Γερμανία, μια αγορά ”παρθένα” στο πλαστικό χρήμα

Στον πλανήτη κυκλοφορούν 2,2 δισεκατομμύρια κομμάτια πλαστικό, με τα οποία πληρώνουμε το 13% όλων των ετήσιων αγορών μας. Χρωστάμε όλοι μαζί περίπου 1.000 δισ. δολάρια στις πιστωτικές μας κάρτες. Και οι τράπεζες κερδίζουν δεκάδες δισεκατομμύρια από τους τόκους που πληρώνουμε για το πλαστικό χρήμα. Όχι όμως στη Γερμανία.

των Patrick Jenkins και Ralph Atkins

Στον πλανήτη κυκλοφορούν 2,2 δισεκατομμύρια κομμάτια πλαστικό, με τα οποία πληρώνουμε το 13% όλων των ετήσιων αγορών μας. Χρωστάμε όλοι μαζί περίπου 1.000 δισ. δολάρια στις πιστωτικές μας κάρτες. Και οι τράπεζες κερδίζουν δεκάδες δισεκατομμύρια από τους τόκους που πληρώνουμε για το πλαστικό χρήμα. Όχι όμως στη Γερμανία.

Μολονότι τα επιτόκια κινούνται σε ιστορικό αρνητικό ρεκόρ και επικρατεί ένας πιστωτικός οργασμός σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, οι Γερμανοί καταναλωτές όχι μόνο δεν ”χαλαρώνουν το ζωνάρι” αλλά το σφίγγουν παραπάνω, προς μεγάλη απογοήτευση των τραπεζών του έθνους.

Σύμφωνα με την HDE, τη γερμανική ένωση λιανεμπορίου, μόνο το 5% των αγαθών που πωλούν αγοράζονται με πιστωτικές κάρτες. Και επιπλέον οι γερμανικές τράπεζες, όπως παραδέχονται οι ίδιες, δεν βγάζουν σχεδόν καθόλου κέρδος από το πλαστικό χρήμα.

Ένα πρόβλημα είναι ότι οι γερμανικές πιστωτικές κάρτες δεν είναι ακριβώς …πιστωτικές”. Σε αντίθεση με τις περισσότερες κάρτες που κυκλοφορούν στον υπόλοιπο πλανήτη, οι γερμανικές λειτουργούν ως εναλλακτικός καταθετικός λογαριασμός, καθώς είναι συνδεδεμένες με τραπεζικό λογαριασμό ο οποίος χρεώνει την αγορά αυτόματα και ζητά όλο το ποσό κάθε μήνα, με αποτέλεσμα οι τράπεζες να μην χρεώνουν, ευλόγως, τόκους.

Επιπλέον, οι ρυθμοί είσδυσης είναι περιορισμένοι. Στην Γερμανία υπάρχουν 67 εκατομμύρια ενήλικοι και λιγότερες από 22 εκατομμύρια πιστωτικές κάρτες, αναφέρει η Claudia Thiele, επικεφαλής πιστωτικών καρτών της Citibank Germany. Στις ΗΠΑ με 296 εκατομμύρια ενηλίκους, κυκλοφορούν πάνω από 1 δισ. κάρτες.

Τέλος, πολλά καταστήματα που απολαμβάνουν ανθηρές πωλήσεις, όπως το Ikea και οι αλυσίδες φθηνών προϊόντων Aldi και Lidl, δεν δέχονται συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες.

Η κ. Thiele πάντως θεωρεί ότι αυτό λέγεται ”ευκαιρία” και όχι ”πρόβλημα”. ”Οι δυνατότητες ανάπτυξης αυτής της αγοράς είναι απίστευτα μεγάλες”.

Η Citibank αποδεικνύει ότι πιστεύει σε αυτό. Η αμερικανική τράπεζα είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους εκδότες νέων καρτών στη Γερμανία και, σε αντίθεση με τις εγχώριες τράπεζες, εκδίδει τις ”κλασικές” αμερικανικές κάρτες με μηνιαίες δόσεις κ.λπ.

Με ένα εκατομμύριο πελάτες και στάνταρ επιτόκιο 15,71%, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί τα κέρδη της τράπεζας αυξήθηκαν πέρσι 22%, μακράν των κερδών των εθνικών ιδρυμάτων.

Αλλοι ξένοι τραπεζικοί οίκοι, όπως η RBS, η Barclaycard και η ING, ακολουθούν τη Citibank στη γερμανική αγορά και εμφανίζουν ανάλογη επιτυχία, ενώ οι εθνικοί κολοσσοί όπως η Deutsche Bank, η Dresdner Bank και η Commerzbank ετοιμάζουν πλέον τη δική τους επανάσταση.

Η Deutsche Bank ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει τη δική της πιστωτική κάρτα δόσεων μέχρι το τέλος του χρόνου και ότι σταδιακά θα καταργήσει τις χρεωστικές κάρτες.

Και όλες οι γερμανικές τράπεζες, που πάντα δυσκολεύονταν να βγάλουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα από την εθνική αγορά, θα πρέπει να μάθουν να μιμούνται τις ξένες τράπεζες στην αγορά πιστωτικών καρτών.

© The Financial Times Limited 2005. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο