Βαθαίνει κι άλλο η κρίση στα media

Οι ζημίες του πρώτου τριμήνου διευρύνθηκαν, η κατάσταση επιδεινώθηκε κατά την περίοδο Απριλίου-Μαΐου και η κυβέρνηση δηλώνει πρόθυμη να «ρουφήξει» 320 εκατ. ευρώ από τα κανάλια μέσα στη διετία 2015-2016! Σενάρια για μεγάλες ανακατατάξεις.

Βαθαίνει κι άλλο η κρίση στα media

Την επιμονή της να καρπωθεί 120 εκατ. ευρώ από τη διάθεση των τηλεοπτικών συχνοτήτων το 2015, καθώς και να εισπράξει 200 εκατ. φόρους από την τηλεοπτική διαφήμιση κατά τη διετία 2015-2016 επέδειξε για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση, καθώς τα συγκεκριμένα κονδύλια συμπεριελήφθησαν στο ελληνικό πακέτο προτάσεων με στόχο την συμφωνία της χώρας με τους Ευρωπαίους δανειστές.

Και μπορεί βέβαια να είναι πολλοί εκείνοι που αμφιβάλλουν για το αν, πότε και κατά πόσο η κυβέρνηση προτίθεται να υλοποιήσει της δηλωθείσες προθέσεις της (θεωρούν αδύνατη την είσπραξη τέτοιων ποσών) ωστόσο το μόνο βέβαιο είναι πως η συγκεκριμένη «εκκρεμότητα» αποτελεί ένα ακόμη βάρος στις εταιρείες των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στα media είναι τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου που δημοσίευσαν οι εισηγμένες εταιρείες του κλάδου (βλέπε παρατιθέμενο πίνακα).

Ειδικότερα, οι τέσσερις από τις πέντε εταιρείες υποχρεώθηκαν σε ζημιογόνο αποτέλεσμα και μάλιστα αθροιστικά ο κύκλος εργασιών υποχώρησε από τα 62,1 στα 57,8 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων μειώθηκαν από τα 6,23 στα 4,74 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες προ φόρων διευρύνθηκαν από τα 16 στα 21,1 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά τώρα το κομμάτι της ρευστότητας, η Καθημερινή ολοκλήρωσε πέρυσι αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, ο Τηλέτυπος επιδιώκει να αντλήσει μέσω ΑΜΚ 15,1 εκατ. ευρώ προκειμένου να «μαζέψει» το παθητικό του, ενώ ο Πήγασος έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2015 με αρνητικά ίδια κεφάλαια και καθαρό τραπεζικό δανεισμό που υπερβαίνει τα 155 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς, η εικόνα της διαφημιστικής αγοράς έχει επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο κατά το δεύτερο φετινό τρίμηνο, πράγμα που λίγο-πολύ θα αντανακλαστεί και στα εξαμηνιαία αποτελέσματα των εισηγμένων.

Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον, είναι αβέβαιο το ποιοι ιδιοκτήτες θα αποφασίσουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη, ενισχύοντας τις εταιρείες τους. Για παράδειγμα, στην περίπτωση της ΑΜΚ της Τηλέτυπος οι δύο βασικότεροι μέτοχοί του (Πήγασος και ΔΟΛ) δήλωσαν τα παρακάτω: Ο Πήγασος (με τα αρνητικά ίδια κεφάλαια) επιφυλάχθηκε ως προς τη μερική ή ολική συμμετοχή του στην ΑΜΚ, ενώ ο ΔΟΛ εξέφρασε την πρόθεση συμμετοχής με πλήρη άσκηση δικαιωμάτων στην ΑΜΚ υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κρίσιμη αλλαγή στο θεσμικό περιβάλλον.

Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να δούμε μεγάλες ανακατατάξεις στο χώρο των media τα επόμενα δύο χρόνια, είτε μέσα από την είσοδο νέων παικτών-επενδυτών, είτε μέσα από σημαντική ανακατανομή μεριδίων αγοράς.

Εισηγμένες: Αποτελέσματα Α' τριμήνου 2015-2014

Εταιρεία

          Κύκλος εργασιών

              E B I T D A

    Κέρδη προ φόρων

   Ίδια κεφάλαια

 

2015

2014

2015

2014

2015

2014

31/3/2015

Τηλέτυπος

15.267

17.714

2.954

5.558

-8.609

-6.977

17.859

Πήγασος

12.790

16.672

-1.778

-255

-11.255

-7.876

-103.522

Ναυτεμπορική

1.498

1.463

-158

-348

-391

-557

6.681

Αττικές Εκδόσεις

10.495

11.929

443

434

106

67

3.330

Καθημερινή

17.761

14.381

3.287

843

-1.050

-693

72.173

Σύνολο

57.811

62.159

4.748

6.232

-21.199

-16.036

-3.479

Τα ποσά σε χιλιάδες ευρώ

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v