Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

45 εκατ. ευρώ προσφέρει η Ferrovie για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Προσφορά ύψους 45 εκατ. ευρώ κατέθεσε η ιταλική Ferrovie για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συνεδρίασε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και έκανε δεκτή την προσφορά των Ιταλών. Κινείται σε επίπεδα ανώτερα των εκτιμητών που είχε προσλάβει το Ταμείο.

45 εκατ. ευρώ προσφέρει η Ferrovie για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στα 45 εκατ. ευρώ ανέρχεται η προσφορά της ιταλικής Ferrovie για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έγινε δεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ. Η κρατική ιταλική εταιρεία ήταν και η μοναδική που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά την προηγούμενη εβδομάδα. 

Αρχικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εκδηλώσει προ εβδομάδων οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το ΤΑΙΠΕΔ είχε δώσει απανωτές παρατάσεις στην ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.

Σήμερα, πάντως, κατά πληροφορίες πήγε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου και του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ και εκπρόσωπος του ιταλικού ομίλου. Υποστήριξε πως η διοίκηση της ιταλικής κρατικής εταιρείας (που ιδιωτικοποιείται το 2017) δεσμεύεται για την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. "Ενδιαφερόμαστε για το προσωπικό" πρόσθετε ο εκπρόσωπος της Ferrovie, έχοντας στο μυαλό του τις εν εξελίξει απεργιακές κινητοποιήσεις στο σιδηρόδρομο.

Ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύχθηκε άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.

Αντίθετα, παρά το γεγονός πως στον διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ υπήρχαν αρχικά τρεις ενδιαφερόμενοι, τελικά ουδείς κατέθεσε δεσμευτική προσφορά. Στους ενδιαφερόμενους περιλαμβάνονταν η Siemens, η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι. 

Τώρα που, όπως φαίνεται, έχει αίσιο τέλος ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε πέρυσι έσοδα 14.000.000 ευρώ και ζημίες 4.750.000 ευρώ από τη μεταφορά φορτίων, που είναι και το ισχυρό της σημείο με βάση τις συμφωνίες με Cosco, σύμφωνα με τις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις, Τα ετήσια έσοδα της υπό ιδιωτικοποίηση εταιρείας από τη μεταφορά επιβατών ανήλθαν πέρυσι σε 53.700.000 ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2.000.000 ευρώ, με τη συνδρομή της κρατικής επιδότησης των 50.000.000 ευρώ για την καθολική υπηρεσία.

Οι συσσωρευμένες ζημίες της εταιρείας φτάνουν τα 870.000.000 ευρώ, με αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 657.000.000 και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 769.000.000 ευρώ σχεδόν αποκλειστικά προς τον ΟΣΕ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιορίστηκε μάλιστα πέρυσι στα 68.700.000 ευρώ από 77.900.000 ευρώ το 2014.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αποσφραγίσθηκε η δεσμευτική οικονομική προσφορά για την διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία υπέβαλε η ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. 

Το ποσό του προσφερόμενου τιμήματος ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις, που εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, έκανε αποδεκτή την προσφορά και ανακήρυξε την Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ως προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το ΤΑΙΠΕΔ επιτυγχάνει να ολοκληρώσει μία διαδικασία, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.

Η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος και η Kantor ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Μ&Π Μπερνίτσα και Hogan Lovells ως νομικοί σύμβουλοι και η Louis Berger ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v