχουν πλήρη εικόνα των στοιχείων τους.

Χρησιμοποιώντας το κατάλληλο κινητό τηλέφωνο (π.χ., το Nokia 9210), ο πελάτης μπορεί να αποκτήσει πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία winbank Ιnternet, χρησιμοποιώντας τη συσκευή του σαν ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Εκτός όμως από την ”ενεργητική” χρήση του κινητού, υπάρχει και η ”παθητική”. Παθητικές είναι οι υπηρεσίες όπου ο πελάτης δέχεται το αποτέλεσμα της υπηρεσίας χωρίς κάθε φορά να τις ζητεί ο ίδιος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας υπηρεσίας είναι οι τηλεειδοποιήσεις (alerts).

Με την υπηρεσία winbank alert ο πελάτης μπορεί να ειδοποιείται άμεσα (real-time) κάθε φορά που σ’ έναν λογαριασμό του γίνεται μια συγκεκριμένη συναλλαγή (λ.χ., πληρωμή επιταγής, πίστωση μισθοδοσίας, πληρωμή πιστωτικής κάρτας, εξόφληση λογαριασμού ΔΕΗ, ΟΤΕ, κ.λ.π.) ή το υπόλοιπό του μεταβάλλεται (γενικά ή κάτω από ένα όριο ή πάνω από ένα όριο, κ.λπ.)

Η ειδοποίηση του πελάτη γίνεται με έναν ή με περισσότερους τρόπους τους οποίους προεπιλέγει ο ίδιος ο πελάτης:

Μηνύματα

O πελάτης παίρνει ένα μήνυμα SMS που περιέχει την περιγραφή της συναλλαγής που συνέβη στον λογαριασμό του.

Internet

Στον πελάτη στέλνεται το σχετικό e-mail σε μία ή σε δύο διευθύνσεις. Εννοείται ότι ο πελάτης μπορεί να το πάρει και στο κινητό του, εφόσον έχει ενεργοποιήσει τη σχετική υπηρεσία και το κινητό του έχει την εν λόγω δυνατότητα.

Φωνή

Ο πελάτης καλείται από τραπεζικό αντιπρόσωπο στον τηλεφωνικό αριθμό που ο ίδιος ορίζει (ακόμη και στο κινητό του) και ενημερώνεται προφορικά.

Αυτονόητο είναι βέβαια ότι ο πελάτης μπορεί να ορίσει τις ώρες της ημέρας (και κυρίως της νύχτας) στις οποίες δεν θέλει να ενοχλείται, ενώ μπορεί πάντα να αλλάξει τις παραμέτρους (λογαριασμοί, συναλλαγές, τρόποι ειδοποίησης) μέσω των υπηρεσιών winbank Ιnternet και winbank phone.

Το κινητό τηλέφωνο εξελίσσεται στην πλέον πολυδιάστατη συσκευή της καθημερινής μας ζωής. Ίσως δεν έχει την πληρότητα και την ευχρηστία του προσωπικού υπολογιστή, έχει όμως ένα χαρακτηριστικό που το κάνει μοναδικό: το έχουμε συνεχώς μαζί μας και μας δίνει πάντα τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε με όποιον τρόπο εμείς επιλέξουμε.

Σε μια always-on society, αναζητήστε τη δική σας always-on bank.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v