Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 1 2022

Η μεγάλη αγωνία του τραπεζίτη τον Σεπτέμβριο - Σφηνάκια για Motor Oil, ΕΛΠΕ και… Μετρό Θεσσαλονίκης

Η μεγάλη αγωνία του τραπεζίτη τον Σεπτέμβριο - Σφηνάκια για Motor Oil, ΕΛΠΕ και… Μετρό Θεσσαλονίκης

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Το πρώτο συγκοινωνιακό έργο στη χώρα υπό διαχείριση ιδιώτη (πέραν των αυτοκινητοδρόμων) έχει πλέον ωριμάσει, όπως επιβεβαίωσε με χθεσινές του δηλώσεις και ο υφυπουργός Γ. Καραγιάννης

Αφορά στο Μετρό της Θεσσαλονίκης  -χρόνιο «ανέκδοτο»-, που πλέον αποκτά υπόσταση και ειδικότερα στη συντήρηση και διαχείρισή του. Ο διαγωνισμός που αναμένεται να βγει «στον αέρα» έχει ήδη λάβει την έγκριση της διυπουργικής επιτροπής, ενώ η Αττικό Μετρό θα αναλάβει την «επίβλεψη» του ιδιώτη.

Ο διαγωνισμός αφορά σε προϋπολογισμό περίπου 300 εκατ. ευρώ, ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει για 12 έτη τη συντήρηση των 18 σταθμών, τη λειτουργία του Μετρό και τη διαχείριση του συστήματος συλλογής κομίστρου.

Πέρα από την παραπάνω καινοτομία, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι το πρώτο στη χώρα με βαγόνια χωρίς οδηγούς...

 

EUROXX: Μονοψήφιο P/E στη μετοχή ακόμη και με βάση τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου, καθώς αυτά δημοσιεύτηκαν χθες και εκτινάχθηκαν στο 1,91 εκατ. ευρώ.

«Αγκάθια» αποτελούν η αστάθεια του κλάδου και η χαμηλή εμπορευσιμότητα του τίτλου.

 

ΔΑΝΕΙΑ: Το καλοκαίρι ρίχνει αυλαία, όλοι επιστρέφουμε σιγά σιγά στη βάση μας και ερχόμαστε αντιμέτωποι με τους φουσκωμένους, λόγω πληθωρισμού, λογαριασμούς.

Γεννιέται έτσι το ερώτημα: τι γίνεται με τα δάνεια; Από τις πρώτες συζητήσεις που είχε η στήλη με τις τράπεζες αναφορικά με τα δανειακά χαρτοφυλάκια, αυτό που προκύπτει είναι πως με βάση τα τελευταία στοιχεία (τέλη Ιουλίου) δεν παρατηρείται κάποια αξιοσημείωτη αρρυθμία στις αποπληρωμές.

Σπεύδουν όμως να τονίσουν ότι πραγματική εικόνα θα έχουμε αργότερα, προς τα τέλη Σεπτεμβρίου, καθώς παραδοσιακά ο μήνας είναι «βαρύς» για τα νοικοκυριά.

Δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι. Θα δείξει...

 

MOTOR OIL: Η γενική συνέλευση του Ιουνίου αποφάσισε τη δωρεάν διανομή 200.000 ιδίων μετοχών στα εκτελεστικά μέλη του διοικητικού τους συμβουλίου (bonus) που είχαν αγοραστεί με μέσο κόστος κτήσης 13,521 ευρώ. Δηλαδή για τον σκοπό αυτό δαπανήθηκαν από την εισηγμένη 2,7 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, όμως, η Mοtor Oil κατέχει σήμερα άλλες 744.250 ίδιες μετοχές με μέσο κόστος κτήσης επίσης 13,521 ευρώ. Έτσι, με δεδομένο ότι η τρέχουσα τιμή του τίτλου στο ταμπλό του ΧΑ κυμαίνεται γύρω ή και πάνω από τα 18,5 ευρώ, τότε προκύπτει μια υπεραξία που υπερβαίνει τα 3,5 εκατ. ευρώ.

Άρα, το bonus προς τα εκτελεστικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου καλύφθηκε και με το παραπάνω μόνο και μόνο από τις υπεραξίες των ιδίων μετοχών της εισηγμένης.

 

MOTOR OIL-NRG: Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 40 εκατ. ευρώ προχώρησε η NRG Supply and Trading, 100% θυγατρική της Mοtor Oil.

Η ΑΜΚ καλύφθηκε εξ ολοκλήρου από τη MOH με κεφαλαιοποίηση ισόποσων απαιτήσεων. Εκδόθηκαν 400.000 νέες μετοχές με τιμή διάθεσης 100 ευρώ ανά μετοχή.

 

EΛΠΕ-ΑΚΙΝΗΤΟ: 67 εκατ. ευρώ κόστισε στον όμιλο η αγορά του κτηρίου που στεγάζει τις κεντρικές υπηρεσίες στο Μαρούσι.

Το ακίνητο αγοράστηκε από τη νεοσύστατη Eλληνικά Πετρέλαια Ακινήτων, 100% θυγατρική της Συμμετοχών.

Για τη χρηματοδότηση του τιμήματος συνάφθηκε δανεισμός 50 εκατ. ευρώ από τον όμιλο.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v