Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 28 2022

Η Dionic και πότε «χάθηκε το παιχνίδι» - Νέο κάλεσμα του ΧΑ στην ελληνική ναυτιλία - Ακριβότερα burgers και Coca Cola

Η Dionic και πότε «χάθηκε το παιχνίδι» - Νέο κάλεσμα του ΧΑ στην ελληνική ναυτιλία - Ακριβότερα burgers και Coca Cola

DIONIC: Μπορεί η διοίκηση της Dionic να μην προτείνει στην επικείμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση του Σεπτεμβρίου τη λύση της εταιρείας, ωστόσο τα πράγματα δείχνουν πως μια τέτοια εξέλιξη -αργότερα ή γρηγορότερα- πολύ δύσκολα θα αποφευχθεί.

Σε ό,τι αφορά το τυπικό κομμάτι, στα θέματα της συνέλευσης περιλαμβάνεται η «συνδρομή άρθρου 119 παρ.4 ν. 4548/2018-λύση της εταιρείας ή υιοθέτηση άλλου μέτρου».

Στην πράξη, πρόκειται για την υποχρέωση του Δ.Σ. να θέτει το θέμα στη γενική συνέλευση των μετόχων, σε περίπτωση που το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας είναι κατώτερο από το μισό του μετοχικού της κεφαλαίου, δίδοντας στους μετόχους δύο εναλλακτικές επιλογές: Είτε τη λύση της εταιρείας είτε την υιοθέτηση άλλου μέτρου.

Όπως όλα δείχνουν, το Δ.Σ. θα προτείνει στους μετόχους την υιοθέτηση κάποιου άλλου μέτρου.

Ωστόσο, τα πράγματα για την εισηγμένη εταιρεία είναι τόσο άσχημα, ώστε τα περιθώρια αισιοδοξίας οποιουδήποτε «άλλου μέτρου» να θεωρούνται από ιδιαίτερα στενά έως και ανύπαρκτα.

Στην περίπτωση της Diοnic, τα ίδια κεφάλαια δεν είναι απλά χαμηλότερα από το 50% του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά και αρνητικά κατά 61 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα είναι ζημιογόνα εδώ και πολλά χρόνια, η δραστηριότητα φθίνουσα, ενώ οι δανειακές υποχρεώσεις της 31/12/2021 ανέρχονταν στα 46 εκατ. ευρώ και ήταν όλες βραχυπρόθεσμες.

Παράλληλα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν υπάρχει τίποτε το αξιόλογο σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις των δανειστών με την εταιρεία (και πόσο μάλλον στρατηγικός επενδυτής), ενώ η AVE που κατέχει το 32,73% της Diοnic το έχει αποτιμήσει εδώ και χρόνια με «μηδέν».

To «παιχνίδι» για την εισηγμένη, τους μετόχους της και τους πιστωτές της χάθηκε όταν η Diοnic πιέστηκε να ρευστοποιήσει το 50% που κατείχε στην Skroutz έναντι… πινακίου φακής. Αν δεν γινόταν αυτό, τότε οι πιστωτές θα είχαν εξοφληθεί πλήρως και η Diοnic θα ανήκε πιθανότατα τουλάχιστον στη μεσαία κεφαλαιοποίηση του ΧΑ.

Στερνή μου γνώση…

 

Q&R: Με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της Q&R να βρίσκεται στα ύψη και να έχει ανοδικές τάσεις, η γνωστή εταιρεία πληροφορικής αυξάνει συνεχώς τον αριθμό του προσωπικού της, μέσω νέων προσλήψεων.

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η δημοσίευση των εξαμηνιαίων οικονομικών της καταστάσεων, που θα συνοδεύεται από δυναμική επιστροφή στην κερδοφορία.

 

CPLP: Φαίνεται πως υπάρχει διάθεση να ζεσταθεί περαιτέρω η μηχανή σε ό,τι αφορά τις σχέσεις της ελληνικής κεφαλαιαγοράς με τον ναυτιλιακό κλάδο.

«Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμάς, όταν εταιρείες που προέρχονται από τον νευραλγικό κλάδο της ναυτιλίας επιλέγουν το Χρηματιστήριο Αθηνών για τη χρηματοδότηση των επενδυτικών τους σχεδίων. Εύχομαι το παράδειγμα της CPLP να ακολουθήσουν σύντομα και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, απευθυνόμενες όχι μόνο στην ομολογιακή αλλά και στη μετοχική αγορά του Χρηματιστηρίου», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΧΑΕ Αλέξης Πιλάβιος, στο πλαίσιο της χθεσινής έναρξης διαπραγμάτευσης του δεύτερου εταιρικού ομολόγου της CPLP Shipping (συμφερόντων του γνωστού επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη).

«Θεωρώ ότι η έκδοση αυτή αποδεικνύει ότι η ελληνική κεφαλαιαγορά αποτελεί συνεπή πηγή άντλησης κεφαλαίων για την ελληνική ναυτιλία, για εταιρείες με σοβαρό χρηματοοικονομικό προφίλ και συντηρητικά επενδυτικά σχέδια όπως η Capital Product Partners. Η Αθήνα δεν έχει να ζηλέψει τίποτε σε σύγκριση με τα άλλα μεγάλα hubs του εξωτερικού», υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της CPLP Γεράσιμος Καλογηράτος, στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης.

Οι δύο δηλώσεις «κουμπώνουν» μεταξύ τους.


MC DONALD'S-COCA COLA: Τα κάστρα είναι για να… πέφτουν. Και μπορεί η McDonald's να είναι γνωστή για τα φθηνά μπέργκερ της, ωστόσο η άνοδος στις τιμές των πρώτων υλών την παρασύρει σε ανατιμήσεις.

Ετσι, η πολυεθνική ανακοίνωσε ότι αυξάνει για πρώτη φορά την τιμή του τσίζμπεργκερ στη Βρετανία τα τελευταία 14 χρόνια.

Για την ιστορία, το δημοφιλές προϊόν του πολυεθνικού κολοσσού κοστολογούνταν στις 0,99 πένες και ανατιμήθηκε στη 1,19 λίρα. Ανοδος περίπου 20% δηλαδή…

Νέες αυξήσεις τιμών στα προϊόντα της προανήγγειλε και η Coca-Cola στις ΗΠΑ, με τον νέο πρόεδρο John Murphy να τονίζει εχθές ότι έρχονται ακόμη υψηλότερες τιμές πρώτων υλών και ο κολοσσός θα συνεχίσει «να τιμολογεί στο πλαίσιο ενός πληθωριστικού περιβάλλοντος».  

 

ΡΟΛΟΓΙΑ: Εδώ είναι που κολλάει η ρήση ότι τα λεφτά δεν αγοράζουν τα πάντα. Και αυτό γιατί σήμερα πιο δύσκολα βρίσκεις ένα ρολόι MoonSwatch των 250 δολαρίων παρά ένα Blancpain Fifty Fathoms αξίας 13.000 δολαρίων.

Ακούγεται παράδοξο, αλλά η διαθεσιμότητα του ρολογιού που κατασκευάζει από κεραμικό και βιολογικό πλαστικό η Swatch είναι πολύ μικρή για να καλύψει την τεράστια ζήτηση.

Η υπόθεση αποτελεί και ένα case study ως προς το μάρκετινγκ. Το MoonSwatch διατίθεται μόνο σε 110 σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο, έξω από τα οποία σχηματίζονται ουρές από τους υποψήφιους αγοραστές.

Παλιά μου τέχνη κόσκινο για τη Swatch, που έχει παράδοση να δημιουργεί ζήτηση για τα ρολόγια της με μικρές παραγωγές, αναγκάζοντας τους αγοραστές να περιμένουν μήνες ή και χρόνια σε λίστες αναμονής για να τα αποκτήσουν.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v