Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ξεκινούν άμεσα οι κατασκευαστικές εργασίες στο νότιο τμήμα του Ε65

Το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) , μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες. Επισπεύδονται και οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος Γρεβενών-Εγνατίας.

Ξεκινούν άμεσα οι κατασκευαστικές εργασίες στο νότιο τμήμα του Ε65

Χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), ενέκρινε η Κομισιόν, μετά τη σύνθετη διαδικασία διαπραγματεύσεων μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η έγκριση αφορά τη χρηματοδότηση του νότιου τμήματος, Λαμία-Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης «Κεντρική Οδός ΑΕ».

Μετά από αυτή τη θετική εξέλιξη, οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, όπως αναφέρει στη σχετική του ανακοίνωση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες. 

Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  βρίσκεται εδώ και μήνες σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα  Επενδύσεων (ΕΤΕπ), για τη χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.

Τα δύο αυτά τμήματα θα ενωθούν με το κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.

Στην πλήρη ανάπτυξή του, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων.

Οπως τονίζει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο, πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας. Η ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65 θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την πΓΔΜ, δίδοντας έτσι τη δυνατότητα ενίσχυσης του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω οικονομικής μεγέθυνσης.

Παράλληλα θα συμβάλει στη μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Η ολοκλήρωση του Ε65 θα επιφέρει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική καθώς θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου. Το δε ταξίδι από Λαμία έως την Εγνατία Οδό θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ η διαδρομή Τρίκαλα-Αθήνα, περίπου 3 ώρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v