Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μητσοτάκης: Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Το 112 θα έπρεπε να λειτουργεί εδώ και καιρό, είπε ο πρωθυπουργός μετά τη συνάντηση με τον Κ. Πιερρακάκη. Ως το τέλος του έτους η ολοκλήρωση του έργου. Με αποστολή SMS η ενημέρωση των πολιτών σε γεωγραφικές περιοχές που υπάρχει ανάγκη στο μεσοδιάστημα.

Μητσοτάκης: Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Επίσκεψη στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης πραγματοποίησε στις 17:00 ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη συνάντησή του με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία διήρκεσε περίπου μια ώρα, συζητήθηκαν οι νομοθετικές και άλλες ενέργειες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να συγκροτηθεί στην πράξη το νέο Υπουργείο. Επιπλέον, ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε διεξοδικά για τη δοκιμή αποστολής μηνύματος από το σύστημα 112 που έλαβε χώρα νωρίτερα σήμερα στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας.

Συμφωνήθηκε επίσης, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, η ενημέρωση των πολιτών για επικείμενους κινδύνους να καλυφθεί από μια ενδιάμεση λύση, η οποία θα υλοποιηθεί τις αμέσως επόμενες εβδομάδες σε συνεργασία με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Συγκεκριμένα, θα πρόκειται για τη δυνατότητα αποστολής SMS σε γεωγραφικές περιοχές όπου υπάρχει ανάγκη.

Τέλος, συμφωνήθηκε ότι πρέπει να πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε το έργο του 112 να έχει ολοκληρωθεί με τεχνική αρτιότητα ως το τέλος του έτους.

Μητσοτάκης: Επρεπε να λειτουργεί εδώ και καιρό το 112

«Δεν μπορώ να δεχθώ ότι εν έτει 2019 μπορεί να χαθεί έστω και μία ζωή επειδή κάποιος δεν μπόρεσε να ειδοποιηθεί», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στον αριθμό 112 είπε ότι θα έπρεπε να λειτουργεί εδώ και καιρό και πως θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ωστόσο τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενδιάμεση λύση σε περίπτωση που καταστεί ανάγκη. «Ζήτησα από τον υπουργό να συνεννοηθεί με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας για μια ενδιάμεση λύση η οποία θα πρέπει να έχει δοθεί το αργότερο μέσα σε ένα μήνα. Με αυτή τη λύση θα μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα σε περίπτωση επικίνδυνων καταστροφών οι οποίες μπορεί να είναι προβλέψιμες», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Ο πρωθυπουργός είπε επίσης ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι μονόδρομος. «Το κράτος οφείλει να είναι στην υπηρεσία του πολίτη», ανέφερε ενώ είπε ότι θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες και θα αποκτήσουν ψηφιακό χαρακτήρα ώστε να είναι δυνατό «να επικοινωνούμε με το Δημόσιο με ευκολία από το σπίτι ή από τον χώρο εργασίας».

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις και πως η κυβέρνηση έχει φιλόδοξο σχέδιο με έργα τα οποία σύντομα θα εκτιμήσουν οι πολίτες, ενώ ευχήθηκε καλή δύναμη στην ηγεσία του υπουργείου και σημείωσε ότι «εδώ πέρα έχουμε κάνει δημιουργική σύνθεση άξιων κοινοβουλευτικών στελεχών και στελεχών από την αγορά».

Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κράτησε πάνω από μία ώρα, ενώ προσερχόμενος ο κ. Μητσοτάκης ακριβώς δύο λεπτά πριν τις 17:00 είπε πως τους δημοσιογράφους: «Όπως βλέπετε έρχομαι και νωρίτερα».

Αναλυτικά, η δήλωση του Υπουργού Επικρατείας αρμόδιου για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση Κυριάκου Πιερρακάκη έχει ως εξής:

«Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω ευχαριστώντας τον πρωθυπουργό για την ιδιαίτερα μεγάλη τιμή που μας έκανε, να ξεκινήσει αυτό τον γύρο επισκέψεων και από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ένα νέο υπουργείο. Είναι ένα υπουργείο το οποίο ιδρύουμε, μεταφέρουμε μία σειρά από φορείς του Ελληνικού Δημοσίου σε αυτή τη νέα δομή, με στόχο να έχουμε τον κεντρικό συντονισμό των έργων της Πληροφορικής και των απλοποιήσεων.

Αυτονόητα η συζήτησή μας ξεκίνησε από την εγκατάσταση του 112 και την παρουσίαση που έγινε σήμερα στο επιχειρησιακό κέντρο Πολιτικής Προστασίας. Εκεί διαπιστώσαμε ότι το 112, κύριε Πρωθυπουργέ, έχει ξεκινήσει να δουλεύει πιλοτικά. Υπάρχουν θέματα τα οποία πρέπει να λυθούν. Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Ωστόσο, αυτό το οποίο συζητήσαμε και αποφασίσαμε είναι να ζητήσουμε και μία ενδιάμεση λύση από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

Και η ενδιάμεση λύση αφορά τη δυνατότητα να στέλνονται SMS σε γεωγραφικές περιοχές σε όλη τη χώρα σε περίπτωση που υπάρξει οποιαδήποτε ανάγκη ή οποιαδήποτε συμβάν που το καθιστά αναγκαιότητα. Ο στόχος είναι αυτή η λύση να έχει δοθεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα – ιδανικά ενός μηνός – και θα έχουμε άμεσα πολλαπλές συναντήσεις με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

Πέραν αυτού, συζητήσαμε συνολικά για το έργο του υπουργείου, για το πλήρες εύρος των δραστηριοτήτων. Πιστεύω ότι ο Πρωθυπουργός διαπίστωσε ότι το εύρος αυτό είναι μεγάλο, η δουλειά που μας περιμένει είναι πολλή. Η έμφαση θα δοθεί στην απλοποίηση των διαδικασιών, έτσι ώστε να κάνουμε τη ζωή των συμπολιτών μας ευκολότερη. Και ξεκινήσαμε ήδη από την περασμένη Τρίτη.»

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v