Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 11 2021

Το σάλπισμα ολλανδικής… υποχώρησης - Νέα φορολογική «τρέλα» στα θεάματα

Το σάλπισμα ολλανδικής… υποχώρησης - Νέα φορολογική «τρέλα» στα θεάματα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η κίνηση των Ολλανδών της Reggeborgh να παραχωρήσει ποσοστά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εφόσον υλοποιηθεί ως αναμένεται, σηματοδοτεί πρώτου μεγέθους αναδίπλωση σε σχέση με τους έως τώρα διακηρυγμένους σχεδιασμούς για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Διότι, απ’ όλη την επιχειρηματολογία που ανέπτυσσε το προηγούμενο διάστημα μέσω ημιεπίσημων «διαρροών», η πλευρά των Ολλανδών, προέκυπτε σαφώς ότι επιθυμούσε να διατηρήσει τη συμμετοχή της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, παρότι επεδίωκε -και πέτυχε- τον έλεγχο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Κι ότι τώρα «ανέκρουσεν πρύμναν»… Ίσως διότι αντελήφθησαν οι Ολλανδοί ότι τελικώς εδώ στην Ελλάδα δεν είμαστε τόσο… μπανανία, με πεινασμένους ιθαγενείς που καταπίνουν τα πάντα «αμάσητα», όπως φαίνεται να νόμιζαν.

Όμως το παράπλευρο αποτέλεσμα αυτού του σχεδιασμού είναι να αντιμετωπίζεται τώρα με δυσπιστία από μέρος της αγοράς το ενδεχόμενο μεταβίβασης ποσοστών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αν δηλαδή θα αφορά μια γνήσια πώληση ή απλά ένα νομότυπο… «παρκάρισμα» σε φίλιες δυνάμεις.

Εν αναμονή άλλωστε των σχετικών επίσημων εξελίξεων, δεν είναι λίγοι εκείνοι που διερωτώνται γιατί ενδιαφέρεται (εφόσον υλοποιηθεί όπως αναμένεται η σχετική πληροφορία) το family office της κας Μαριάννας Λάτση για μια ομολογουμένως πολύ καλή εταιρεία, με εντονότατη όμως δραστηριότητα στον κατασκευαστικό χώρο, όταν μόλις τον περασμένο Ιούλιο, αποφάσισε την αποχώρηση από το τεράστιο (και κατασκευαστικά) αναπτυξιακό project του Ελληνικού.

Αποφάσισε ίσως ότι θέλει να κάνει... δρόμους;

ΥΓ1: Όποιος κι αν είναι εκείνος που κινεί τα νήματα της όλης υπόθεσης από την πλευρά της Reggeborgh, μάλλον δεν έχει αντιληφθεί ότι πληγώνοντας την αξιοπιστία των «διαύλων» του με διαψεύσεις που… διαψεύδονται εν ριπή οφθαλμού, τους εκθέτει ανεπανόρθωτα, μαζί και την αξιοπιστία του ομίλου του.

ΥΓ2: Ομοίως οι «διαρροές-δωράκια» σε πιστούς… οπαδούς απλώς εξαγριώνουν εκείνους που προσπαθούν να κάνουν με αξιοπρέπεια τη δουλειά τους…

ΦΠΑ: Αν αγοράσετε ένα εισιτήριο θεατρικής παράστασης ή συναυλίας η οποία μεταδίδεται ζωντανά μέσω live streaming, ο ΦΠΑ είναι 6%. Αν η παράσταση ή η συναυλία είναι βιντεοσκοπημένη, τότε ο ΦΠΑ στο εισιτήριο είναι 24%.

Πρόκειται για μία ακόμα ιστορία φορολογικής τρέλας, η οποία φέρνει στο μυαλό αντίστοιχες περιπτώσεις της περασμένης δεκαετίας με χαρακτηριστικότερη αυτή της μπουγάτσας με τυρί (ΦΠΑ 23% ) και της μπουγάτσας κρέμα (ΦΠΑ 13%) το καλοκαίρι του 2011, αλλά και τα ευτράπελα με το σουβλάκι σκέτο χωρίς καρυκεύματα από τον χασάπη (ΦΠΑ 13%) και το σουβλάκι μαριναρισμένο ή «εμπλουτισμένο» με πιπεριές (ΦΠΑ 23%) του Ιουλίου του 2015.

Ο νέος διαχωρισμός ΦΠΑ ανάμεσα στα εισιτήρια παραστάσεων θεαμάτων απορρέει από ερμηνευτική εγκύκλιο της ΑΑΔΕ στην οποία αρχικά εξηγείται ότι δεδομένων των περιορισμών λόγω πανδημίας, η πρόσβαση σε θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες για το κοινό είναι δυνατή μόνον σε περίπτωση ζωντανής διαδικτυακής μετάδοσης (live streaming) ή βιντεοσκόπησης.

Περαιτέρω, συνεχίζει η εγκύκλιος, «στην περίπτωση της ζωντανής διαδικτυακής μετάδοσης (live streaming), και σε αντίθεση με τη βιντεοσκόπηση στην οποία εφαρμόζεται ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ, 24%, η πρόσβαση στις ως άνω εκδηλώσεις από τον λήπτη γίνεται σε πραγματικό χρόνο (ζωντανά), χωρίς να υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης σε χρόνο της επιλογής του, γεγονός που προσιδιάζει στη φυσική πρόσβαση στην εκδήλωση. Συνεπώς από τις 3.11.2020, ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της αναφερθείσας κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμό Δ1α/Γ.Π.οικ.69863/2.11.2020, και για όσο διάστημα διαρκεί το μέτρο της αναστολής προσέλευσης κοινού σε ζωντανά θεάματα και ακροάματα, λόγω της νόσου Covid-19, τα εισιτήρια για την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και συναυλιών μέσω ζωντανής διαδικτυακής μετάδοσης (live streaming) υπάγονται σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, 6%».

Ολοι καταλάβαμε τι ήθελε να πει…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v