Ασφαλιστικές: Πώς απέτρεψαν τις ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου

Με δραστική μείωση του κόστους διαχείρισης και προμηθειών κάλυψαν το 2019 οι ασφαλιστικές εταιρείες την «τρύπα» που προέκυψε από την αύξηση της οδικής κυκλοφορίας και των τροχαίων ατυχημάτων. Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ.

Ασφαλιστικές: Πώς απέτρεψαν τις ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου

Με περιορισμό των λειτουργικών τους εξόδων και των προμηθειών προς τους διαμεσολαβούντες φαίνεται πως οι ασφαλιστικές εταιρείες απορρόφησαν τις αυξημένες ζημιές που έλαβαν χώρα το 2019 στον κλάδο οχημάτων και απέφυγαν τελικά τα ζημιογόνα αποτελέσματα στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που αναφέρει η ετήσια έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος (βλέπε παρατιθέμενο πίνακα) σχετικά με τον κλάδο αστικής ευθύνης χερσαίων οχημάτων, στην οποία τονίζεται ότι «αναφορικά με τις ασφαλίσεις κατά ζημιών, χαρακτηριστική ήταν, η για πρώτη φορά, μετά από αρκετά έτη, αύξηση της συχνότητας ζημιών στον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων, η οποία οδήγησε σε αντίστοιχη άνοδο του ύψους των επισυμβασών ζημιών».

Με άλλα λόγια, ενώ κατά τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, η κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους (άρα και οι αποζημιώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών για τροχαία ατυχήματα) μειώνονταν, η τάση αυτή άρχισε να αναστρέφεται από πέρυσι.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία, στο εννεάμηνο του 2019, ο δείκτης ζημιών στον κλάδο οχημάτων (ζημιές ως ποσοστό επί των δεδουλευμένων ασφαλίστρων της ίδιας περιόδου) εκτινάχθηκε από το 44% στο 53%, καθώς σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, είχαμε «αύξηση ζημιών και διατήρηση ασφαλίστρων στα ίδια επίπεδα».

Πάντως, οι ασφαλιστικές εταιρείες κατάφεραν να «κλείσουν την τρύπα», καθώς αντίστοιχα περιόρισαν και τον δείκτη εξόδων τους (δαπάνες διαχείρισης και προμηθειών επί της παραγωγής) από το 56% στο 43%.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, με βάση τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το άθροισμα των δεικτών ζημιών και κόστους παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο (96% επί των εσόδων έναντι 100% πέρυσι), κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου προς τις ασφαλιστικές εταιρείες για την ανάγκη αύξησης των τιμολογίων τους, τουλάχιστον στον συγκεκριμένο κλάδο. Ειδικότερα, η προειδοποίηση αφορά συγκεκριμένες ασφαλιστικές εταιρείες που ακολουθούν ιδιαίτερα επιθετικές τιμολογιακές πολιτικές, χωρίς ενδεχομένως να έχουν συνεκτιμήσει τις απώλειες εποπτικών κεφαλαίων που θα υποστούν.

Και ενώ η τάση της αύξησης της οδικής κυκλοφορίας εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και κατά το πρώτο φετινό δίμηνο (χωρίς ουσιαστικά να παρατηρηθεί μεσοσταθμική διαφοροποίηση στα τιμολόγια), η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε για να διαφοροποιήσει -επί του παρόντος- τα δεδομένα.

«Αναμφίβολα, η περιορισμένη κυκλοφορία των οχημάτων που παρατηρείται κατά τις τελευταίες εβδομάδες και που αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι νεωτέρας, θα μειώσει προφανώς τα τροχαία ατυχήματα, αλλά από την άλλη πλευρά, οι αρνητικές επιπτώσεις του κορωνοϊού στα οικονομικά του κλάδου προβλέπεται ότι θα είναι ευρύτερες και πολλαπλάσιες σε ένταση.

Ειδικότερα για τον κλάδο των οχημάτων, η όλη αναστάτωση θα επηρεάσει ενδεχομένως τις ανανεώσεις των συμβολαίων, σε μια περίοδο όπου είχε προηγηθεί μια αύξηση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων», δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της αγοράς.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v