Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πονοκέφαλος για τις ασφαλιστικές η αύξηση τροχαίων ατυχημάτων

Εχουν αυξηθεί κατά 21,5% το πρώτο 6μηνο δημιουργώντας επιπλέον πιέσεις για αύξηση των τιμολογίων. Οι εταιρείες βλέπουν περισσότερα και ακριβότερα αιτήματα για αποζημιώσεις από τους οδηγούς οχημάτων.

Πονοκέφαλος για τις ασφαλιστικές η αύξηση τροχαίων ατυχημάτων

Πέρα από τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στο κόστος αποζημιώσεων που καταβάλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στους πελάτες τους-οδηγούς οχημάτων, έρχεται και η σημαντική αύξηση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους για να πιέσει την αγορά για αυξήσεις στα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου.

Ήδη, το Euro2day.gr έχει αναφερθεί πολλές φορές φέτος στις πιέσεις που δέχονται τα κοστολόγια των ασφαλιστικών εταιρειών στις καλύψεις του κλάδου οχημάτων (πχ στις 20/7 «Ασφάλιση ΙΧ: Δίνουν και παίρνουν τα στοιχήματα για αυξήσεις τιμολογίων») ωστόσο ένας ακόμη παράγοντας που… στριμώχνει τους ασφαλιστικούς Ομίλου είναι η διόγκωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (βλέπε στοιχεία παρατιθέμενου πίνακα), ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων κατά το πρώτο μισό του 2022 είναι κατά 21,5% αυξημένος σε σχέση με πέρυσι. Και αν μάλιστα κάποιοι αποδίδουν την εξέλιξη αυτή μόνο στο ότι κατά το περυσινό πρώτο τετράμηνο είχαμε σκληρά περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας που περιόρισαν την οδική κυκλοφορία (χαμηλότερη βάση σύγκρισης), η εικόνα δεν άλλαξε ούτε τον Ιούνιο (ποσοστό αύξησης ατυχημάτων 11%).

Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία της κατανάλωσης καυσίμων κίνησης (βλέπε σχετικό πρόσφατο δημοσίευμα του Euro2day.gr) η μέχρι τώρα ζήτηση σε όγκο (λίτρα) είναι σαφώς υψηλότερη από την αντίστοιχη περυσινή, με το πρώτο πεντάμηνο να είναι έντονα ανοδικό και τον Αύγουστο να διακόπτει την «κοιλιά» που παρατηρήθηκε κατά το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου.

Ειδικότερα, ο συνδυασμός της σημαντικής αποκλιμάκωσης της διεθνούς τιμής του πετρελαίου από τα φετινά υψηλά του επίπεδα, του ανοδικού τουριστικού ρεύματος που αναμένεται να διατηρηθεί και μέσα στο φθινόπωρο, καθώς και των κυβερνητικών μέτρων στήριξης, πιθανολογείται πως είναι σε θέση να διατηρήσουν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμων κίνησης και κατά τους επόμενους μήνες.

Βέβαια, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν περίμεναν ούτε τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, ούτε και αυτά της κατανάλωσης καυσίμων κίνησης για να διαπιστώσουν την πραγματικότητα, καθώς αντιλαμβάνονται γρηγορότερα την πραγματικότητα μέσα από τα περισσότερα και ακριβότερα αιτήματα για αποζημιώσεις που λαμβάνουν από τους πελάτες τους.

Αναμφίβολα, τα όποια προϋπάρχοντα περιθώρια κέρδους στον κλάδο οχημάτων έχουν συρρικνωθεί δραστικά (σε ορισμένες εταιρείες μπορεί να έχουν καταστεί αρνητικά) χωρίς οι ασφαλιστικοί όμιλοι να διαθέτουν φέτος το «μαξιλάρι» των κερδών από επενδύσεις, λόγω της πτώσης των τιμών των μετοχών και των ομολόγων στις διεθνείς αγορές (βλέπε στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος για μείωση των ιδίων κεφαλαίων των ασφαλιστικών εταιρειών κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v