Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 16 2021

Jumbo: Το δεύτερο πλήγμα της πανδημίας - Η Forthnet/NOVA, η Wind και η... ντουντούκα

Jumbo: Το δεύτερο πλήγμα της πανδημίας - Η Forthnet/NOVA, η Wind και η... ντουντούκα

ΤΖΙΡΑΚΙΑΝ: Έληξε τη Δευτέρα η περίοδος διαπραγμάτευσης των δικαιωμάτων της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Τζιρακιάν, κατά τη διάρκεια της οποίας άλλαξαν χέρια 978.505 τεμάχια (όροι έκδοσης 1 νέα μετοχή σε κάθε 1 παλιά).

Σύμφωνα με εκτιμήσεις χρηματιστηριακών κύκλων, η πλευρά της οικογένειας που αντιτίθετο στην ΑΜΚ ρευστοποίησε το σύνολο των δικαιωμάτων που κατείχε και το οποίο αντιστοιχεί γύρω στις 500.000 τεμάχια.

Επίσης, αν δεχτούμε ότι ένα μεγάλο τμήμα των 978.505 δικαιωμάτων που αγοράστηκαν (θα πρέπει να αφαιρέσουμε τα τεμάχια που ίσως έγιναν αντικείμενο ολιγοήμερου trading) θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου, καθώς και το ότι οι βασικοί μέτοχοι έχουν ήδη προκαταβάλει πάνω από το 40% της έκδοσης, τότε όλα δείχνουν πως ακόμη και αν δεν υπάρχει πλήρης κάλυψη, το ποσοστό επιτυχίας της έκδοσης θα είναι μεγάλο.

 

ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ: Όλα είναι έτοιμα. Μέχρι και οι τραπεζικοί λογαριασμοί στην ΤτΕ έχουν ανοίξει και είναι δύο: ένας για τα δάνεια, ένας για τις επιχορηγήσεις.

Η δουλειά από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης έχει τελειώσει, όσον αφορά το σχέδιο για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, αναφέρουν αρμόδιες πηγές και περιμένουν καλά λόγια από την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν κατά την αυριανή επίσκεψή της στην Αθήνα. Η Ελλάδα ήταν η δεύτερη χώρα -μετά την Πορτογαλία- η οποία υπέβαλε το σχέδιό της στην Κομισιόν και τώρα είναι στην πρώτη ομάδα των χωρών που περιμένουν πράσινο φως.

Μετά την έγκριση από το Κολέγιο των Επιτρόπων και το Συμβούλιο, τέλος Ιουλίου, αρχές Αυγούστου, αναμένονται τα πρώτα κεφάλαια των προκαταβολών -κοντά στα 4 δισ. ευρώ- αλλά πριν φτάσουμε εκεί, κάπου εντός Ιουλίου αναμένεται η κατάθεση και κύρωση της Επιχειρησιακής Σύμβασης στην οποία θα περιγράφονται τα πάντα: από προγράμματα και όρους χρηματοδότησης, έως στόχοι, ορόσημα και δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα.

 

ΝΟVA-WIND: Αίσθηση έχει προκαλέσει στην αγορά η επίσημη γνωστοποίηση χθες του «ενδιαφέροντος» της United Group, ιδιοκτήτη της Forhtnet (νυν NOVA) για τη Wind.

Όχι επειδή η αγορά δεν ήξερε ότι μάλλον υπάρχει ενδιαφέρον (το έχουμε καταγράψει ήδη από τότε που άρχισε να διεκδικεί τη Forthnet η BC Partners μέσω United), ούτε επειδή της είναι άγνωστο ότι οι βασικοί μέτοχοι της Wind είναι «εν δυνάμει» πωλητές.

Απλά και μόνο επειδή είναι μάλλον ασυνήθιστο να βγάζει ένας παίκτης... «ντουντούκα» για το ενδιαφέρον του, ιδίως όταν ο στόχος δεν έχει μπει -τουλάχιστον επισήμως- σε διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφερόμενων. Και σίγουρα δεν είναι κάτι που συνηθίζει ο έμπειρος investment banker Νίκος Σταθόπουλος της BC Partners, η οποία έχει τον μετοχικό έλεγχο της United Group.

Σε κάθε περίπτωση πάντως θα έχει σημασία να δούμε τη συνέχεια, λαμβάνοντας υπόψ τρία στοιχεία:

  • Οι μέτοχοι της Wind πριν από δύο χρόνια απέδειξαν ότι αν δεν πάρουν την αποτίμηση που θέλουν (τότε περί το 1 δισ. ευρώ), δεν είναι «εύκολοι» στο να πουλήσουν.
  • Στη τελευταία διετία πήραν 225 εκατ. ευρώ ως επιστροφή κεφαλαίου και άλλα… 288 εκατ. ευρώ από την πώληση του ποσοστού τους στην κοινή εταιρεία με τη Vodafone για τις κεραίες. Οπότε είναι μάλλον «άνετοι» για τη συνέχεια…
  • Η ίδια η United Group, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, φαίνεται να έχει ήδη υψηλές υποχρεώσεις, μετά από ένα πολυετές μπαράζ εξαγορών (με κορωνίδα τη Vivacom στη Βουλγαρία), οπότε το κυνήγι ενός ακόμη μεγάλου (κι ενδεχομένως… ακριβού) deal μάλλον θα πρέπει να στηριχθεί στις «πλάτες» της BC Partners.

 

JUMBO: Δεν το λες και λίγο να έχεις ένα μοντέλο που (ορθώς) θεωρείτο «άτρωτο» και να έρχεται η συνθήκη που κανείς δεν πρόβλεψε, για να σε στραπατσάρει. Αυτό συμβαίνει εν καιρώ πανδημίας με τον Απόστολο Βακάκη.

Πρώτα ήταν τα lockdown, όταν ακριβώς λόγω του μοντέλου «μαζικής πώλησης» φτηνών ειδών, που όμως συχνά έχουν δυσανάλογο με την αξία τους όγκο, η Jumbo βρέθηκε ευάλωτη στο concept των on line πωλήσεων -και με τα μαγαζιά κλειστά.

Τώρα, είναι οι αυξήσεις όχι μόνο στο κόστος αγοράς των ειδών που προμηθεύεται από την Ασία, αλλά και στα μεταφορικά. Το φαινόμενο είναι βέβαια παγκόσμιο κι αφορά τους περισσότερους κλάδους, στην περίπτωση της Jumbo όμως, κάνει πάλι το πλεονέκτημα… μειονέκτημα.

Διότι όσο πιο χαμηλή τιμή έχει ένα εμπόρευμα τόσο πιο πολύ «πονάει» η μεταφορά του, αν έχει κάποιο όγκο. Και αυτή την περίοδο, η πιο εκρηκτική άνοδος αφορά τα θαλάσσια μεταφορικά, με τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων να έχουν εκτιναχτεί στα ύψη και τον περίφημο Baltic Dry index να γράφει αύξηση 115% από την αρχή του έτους και 202% το τελευταίο 12μηνο!

Δεν είναι τυχαίες λοιπόν οι αναφορές του Mr Jumbo στην αναταραχή που μπορεί να προκληθούν στην παγκόσμιο οικονομία, αν το φαινόμενο μονιμοποιηθεί. Πολλοί ειδικοί φοβούνται πως όπως η Κίνα βοήθησε προ ετών να σταθεροποιηθεί ο παγκόσμιος πληθωρισμός, εξάγοντας τεράστιες ποσότητες φτηνών προϊόντων, έτσι τώρα μπορεί να συμβεί το ανάποδο!

Ούτε είναι περίεργο ότι τούτη τη φορά ο κ. Βακάκης εμφανίστηκε να τα λέει λίγο «μασημένα» ως προς το πώς θα αντιμετωπίσει την κατάσταση.

Διότι μπορεί να έχει τώρα αποθέματα για να περάσει, χωρίς να κάνει -ως είπε- νέες αγορές, αλλά αν το φαινόμενο τραβήξει σε μάκρος, όπως έδειξε να φοβάται, οι εναλλακτικές επιλογές για το μοντέλο του, εκτός Ασίας και Κίνας, δεν φαίνεται να είναι και πολλές…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v