Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χιλιάδες εστιατόρια KFC και Pizza Hut κατακλύζουν την Κίνα

Σε καιρούς επιβράδυνσης της κατανάλωσης στη χώρα, φαίνεται πως οι Κινέζοι το 'χουν ρίξει στο (δυτικό) φαγητό. Ο κλάδος παίρνει τα πάνω του μετά τα μακρά lockdown. Πλάνο για 20.000 καταστήματα μέχρι το 2026.

Χιλιάδες εστιατόρια KFC και Pizza Hut κατακλύζουν την Κίνα

Επιταχύνει την επέκταση καταστημάτων η Yum China Holdings, που διαχειρίζεται τα εστιατόρια KFC, Pizza Hut και Taco Bell στην Κίνα, καθώς το επιχειρηματικό περιβάλλον γίνεται πιο προβλέψιμο απ' ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η εταιρεία διαχείρισης εστιατορίων αναθεώρησε τον φετινό στόχο ανοίγματος καταστημάτων από 1.100 σε 1.600, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Andy Yeung σε ενημέρωση επενδυτών. Σχεδιάζει να δημιουργήσει δίκτυο 20.000 καταστημάτων στη χώρα μέχρι το 2026, από περίπου 13.600 σήμερα.

Οι συνθήκες της αγοράς είναι πιο προβλέψιμες σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, όταν τα αυστηρά μέτρα πρόληψης του Covid έβλαψαν σημαντικά τις επιχειρήσεις, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Joey Wat.

Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο 4,8% στο Χονγκ Κονγκ, αφού η εταιρεία αποκάλυψε στόχο για διψήφια αύξηση πωλήσεων και κερδών ανά μετοχή τα επόμενα τρία χρόνια.

Τα εστιατόρια και το catering είναι από τα ελάχιστα φωτεινά σημεία στην Κίνα, όπου η κατανάλωση έχει γίνει υποτονική, ιδίως σε ρούχα, κοσμήματα και ηλεκτρονικά είδη σπιτιού.

Η ανθεκτικότητα των fast-food έχει σε μεγάλο βαθμό υποστηριχθεί από το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για άμεση ικανοποίηση, σε μια επιβραδυνόμενη οικονομία και δύσκολη αγορά εργασίας. Ωστόσο, τα εστιατόρια δεν έχουν ανοσία στη συνολική αδυναμία και αλυσίδες γρήγορου φαγητού, όπως αυτές που διαχειρίζεται η Yum China, κάνουν εκπτώσεις και μεγάλες προσφορές για να τονώσουν τις πωλήσεις τους.

Ως εκ τούτου, η Yum China κατέγραψε ισχυρές πωλήσεις και κέρδη πρόσφατα, κυρίως χάρη στην ικανότητά της εταιρείας να επεκτείνει εκστρατείες μάρκετινγκ χωρίς να θυσιάζει τα περιθώρια κέρδους, είπαν οι αναλυτές της HSBC. Εν τω μεταξύ, η μείωση του κόστους και η βελτίωση της αποδοτικότητας συνέβαλαν στην προστασία της κερδοφορίας, σημειώνει το Bloomberg.

Εκστρατείες όπως η «τρελο-Πέμπτη» (Crazy Thursday) του KFC, που προσφέρει κοτομπουκιές στα 9,9 γιουάν (1,27 ευρώ) και ένα ολόκληρο κοτόπουλο στα 29,9 γιουάν (3,85 ευρώ), έχουν σχεδιαστεί για να αιχμαλωτίσουν τους καταναλωτές που διστάζουν να ξοδέψουν περισσότερο εν μέσω οικονομικής επιβράδυνσης. Οι επενδύσεις στην ψηφιοποίηση και την αυτοματοποίηση θα συμβάλουν επίσης στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και στη μείωση του κόστους, δήλωσε ο Wat.

Αλλά μένει να δούμε πόσο μπορούν να αντέξουν οι φορείς εκμετάλλευσης εστιατορίων, εάν συνεχιστεί η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας. 

Η Yum China έχει επεκταθεί επιθετικά στην κινεζική επαρχία τα τελευταία χρόνια, αξιοποιώντας την αυξανόμενη ζήτηση για δυτικό φαγητό, όπως τηγανητό κοτόπουλο και πίτσα, εν μέσω μιας σταθερής αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος των κατοίκων των μικρών πόλεων.

Ενώ η τρέχουσα επιχειρηματική εμπιστοσύνη στην αγορά παραμένει ασθενής, ο Wat είπε ότι το μεγάλο μέγεθος της μεσαίας τάξης της Κίνας προσφέρει ικανές ευκαιρίες ώστε η εταιρεία να αναπτυχθεί μακροπρόθεσμα. Οι Κινέζοι καταναλωτές, εκτιμά, εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για καλό φαγητό εν μέσω οικονομικής αδυναμίας, παραμένοντας πιο φειδωλοί στις συνολικές δαπάνες τους.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v