Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΗ: Ετοιμάζεται παράταση του διαγωνισμού για τα λιγνιτικά

Σε συνεννόηση ΥΠΕΝ και Βρυξέλλες για το αίτημα των Κινέζων να παραταθεί η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για Μελίτη και Μεγαλόπολη. Δεν αποκλείεται η παράταση ολίγων εβδομάδων. Τι εξετάζει το Υπουργείο για το τίμημα.

ΔΕΗ: Ετοιμάζεται παράταση του διαγωνισμού για τα λιγνιτικά

Ανοικτό το ενδεχόμενο να δοθεί μικρή παράταση στον διαγωνισμό για τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ στη Μελίτη και τη Μεγαλόπολη αφήνουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Το αίτημα που έχει θέσει η κοινοπραξία των CHN Energy - Κοπελούζου είναι στα χέρια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο ΠΕΝ βρίσκεται σε συνεννόηση για την τελική έκβασήη του. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η καταληκτική προθεσμία της 17ης Οκτωβρίου να πάει κάποιες εβδομάδες πίσω. Πάντως, λένε πηγές, φαίνεται δύσκολο να ικανοποιηθεί το αίτημα της πλευράς για παράταση δύο μηνών.

Όπως και να 'χει, στους κόλπους του υπουργείου ΠΕΝ και της ΔEΗ υπάρχει έντονος προβληματισμός για το θέμα του διαγωνισμού πώλησης των μονάδων, εξαιτίας της μεγάλης ανόδου των τιμών των ρύπων. Τα δικαιώματα CO2 βρίσκονται στα επίπεδα των 21 με 22 ευρώ ανά τόνο, «γεγονός που καθορίζει εν πολλοίς και το προσφερόμενο τίμημα», σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμοδίων της αγοράς και της διαδικασίας. Με πιο απλά λόγια, οι προσφορές των υποψήφιων επενδυτών θα κινηθούν σε χαμηλά επίπεδα.

Για τον λόγο αυτό και το υπουργείο ΠΕΝ φέρεται να έχει κινηθεί ως προς τη διεκδίκηση του αιτήματος της ΔEΗ να λειτουργήσει «μηχανισμός αποζημίωσης ισχύος» και για τις λιγνιτικές μονάδες, τα γνωστά ΑΔΙ. Ένα θέμα το οποίο εξ ολοκλήρου χειρίζονται οι Βρυξέλλες. Και το σίγουρο είναι ότι μέχρι την ημερομηνία υποβολής προσφορών δεν θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Η φόρμουλα που επεξεργάζονται στις οδούς Χαλκοκονδύλη και Μεσογείων είναι να υπάρχει πρόβλεψη στον διαγωνισμό και στη σύμβαση αγοραπωλησίας, πως αν τελικά εφαρμοστεί μηχανισμός αποζημίωσης των λιγνιτικών μονάδων -κάτι που θα στηρίξει την οικονομική βιωσιμότητα των πωλούμενων σταθμών-, τότε η ΔEΗ θα εισπράττει ένα μέρος του ποσού. Με τον τρόπο αυτό το τίμημα που θα εισπράξει η δημόσια επιχείρηση θα ανέβει, έστω και εκ των υστέρων και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Η παράταση του Αμυνταίου

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας φέρεται επίσης να είναι σε συνεννόηση με την Ευρ. Επιτροπή και για το αίτημα της παράτασης των ωρών λειτουργίας των δύο λιγνιτικών μονάδων του ΑΗΣ Αμυνταίου.

Η διάρκεια ζωής των 17.500 ωρών λειτουργίας εκπνέει τον Οκτώβριο και σύμφωνα με μελέτη που παρέδωσε η ΔEΗ στην ηγεσία του ΥΠΕΝ, χωρίς την παράτασή τους στις 32.000 ώρες, θα υπάρχει έλλειμμα επάρκειας στο σύστημα ηλεκτροδότησης από το 2019 κιόλας. Το πιο πιθανόν είναι οι μονάδες του Αμυνταίου να συνεχίσουν την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και το υπουργείο να διεκδικήσει την παράταση.

Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι η τύχη του συγκεκριμένου σταθμού προβληματίζει και τους υποψήφιους επενδυτές για τη διεκδίκηση της Μελίτης και της Μεγαλόπολης. Κι αυτό καθώς αν τελικά οι Βρυξέλλες ανάψουν το πράσινο φως, τότε ο νέος ιδιοκτήτης των σταθμών της Μελίτης και της Μεγαλόπολης θα πρέπει να αντιμετωπίσει και αυτή την παράμετρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v