Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η στρατηγική ανάπτυξη της Aegean σε ορίζοντα 6ετίας

Τι περιλαμβάνει το πλάνο της εταιρείας ως προς το νέο σύγχρονο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για τις αερομεταφορές που θα αναπτυχθεί και ως τον προγραμματισμό για το 2023.

Η στρατηγική ανάπτυξη της Aegean σε ορίζοντα 6ετίας

Τον Νοέμβριο του 2023 θα ξεκινήσουν οι συντηρήσεις αεροσκαφών στο πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για τις αερομεταφορές στην Ελλάδα που θα αναπτύξει η Aegean στην Τεχνική Βάση της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας, στον χώρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει μέχρι το φθινόπωρο του 2023 την προμήθεια 4 εκ των 6 προσομοιωτών πτήσεων τελευταίας τεχνολογίας, δύο προσομοιωτές Airbus Α320, έναν προσομοιωτή Boeing 737 κι έναν ακόμη προσομοιωτή ATR, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες συντήρησης, από τις οποίες μπορούν να επωφεληθούν και τρίτες εταιρείες, η Αegean θα εστιάσει σε πρώτο χρόνο στην κάλυψη των αναγκών του στόλου της, δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη περισσότερων γραμμών υποστήριξης στο νέο κτίριο. 

Η νέα επένδυση, ύψους 140 εκατ. ευρώ, προβλέπει τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα και η χρηματοδότηση του project θα πραγματοποιηθεί με τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια. «Στα 7 χρόνια ελπίζουμε ότι θα έχουμε τριπλασιάσει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης αεροσκαφών, το οποίο σημαίνει ότι θα έχουμε καλύψει τις δικές μας ανάγκες και θα έχουμε και τα 2/3 ελεύθερα για τρίτους. Αντίστοιχη είναι και η επένδυση των χρημάτων, που είναι περισσότερο εμπροσθοβαρής. Τα πρώτα δύο χρόνια είναι περίπου 65-70 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση θα γίνει προφανώς και με τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια. Τρόποι υπάρχουν πολλοί. Προφανώς και το Ταμείο Ανάκαμψης, εφόσον δίνει διασφαλισμένα επιτόκια σταθερής βάσης, είναι μια πιθανή πηγή. Μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή τα επιτόκια έχουν ανέβει. Μπορεί και αυτό να χρησιμοποιηθεί», επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Αegean, Ευτύχιος Βασιλάκης.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο τζίρος από το έργο που θα παραχθεί σε βάθος 6-7 ετών στο συγκεκριμένο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφορών (τεχνικό κομμάτι) θα ανέλθει σε περίπου 100 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο αντίστοιχος τζίρος της εταιρείας στο εμπορικό κομμάτι εκτιμάται ότι σε ορίζοντα 6ετίας, δεδομένων των συνθηκών, μπορεί να υπερβεί τα 2 δισ. ευρώ.

Αναφερόμενος στο παραγόμενο έργο του νέου κέντρου, ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, τόνισε: «Οι 120 χιλιάδες ώρες σε βαριά συντήρηση εκπροσωπούν το 70% των αναγκών της Αegean, οπότε είναι προφανές ότι το υπόλοιπο 30% είναι άλλες 60-70 χιλιάδες ώρες δουλειάς. Αυτό είναι το έργο το οποίο θα φέρουμε στην Ελλάδα και αυτές είναι και οι τρέχουσες ανάγκες της Αegean», προσθέτοντας ότι στόχος είναι με την ολοκλήρωση του έργου, το 30% της δυναμικότητας να χρησιμοποιείται για την Αegean, η οποία αναπτυσσόμενη θα έχει υψηλότερες ανάγκες, και το υπόλοιπο 70% να χρησιμοποιείται από τρίτους πελάτες.

Εκτός από τη λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, η επένδυση θα αφορά στην ανάπτυξη ενός Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων με συνολικά 6 προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και εγκαταστάσεων για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας, απαντώντας στην έλλειψη προσωπικού, και ιδιαίτερα πιλότων, που διαπιστώνεται τα τελευταία χρόνια στην αεροπορική αγορά.

Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας για τη θερινή σεζόν του 2023, το σχετικό πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Ιανουάριο, με την Αegean να διαθέτει πλέον από του χρόνου έναν στόλο με περισσότερα από 70-72 αεροσκάφη, εκ των οποίων κάποια (περίπου ένα 5%-7%) θα παραμείνουν «stand by», έτσι ώστε αφενός να υποστηριχθούν ποιοτικά οι προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους ταξιδιώτες -δεδομένων των προβλημάτων που μπορεί να ανακύψουν λόγω ενδεχόμενων καθυστερήσεων στα αεροδρόμια-, και αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων δρομολογίων σε συνδέσεις που έχουν αυξημένη ζήτηση. 

Κυρίαρχη θέση, πάντως, στη στρατηγική ανάπτυξης της Αegean κατέχει η Θεσσαλονίκη, με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να αναδεικνύεται στον δεύτερο μεγαλύτερο κόμβο του δικτύου της εταιρείας. Σε αυτή την κατεύθυνση, η Αegean συνεχίζει να επενδύει στην πόλη με ενισχυμένο πρόγραμμα δρομολογίων τόσο κατά τη θερινή όσο και κατά τη χειμερινή περίοδο, έχοντας μεταφέρει μέχρι αυτή τη στιγμή περισσότερους από 2 εκατ. επιβάτες και δρομολογώντας αύξηση των διαθέσιμων θέσεων εξωτερικού έως 30% τη νέα καλοκαιρινή περίοδο. Πρόσφατα, από το βήμα του ετήσιου Ελληνικού Επενδυτικού Συνεδρίου της Capital Link, ο Ευτ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι «το 2023 θα χρησιμοποιήσουμε τον διευρυμένο, νέας τεχνολογίας, στόλο μας για να βελτιώσουμε περαιτέρω την εμπειρία των ταξιδιωτών και να εκτελέσουμε μεγαλύτερο αριθμό δρομολογίων από ποτέ, προσθέτοντας πάνω από 20 νέες συνδέσεις στο δίκτυό μας».

Με ένα διευρυμένο πρόγραμμα 19 δρομολογίων εξωτερικού κατά την περασμένη θερινή περίοδο, τα περισσότερα από τα οποία πλέον διατηρούνται όλο τον χρόνο και 14 δρομολογίων εσωτερικού, η αεροπορική παρέχει στη Θεσσαλονίκη το δικό της δίκτυο και διασυνδέει την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας με τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης και της Ελλάδας. Μάλιστα, τον φετινό χειμώνα, διατηρώντας και τα 6 νέα επιπλέον διεθνή δρομολόγια προς το Αμβούργο, το Βερολίνο, τη Ζυρίχη, τις Βρυξέλλες, το Μιλάνο και τη Ρώμη, η Αegean μόνο το Νοέμβριο κατέγραψε αύξηση της δραστηριότητάς της στο εξωτερικό κατά 25%, σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v