Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Folli Follie: Μαζεύει τις ζημιές και περιμένει ανάσα από τα ακίνητα

Μείωση ζημιών 65% το 2021 και αύξηση πωλήσεων με ναυαρχίδα τα Collective. Άνοιξε 11 καταστήματα, στα 103 το δίκτυο. Οι συζητήσεις με νέα brands, η ενίσχυση του δικτύου και οι κίνδυνοι όσο εκκρεμεί η υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης.

Folli Follie: Μαζεύει τις ζημιές και περιμένει ανάσα από τα ακίνητα

Με θετικό πρόσημο έκλεισε το 2021 για τη Folli Follie, που προωθεί νέες συνεργασίες και επανατοποθέτηση των σημάτων της σε στρατηγικές αγορές, χωρίς ωστόσο αυτές οι εξελίξεις να αποτελούν εγγύηση για το μέλλον της εταιρείας, όσο εκκρεμεί η άρση των δεσμεύσεων των ακινήτων της, που είναι και η προϋπόθεση για την υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης.

Σύμφωνα με πηγές στην εταιρεία, το 2021 το μικτό αποτέλεσμα του ομίλου ενισχύθηκε κατά 45% και σημειώθηκε περιορισμός ζημιών κατά 65% ως αποτέλεσμα της μείωσης εξόδων διοίκησης και διάθεσης, ενώ τα αποθέματα μειώθηκαν την τελευταία διετία (31.12.2019 έως 31.12.2021) κατά 38%.

Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν συγκρινόμενες με το 2020, μια χρονιά που το λιανεμπόριο υπέστη μεγάλες απώλειες λόγω των lockdown. Η αύξηση του κύκλου εργασιών ήταν μεγαλύτερη για το δίκτυο Collective (56%) και Links of London (47%) και ακολούθησαν Folli Follie (24%) και Factory Outlet (16%) ενώ με θετικό πρόσημο έκλεισε και ο τομέας των καλλυντικών, που αναπτύσσεται με το σήμα Heaven on Earth.

Ας σημειωθεί ότι σημείο αναφοράς για τις επιδόσεις της εταιρείας, όσο εκκρεμεί ο έλεγχος -ο τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός αφορά στη χρήση 2019-, είναι οι παραδοχές που περιλαμβάνονται στο business plan εξυγίανσης. Ενδεικτικά, αναφέρεται κύκλος εργασιών περί τα 80 και 84 εκατ. ευρώ αντίστοιχα το 2020 και το 2021 στον όμιλο (από 204 εκατ. ευρώ το 2019) και επιστροφή σε θετικό EBITDA από το 2022. Τα μεγέθη επίσης δεν είναι συγκρίσιμα σε συνέχεια της εκκαθάρισης του υπο-ομίλου της Ασίας το 2020.

Αναφορικά με το δίκτυο, το 2021 η εταιρεία άνοιξε 11 καταστήματα στο πλαίσιο σχεδίου αναδιάρθρωσης, με κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων και επανατοποθέτηση των σημάτων σε στρατηγικές αγορές. Η εταιρεία άνοιξε 3 καταστήματα Folli Follie σε Περιστέρι, Καλλιθέα και Πάτρα, 2 Factory Outlet Local, σε Π. Φάληρο και Μαρούσι και ενίσχυσε το δίκτυο Collective με δύο νέα σημεία σε Ψυχικό και Ν. Ερυθραία.

Τοποθέτησε επίσης τα σήματα Beverly Hills Polo Club και Kendall & Kylie σε Ελλάδα (Γλυφάδα) και Βουλγαρία (Σόφια) στο πλαίσιο της συμφωνίας franchise που σύναψε με την αμερικανική ICB. Ο όμιλος αριθμεί σήμερα 103 καταστήματα, εκ των οποίων 64 είναι στην Ελλάδα και στο επόμενο διάστημα αναμένεται να εγκαινιάσει ένα ακόμη στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της FF βρίσκεται σε συζητήσεις τελικού σταδίου για τη σύναψη συμφωνιών ανάπτυξης δύο ακόμη brands.

Οι εξελίξεις αυτές καλλιεργούν προσδοκίες, αλλά την ίδια στιγμή τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο, όσο παραμένουν δεσμευμένα περιουσιακά στοιχεία από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Το θέμα, που είναι μέρος της ποινικής δίκης των εμπλεκομένων στο σκάνδαλο της Folli Follie, είναι κρίσιμο για την επιβίωση της εταιρείας, καθώς η συμφωνία εξυγίανσης επικυρώθηκε μεν από το πτωχευτικό δικαστήριο, αλλά δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς μεταβίβαση των ακινήτων στους πιστωτές.

Επίσης, η πώληση του Μινιόν έδωσε μια σημαντική ανάσα στην εταιρεία, καθώς αξιοποιήθηκε για την εξασφάλιση ενδιάμεσης χρηματοδότησης ύψους 13 εκατ. ευρώ. Ωστόσο οι πόροι είναι περιορισμένοι και η εταιρεία είναι αποκομμένη από τραπεζικό δανεισμό, ενώ συσσωρεύει υποχρεώσεις. Υπενθυμίζεται ότι μόνο οι απαιτήσεις του δημοσίου, που περιλαμβάνονται στη συμφωνία, ανέρχονται σε 15 εκατ. ευρώ και του ΕΦΚΑ σε 1,8 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v