Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Coca-Cola HBC: Αυξάνει την έκθεση στις αναδυόμενες αγορές

Μεγαλύτερο αποτύπωμα στην Αφρική μετά την εξαγορά της αιγυπτιακής CCBCE. Επιστροφή των αναδυόμενων αγορών σε ρυθμούς ανάπτυξης προ πανδημίας.

Coca-Cola HBC: Αυξάνει την έκθεση στις αναδυόμενες αγορές

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης μακροπρόθεσμα, παρά τις δυνητικές πιέσεις στο margin βραχυπρόθεσμα, προοιωνίζεται για την Coca-Cola HBC η εξαγορά της αιγυπτιακής Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE), η οποία εξυπηρετεί το στόχο της να ενισχύσει τα μερίδιά της και να ηγηθεί σε υποσχόμενες αγορές όπου αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό.

Στην αιγυπτιακή αγορά η CCBCE έχει μερίδιο 42% και είναι Νο2 παίκτης, με πρώτη την PepsiCo. “Παρόλο που ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος, οι προοπτικές είναι πολύ καλές και φαίνεται από τις εμπορικές πρακτικές και από την εφοδιαστική αλυσίδα της CCBCE ότι μπορούμε να φέρουμε σημαντικά οφέλη, με την εμπειρία, το μέγεθός μας και τα κεφάλαια επιτάχυνσης”, ανέφερε χθες ο Ben Almanzar, Chief Financial Officer, Coca-Cola HBC, στο πλαίσιο conference call για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου του ομίλου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις θεσμικών επενδυτών εξήγησε ότι με την συμφωνία προωθείται η ανάπτυξη των εσόδων ενώ θα επιχειρηθούν συνέργειες με τον όμιλο σε επίπεδο στελέχωσης και συμβολαίων με προμηθευτές. Σημείωσε ότι η εταιρεία έχει υπάρξει στη δεύτερη θέση σε κάποιες αγορές αλλά μετά από κάποια χρόνια απέκτησε την πρώτη και δήλωσε αισιόδοξος ότι με την εμπειρία και τις επιπλέον επενδύσεις θα γίνει το ίδιο και στην Αίγυπτο.

Έτσι η Coca-Cola HBC διευρύνει το αποτύπωμά της στην αφρικανική ήπειρο. Εξάλλου, η Αίγυπτος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μη αλκοολούχων ποτών της Αφρικής σε όγκο, με πολύ ελκυστικά δημογραφικά στοιχεία και με την προσθήκη της η Coca-Cola HBC αποκτά πρόσβαση στις δύο μεγαλύτερες αγορές στην Αφρική. Μαζί με τη Νιγηρία απευθύνεται στο 25% του πληθυσμού ολόκληρης της ηπείρου αυξάνοντας τον πληθυσμό που εξυπηρετεί κατά 100 εκατομμύρια, φτάνοντας συνολικά τα 715 εκατομμύρια άτομα.

Σημειώνεται ότι η εξαγορά έγινε με πολλαπλασιαστή 10 φορές τα EBITDA, όπως έγινε γνωστό από στελέχη της Coca-Cola HBC. Υπενθυμίζεται ότι αφορά το 94,7% της CCBCE από κοινοπραξία θυγατρικής εταιρείας της Coca-Cola Company με την MAC Beverages Limited και συνδεδεμένες οντότητες. Το τίμημα ανέρχεται σε 427 εκατ. δολ. ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 η CCBCE εμφάνισε πωλήσεις 410 εκατ. ευρώ και σε όγκο 275 εκατ. κιβώτια, καθώς και κέρδη προ φόρων 7,35 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, που αναμένεται στο δ’ τρίμηνο, προβλέπεται μια μικρή μονοψήφια επαύξηση των κερδών ανά μετοχή βραχυπρόθεσμα και δημιουργία περαιτέρω αξίας με την πάροδο του χρόνου, καθώς τα περιθώρια κέρδους της CCBCE θα συγκλίνουν με αυτά του ομίλου.

Επιστροφή στην κανονικότητα

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αναδυόμενες αγορές της Coca-Cola HBC έχουν επιστρέψει ήδη στα επίπεδα ανάπτυξης προ πανδημίας σε αντίθεση με τις ανεπτυγμένες και τις αναπτυσσόμενες που υστερούν. Με βάση τα στοιχεία του α’ εξαμήνου στις αναδυόμενες αγορές τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κινούνται 19% πάνω από τα επίπεδα του 2019, με την ανάκαμψη σε Ρουμανία και Σερβία να ενισχύει περαιτέρω την ήδη ισχυρή απόδοση στη Νιγηρία, τη Ρωσία και την Ουκρανία.

Αντίθετα, στις αναπτυσσόμενες αγορές τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κινούνται 2% κάτω από τα επίπεδα του 2019 ενώ στις ανεπτυγμένες, στις οποίες ανήκει και η Ελλάδα, σημειώνεται πτώση 8%. Η επανεκκίνηση της αγοράς και η αύξηση της εκτός σπιτιού κατανάλωσης τροφοδοτεί την ανάκαμψη, με τον όγκο πωλήσεων στην Ιταλία να πλησιάζει τα επίπεδα της πανδημίας, αντίθετα με την Ελλάδα που εξακολουθεί να επηρεάζεται από τον ασθενή τουρισμό.

Στο πλαίσιο αυτό οι αναλυτές επισημαίνουν σε σχέση με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Coca-Cola HBC για το α’ εξάμηνο ότι συγκρίνονται με τη χαμηλή βάση του 2020, καθώς ειδικά το β’ τρίμηνο του 2020 συνέπεσε με το πρώτο lockdown. Παρ' όλα αυτά, τα μεγέθη κινήθηκαν πάνω από τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις τόσο σε επίπεδο καθαρών εσόδων και όγκων από πωλήσεις όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας.

Εντωμεταξύ, σημειώνεται η επιβάρυνση στα περιθώρια μικτού κέρδους που φέρνει ο φόρος της ζάχαρης στην Πολωνία, καθώς και οι ανατιμήσεις πρώτων υλών, ενώ οφέλη προκύπτουν από τη βελτίωση του μίγματος τιμών. Επίσης ενώ το 2020 εξοικονομήθηκαν κόστη 120 εκατ. λόγω της πανδημίας, το 2021 αναμένεται να διατηρηθούν περίπου 20 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα 100 εκατ. ευρώ θα επιστρέψουν σε δαπάνες κατά το β’ εξάμηνο του 2021, καθώς εντείνονται οι επενδύσεις μάρκετινγκ όσο βελτιώνεται η κινητικότητα των καταναλωτών. Υπάρχουν σχετικά στοχευμένες επενδύσεις ανά χώρα. Είναι ενδεικτικό ότι στο β’ εξάμηνο πάνω από 50% των επενδύσεων θα κατευθυνθούν στο μάρκετινγκ ενώ επιπλέον επενδύσεις θα γίνουν στους ανθρώπους, μέσω κινήτρων, bonus κ.ά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v