Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εμπόριο: Κεσάτια και στις "καλύτερες οικογένειες"

Τι απώλειες καταγράφουν οι γνωστότερες αλυσίδες λιανικής και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της χώρας κατά το εννεάμηνο του έτους - Σαφής επιδείνωση της κατάστασης το δίμηνο Αυγούστου - Σεπτεμβρίου.

Εμπόριο: Κεσάτια και στις καλύτερες οικογένειες
Τι απώλειες καταγράφουν οι γνωστότερες αλυσίδες λιανικής και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της χώρας κατά το εννεάμηνο του έτους - Σαφής επιδείνωση της κατάστασης το δίμηνο Αυγούστου - Σεπτεμβρίου.

Η αισιόδοξη αντίληψη ορισμένων κύκλων της αγοράς ότι η οικονομική κρίση θα έπληττε κυρίως τα μικρά εμπορικά καταστήματα ή θα επηρέαζε πολύ λιγότερο τις αλυσίδες λιανικής, που προσφέρουν προϊόντα χαμηλών τιμών, φαίνεται να ανατρέπεται το τελευταίο εξάμηνο.

Όσο και αν οι ισχυρές εμπορικές εταιρίες έχουν επιδείξει μέχρι σήμερα πολύ πιο αποτελεσματική άμυνα έναντι των μικρότερων ανταγωνιστριών τους, όσο και αν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα κατέγραφαν πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα (μαζικά "λουκέτα"), η ουσία είναι ότι τους τελευταίους μήνες η κρίση έχει αρχίσει να πλήττει σημαντικά ακόμα και τις… καλύτερες οικογένειες!

Έτσι, ενώ π.χ. τα εμπορικά κέντρα έδειχναν μέχρι και το πρώτο φετινό τρίμηνο να μην "καταλαβαίνουν" από κρίση, είδαν στη συνέχεια την κατάσταση να επιδεινώνεται, και ακόμα και εκείνα που βρίσκονταν στο στάδιο της... ωριμότητας (The Mall, Mediterranean Cosmos) άρχισαν και αυτά να καταγράφουν απώλειες.

Σε αυτό, βέβαια, συνετέλεσε και η επιδείνωση του κλίματος μέσα στο καλοκαίρι. Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), o όγκος των λιανικών πωλήσεων στο οκτάμηνο μειώθηκε κατά 2,9%, όμως με τα πολυκαταστήματα να υποχωρούν 10,6%, η ένδυση - υπόδηση κατά 8%, τα έπιπλα - ηλεκτρικά είδη σε ποσοστό 6,1% κ.λπ.

Ενώ όμως η πτώση του οκταμήνου ήταν 2,9%, ο Αύγουστος έτρεξε με -12% και ακόμη χειρότερος ήταν ο Σεπτέμβριος, καθώς επιβαρύνθηκε -εκτός των άλλων- από τις απεργίες των φορτηγών αυτοκινήτων κ.λπ.

Πώς πήγαν δώδεκα "ισχυροί κρίκοι"

Sprider: Η γνωστή αλυσίδα ένδυσης υποχρεώθηκε σε πτώση πωλήσεων 8,5% στο εννεάμηνο του 2010, που οφείλεται στην πτωτική αγορά ένδυσης αλλά και σε κάποιες μειώσεις τιμών που έλαβαν χώρα.

Jumbo: Κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς (και πρώτο της οικονομικής χρήσης της εισηγμένης), οι πωλήσεις του ομίλου διατηρήθηκαν σταθερές. Ωστόσο, παρατηρήθηκε πτώση στις συγκρίσιμες πωλήσεις (επί ιδίων καταστημάτων) του εσωτερικού κάτω του 5% (σε αυτό συνέβαλε και η απεργία των φορτηγών τον Σεπτέμβριο), η οποία όμως ήταν σαφώς μικρότερη από τις αρχικές εκτιμήσεις που είχε δώσει η εταιρία.

Βάρδας: Στο εξάμηνο του έτους είχε υποχρεωθεί σε πτώση πωλήσεων γύρω στο 21%. Για το εννεάμηνο, κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι το ποσοστό μείωσης θα είναι κάπως μεγαλύτερο λόγω και της γενικότερης πορείας που σημειώθηκε στην αγορά ένδυσης.

The Mall: Πτώση 10% στις πωλήσεις και 5% στον αριθμό των επισκεπτών σημείωσε το γνωστό εμπορικό κέντρο στο εννεάμηνο του έτους, με τον Σεπτέμβριο να επηρεάζεται αρνητικά και από τις συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις στον ΟΣΕ (δυσκολία πρόσβασης από μακρινές περιοχές).

Mediterranean Cosmos: Πτώση 8% στις πωλήσεις στο εννεάμηνο για το γνωστό εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, με τον αριθμό των επισκεπτών να διατηρείται στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα.

Golden Hall: Τα καταστήματα του συγκεκριμένου εμπορικού κέντρου το εννεάμηνο του έτους σημείωσαν άνοδο πωλήσεων 5,5%.

Athens Heart: Σύμφωνα με πληροφορίες, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι εκτιμώνται οι πωλήσεις του εννεαμήνου, ενώ όσον αφορά στον αριθμό των επισκεπτών, υπολογίζεται αύξηση 10% - 15%.

Avenue: Μονοψήφιο ποσοστό πτώσης υπολογίζεται στις πωλήσεις για το εμπορικό κέντρο που διαχειρίζεται η Sanyo Συμμετοχών, επίδοση καλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς.

Πλαίσιο: Στο εννεάμηνο εκτιμάται πτώση πωλήσεων 4,6% στο δίκτυο καταστημάτων και άνοδος 2,8% στις απευθείας πωλήσεις. Η επίδοση αυτή θεωρείται πολύ καλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς (διεύρυνση μεριδίων).

Μοτοδυναμική (Yamaha): Συνεχίστηκε και φέτος η έντονη υποχώρηση στις πωλήσεις μοτοσικλετών τόσο σε όγκο όσο κυρίως σε αξία, καθώς η αγορά στράφηκε σε δίκυκλα χαμηλότερου κυβισμού. Ο κύκλος εργασιών της εισηγμένης στο εννεάμηνο περιορίστηκε στα 34,9 εκατ. ευρώ, έναντι 51,3 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

IKEA (Fourlis): Η υποχώρηση των συγκρίσιμων πωλήσεων διαμορφώθηκε σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση της Fourlis Συμμετοχών (γύρω στο 7% - 8%, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς), με επίσης πτωτικό "μέσο καλάθι", αλλά διατήρηση της επισκεψιμότητας πολύ κοντά στα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα.

Η υποχώρηση αυτή έλαβε χώρα παρά τις μειώσεις τιμών και την απορρόφηση των δύο αυξήσεων στον ΦΠΑ και επίσης παρά τη στροφή της αλυσίδας προς μικρότερης αξίας προϊόντα. Η κίνηση του τελευταίου τριμήνου του έτους κινείται στα επίπεδα του εννεαμήνου.

Intersport (Fourlis): Και αυτή η δραστηριότητα του ομίλου Fourlis σημείωσε στο εννεάμηνο πτώση με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, όπου ο εισηγμένος όμιλος απορρόφησε και τις δύο αυξήσεις στον συντελεστή ΦΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v