Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών

Γνωστή παροιμία θα έλεγα πως εκφράζει καλύτερα απ' οτιδήποτε άλλο την ουσία των πρωθυπουργικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ, ειδικά για όσα αφορούν την επενδυτική κοινότητα.

Ξεκινώντας από το «κρύο ντους» που επιφύλαξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στους βιομηχάνους -και το «άδειασμα» στον ΣΕΒ και τους 11 φορείς, όπως σημειώνει ο ΧΑΜαιλέων- και την επαπειλούμενη επανάληψη επιβολής νέας «έκτακτης» εισφοράς στα υπερκέρδη. Και ο ΕΝΦΙΑ ως έκτακτος ξεκίνησε...

Προτεραιότητα του πρωθυπουργού τα νοικοκυριά, ωστόσο εάν η βιομηχανία δεν μπορεί να αντεπεξέλθει, οι συνέπειες θα είναι αναπόφευκτες.

Η προσοχή στη ΔΕΘ, στο επίκεντρο η πρωθυπουργική ομιλία, με τον Φίλιππο Πανταζή να αναλύει τους στόχους και τα στοιχήματα Μητσοτάκη.

Δεδομένο πως οι εξαγγελίες και φειδωλές θα είναι και στοχευμένες, με τη σχετική προεργασία να ολοκληρώνεται εχθές. Κυρίως δύο τα ζητήματα που έμεναν ανοιχτά: στο πρώτο αναφέρθηκε ο υπ. Οικονομικών, ο οποίος υποστήριξε ότι έως σήμερα θα έχουν οριστικοποιηθεί τα περιθώρια που θα αφήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα για να αυξήσει τις καθαρές δαπάνες του 2025.

Η πρόταση της Κομισιόν στο αρχικό στάδιο ισοδυναμούσε με περιθώριο αύξησης των καθαρών δαπανών κατά περίπου 3 δισ. ευρώ. Ο στόχος είναι να προστεθούν έως και 500 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτηθούν οι πολυάριθμες στοχευμένες δράσεις που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ.

Ενδιαφέρουσες οι επενδυτικές εξελίξεις στη Motor Oil, με αφορμή την αναδιάρθρωση δεικτών MSCI.

Η προσυμφωνημένη εντολή για 250 χιλ. μετοχές στα 21,70 ευρώ -που πραγματοποιήθηκε στις 11:15'.27" της χθεσινής συνεδρίασης συζητήθηκε στα χρηματιστηριακά γραφεία. Ο λόγος προφανής, καθώς τα 11,29 εκατ. ευρώ προστιθέμενα στις συναλλαγές που γίνονται από το rebalancing και μετά διαμορφώνουν ένα σύνολο 232,2 εκατ.

Πρόκειται για ρεκόρ αξίας συναλλαγών, καθώς έχουν αλλάξει χέρια 11.451.434 τμχ., ήτοι, σχεδόν, το 10% του μ.κ.

Σεπ 4 2024

Η ανακοίνωση-προειδοποίηση της Volkswagen πως για πρώτη φορά στην 87ετή ιστορία του ομίλου εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία προκάλεσε «σεισμό» ανάλογο του εκλογικού αποτελέσματος σε Θουριγγία και Σαξονία.

Αυτό γιατί το «αυτοκίνητο του λαού» είναι ένα από τα εμβληματικά, συνεκτικά στοιχεία της σύγχρονης ιστορίας της χώρας, καθώς ιδρύθηκε από το Γερμανικό Εργατικό Μέτωπο, με ό,τι αυτό σήμαινε για τον πολιτικό χαρακτήρα του εγχειρήματος.  Με έδρα το Βόλφσμπουργκ, της Κάτω Σαξονίας (τίποτα δεν είναι σύμπτωση), έφτασε να γίνει ο κολοσσός της γερμανικής βιομηχανίας. Σε αντιπαλότητα με τη βαυαρέζικη BMW.

Στο... παρά μισό, φαίνεται πως βρίσκεται κοινός τόπος για να προχωρήσει η ηλεκτρική διασύνδεση της Κύπρου με την Ελλάδα. Ο Γιώργος Φιντικάκης έχει όλο το ρεπορτάζ, για το τι συμφωνήθηκε μεταξύ Αθήνας και Λευκωσίας (με τη σύμφωνη γνώμη/παραίνεση των Βρυξελλών), τι εκκρεμεί για να "κλειδώσει" η συμφωνία.

Το πρώτο -πολύ σημαντικό βήμα- καθώς όπως σημειώνει ο Γιώργος «... ο ελέφαντας βέβαια στο δωμάτιο παραμένει. Η ανάληψη του γεωπολιτικού ρίσκου από την κυπριακή πλευρά. Δηλαδή το αίτημα του ΑΔΜΗΕ ότι εφόσον το έργο διακοπεί λόγω σοβαρού κινδύνου για τον οποίο δεν θα ευθύνεται ο ίδιος, εν προκειμένω λόγω εμπλοκής του τουρκικού παράγοντα, να μπορεί να ανακτήσει τις μέχρι τότε δαπάνες...».

v