Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΑΑ: Τέσσερις συμβούλους ψάχνει το ΤΑΙΠΕΔ για πώληση του 30%

Ξεκίνησε η διαδικασία για την πώληση του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στη ΔΑΑ, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η στάση της οικογένειας Κοπελούζου, που κατέχει το 5%, και των Γερμανών της Fraport.

ΔΑΑ: Τέσσερις συμβούλους ψάχνει το ΤΑΙΠΕΔ για πώληση του 30%

Τη διαδικασία για την πώληση του 30% που κατέχει στη Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ξεκίνησε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμών για την πρόσληψη τεσσάρων συμβούλων και συγκεκριμένα οικονομικού, τεχνικού, νομικού και ασφαλιστικού συμβούλου. Το ενδιαφέρον είναι πως και οι τέσσερις διαγωνισμοί εξελίσσονται μέσα στις γιορτές, με την προθεσμία κατάθεσης προσφορών να λήγει στις 7 Ιανουαρίου.

Η πώληση του 30% της ΔΑΑ «ξαναζεσταίνεται» από το ΤΑΙΠΕΔ καθώς βαίνει προς ολοκλήρωση η συμφωνία με την πρώτη για την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το 2046. Η τελική συμφωνία, μετά και την παρέμβαση της Κομισιόν που οδήγησε σε διπλασιασμό του τιμήματος που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, εγκρίθηκε προ ημερών από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ταυτόχρονα η διοίκηση της ΔΑΑ έχει ήδη ενημερώσει το ΤΑΙΠΕΔ πως συμφώνησε με το σχήμα των τραπεζών που θα χρηματοδοτήσουν τη συμφωνία, η οποία προσεγγίζει το 1,3 δισ. ευρώ.

Στο παρελθόν, το δημόσιο είχε εξετάσει διάφορα σενάρια για την αξιοποίηση του ποσοστού που κατείχε τότε (55%) στη ΔΑΑ, μεταξύ των οποίων ήταν και η εισαγωγή των μετοχών της εταιρείας στο χρηματιστήριο. Τελικά, το 30% παραχωρήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θα το πωλήσει μέσω διαγωνισμού, ενώ το δημόσιο διατηρεί το 25%.

Το 40% της ΔΑΑ ελέγχεται από κεφάλαια τα οποία συνδέονται με την καναδική επενδυτική εταιρεία PSP, η οποία είχε αγοράσει προ ετών τη Hochtief Airport, θυγατρική του γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου στη διαχείριση αεροδρομίων. Μέλη της οικογένειας Κοπελούζου ελέγχουν το υπόλοιπο 5%.

Η στενή συνεργασία της πλευράς Κοπελούζου με τη γερμανική Fraport, που διαχειρίζεται τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια, οδηγεί αρκετούς στο συμπέρασμα πως οι Γερμανοί θα διεκδικήσουν το 30%. Πιθανώς, όμως, να ενδιαφερθούν και οι Καναδοί, οι οποίοι θα κληθούν να καταβάλουν ένα σημαντικότατο ποσό μέσω της 20ετούς παράτασης της σύμβασης παραχώρησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v