Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ρυθμίσεις για ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ στο σχέδιο νόμου για υδατοδρόμια

Αλλαγές στα πρόστιμα για παραβάσεις της νομοθεσίας περί οδικών μεταφορών, θέματα των ΚΤΕΛ και των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και οι ρυθμίσεις για τις κατεδαφίσεις κτιρίων ή άλλων κατασκευών στο Ελληνικό εντάσσονται στο σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια.

Ρυθμίσεις για ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ στο σχέδιο νόμου για υδατοδρόμια

Η πρόβλεψη για διατήρηση της άδειας φορτηγού δημοσίας χρήσης ανεξάρτητα από το διάστημα κατά το οποίο δεν κυκλοφορεί το όχημα και σειρά ρυθμίσεων για τα φορτηγά, αλλαγές στα πρόστιμα για παραβάσεις της νομοθεσίας περί οδικών μεταφορών, η έκδοση προσωρινής άδειας οδήγησης για όσους επιτυγχάνουν στη σχετική δοκιμασία, θέματα των ΚΤΕΛ και των αστικών συγκοινωνιών, εντάσσονται στο σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια που κατατέθηκε το βράδυ της Κυριακής στην Βουλή. Περιλαμβάνονται, επίσης, και οι ρυθμίσεις για τις κατεδαφίσεις κτιρίων ή άλλων κατασκευών στο Ελληνικό.

Με το σχέδιο νόμου αλλάζουν και τα όρια των προστίμων σε ιδιοκτήτες και οδηγούς φορτηγών για παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών. Προβλέπεται για «ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση» διοικητικό πρόστιμο στον ιδιοκτήτη του οχήματος από 1.000 έως 3.000 ευρώ και στον οδηγό από 500 έως 1.000 ευρώ καθώς και άλλα πρόστιμα στους υπολοίπους υπευθύνους στη διαδικασία φόρτωσης, κλπ.

Για «πολύ σοβαρή παράβαση» το διοικητικό πρόστιμο στον ιδιοκτήτη του οχήματος είναι από 550 έως 950 ευρώ και στον οδηγό από 260 έως 450 ευρώ. Για «σοβαρή παράβαση» το πρόστιμο κυμαίνεται από 300 έως 500 για τον ιδιοκτήτη και από 100 έως 250 για τον οδηγό και για ελαφριά παράβαση από 50 έως 250 για τον ιδιοκτήτη και από 20 έως 80 για τον οδηγό. Καταργείται, επίσης, η πρόβλεψη για μείωση του διοικητικού προστίμου στο μισό στην περίπτωση που πληρωθεί εντός δέκα ημερών.

Για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατηρείται η πρόβλεψη για μείωση κατά 50% αν καταβληθούν εντός δεκαημέρου. Εξαιρούνται, όμως, οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ανθρώπων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία στους οποίους θα αφαιρούνται επί τόπου οι πινακίδες και η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Με το άρθρο 65 του σχεδίου νόμου προβλέπονται οι κυρώσεις στους παραχωρησιούχους στην περίπτωση διακοπής κυκλοφορίας σε οποιοδήποτε τμήμα του βασικού και του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας. Η ρύθμιση, την οποία είχε προαναγγείλλει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προβλέπει τον τρόπο με τον οποίο θα εξετάζονται οι αιτίας της διακοπής, η σύσταση της σχετικής επιτροπής καθώς και πρόστιμα που ξεκινούν από τις 5.000 ευρώ και φτάνουν το 1.000.000 ευρώ. Προβλέπεται, επίσης, πως εφόσον προκύπτουν ευθύνες δημοσίων υπαλλήλων κινείται η διαδικασία επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων.

Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται και σειρά ρυθμίσεων για τα ΚΤΕΛ μεταξύ των οποίων και ευνοϊκή ρύθμιση για ορισμένα ΚΤΕΛ που οφείλουν εισφορές στο δημόσιο, επιδοτήσεις για την αγορά νέων οχημάτων, αλλά και η υποχρέωση των ΚΤΕΛ Αττικής και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να εγκαταστήσουν σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα είναι συμβατό με τα συστήματα του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, αντίστοιχα. Μεταξύ των ρυθμίσεων περιλαμβάνεται και η κατάργηση προηγούμενης απόφασης με την οποία οι επιβάτες δεν μπορούσαν να καθίσουν στη θέση του συνοδηγού του λεωφορείου (σ.σ. που κάποτε χρησιμοποιούσε ο εισπράκτορας!).

Σειρά ρυθμίσεων του σχεδίου νόμου αφορά τα δρομολόγια αστικών συγκοινωνιών που μπορούν να εκτελούν τα ΚΤΕΛ σε περιοχές ευθύνης του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ. Για άλλη μία φορά μεταβάλλεται το θεσμικό πλαίσιο (που δεν έχει εφαρμοστεί!) για τις θέσεις στάσης, αφετηρίας ή στάθμευσης αστικών, υπεραστικών, ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και για τις πιάτσες των ταξί.

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται και η διαδικασία χορήγησης της προσωρινής άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα μέχρι 4 μηνών (σ.σ. μέχρι να χορηγηθεί η οριστική άδεια σε κάποιον που πέρασε τις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης) ενώ διευκολύνονται τουρίστες τρίτων χωρών, όπως οι Κινέζοι, ώστε να οδηγούν στη χώρα μας χωρίς διεθνή άδεια οδήγησης.

Αλλαγές προβλέπονται και στο πλαίσιο λειτουργίας των φορέων διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου όπως η Beat που είχε δημιουργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Αποσαφηνίζεται, επίσης, η δυνατότητα ανάκλησης απαλλοτρίωσης που έχει γίνει π.χ. για ένα έργο κατόπιν αιτήματος από τον πρώην ιδιοκτήτη και στην περίπτωση που τελικά το ακίνητο δεν χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό που απαλλοτριώθηκε. Επιπλέον, προβλέπεται πως το ακίνητο που απαλλοτριώθηκε και δεν χρησιμοποιήθηκε τελικά μπορεί να αξιοποιηθεί για άλλους σκοπούς από τον φορέα που το απέκτησε.

Ολόκληρο άρθρο του νομοσχεδίου προσπαθεί να λύσει το θέμα με τις ιατρικές εξετάσεις ικανότητας των οδηγών του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ καθώς εξαιτίας καθυστερήσεων και άλλων προβλημάτων κατά τη σημερινή διαδικασία γνωμάτευσης, αντιμετωπίζει, κυρίως ο ΟΑΣΑ, έλλειψη οδηγών. Σε άλλο άρθρο ρυθμίζεται η αγορά των μηχανημάτων έργου. Προβλέπεται, επίσης, πως ο δήμαρχος Αθηναίων αναλαμβάνει τη θέση του Προέδρου της εταιρείας Ανάπλαση Αθήνας που είχε συσταθεί επί προηγούμενης κυβέρνησης για να προχωρήσει έργα ανάπλασης στην Αττική.

Με το άρθρο 61 μαθαίνουμε πως υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν είχαν πληρώσει ενοίκια ή / και κοινόχρηστα για τα κτίρια που στεγάζονταν και τώρα χρειάζεται ειδική ρύθμιση ώστε να πληρωθούν, κατά προτεραιότητα, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v