Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ηχηρά deals στον ξενοδοχειακό τομέα παρά την πανδημία

Σχεδόν 6.000 δωμάτια βρίσκονται υπό ανάπτυξη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκονται τα ξενοδοχεία στα αστικά κέντρα της χώρας.

Ηχηρά deals στον ξενοδοχειακό τομέα παρά την πανδημία

Μπορεί η πανδημία του κορωνοϊού να «φρέναρε» την ανάπτυξη των δύο βασικών μεγεθών του ελληνικού τουρισμού, των εισπράξεων και των αφίξεων, ωστόσο, η επενδυτική δυναμική δεν ανακόπηκε και νέες μονάδες προστέθηκαν στο ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας. Ξένοι και εγχώριοι όμιλοι επένδυσαν στην ανθεκτικότητα της Ελλάδας ως προορισμού και στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης και σήμερα περίπου 6.000 δωμάτια βρίσκονται υπό ανάπτυξη στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Τη διετία 2020 και 2021, σύμφωνα με την GBR Consulting, ο ξενοδοχειακός τομέας της Αθήνας ενισχύθηκε σημαντικά, καθώς προστέθηκαν 32 μονάδες και σχεδόν 1.600 δωμάτια, βάσει των στοιχείων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με τη συντριπτική πλειονότητά τους να εντοπίζεται στο κέντρο της Αθήνας.

Επί του παρόντος, περίπου 1.300 νέα δωμάτια βρίσκονται υπό κατασκευή στην Αττική και άλλα 1.300 δωμάτια βρίσκονται υπό ανακαίνιση σε κλειστές ξενοδοχειακές μονάδες. Κάποια από τα ξενοδοχεία που θα λειτουργήσουν τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας 2.600 επιπλέον δωμάτια στους επισκέπτες της ελληνικής πρωτεύουσας, θα φέρουν διεθνή brands, συμπεριλαμβανομένων των One & Only, Radisson, NYX, Brown και των σημάτων της Hilton, Conrad και Curio & Hampton. Παράλληλα, περίπου 2.500 δωμάτια σχεδιάζονται στο Ελληνικό, ενώ πολλά ακόμη ξενοδοχειακά projects βρίσκονται υπό διερεύνηση.

Ως προς τα ξενοδοχεία που έχουν ήδη ανοίξει τη διετία 2020-2021, πρεμιέρα στην αγορά της Αθήνας έκανε τον Αύγουστο του 2020 το Selina Athens Theatrou, δυναμικότητας 100 δωματίων, ενώ ένα μήνα νωρίτερα, τον Ιούλιο, επαναλειτούργησε ως Brown Acropol το 4 αστέρων ξενοδοχείο, δυναμικότητας 165 δωματίων, της ισραηλινών συμφερόντων αλυσίδας Brown. Τη σκυτάλη πήρε τον Σεπτέμβριο του 2020 το 5 αστέρων Athens Capital Center Hotel-MGallery Collection, δυναμικότητας 175 δωματίων, της Λάμψα Α.Ε.

Το 2022 το ντεμπούτο τους στην ξενοδοχειακή αγορά της ελληνικής πρωτεύουσας έκαναν δύο μονάδες στην πλατεία Ομονοίας, το 3 αστέρων Moxy, έπειτα από την πλήρη ανακατασκευή του κτιρίου -μία επένδυση 20 εκατ. ευρώ που υλοποίησαν η Dimand σε συνεργασία με την Prodea Investments ΑΕΕΑΠ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD)-, και το 4 αστέρων Lighthouse of Brown Hotels, δυναμικότητας 200 και 220 δωματίων αντίστοιχα.

Τέσσερα νέα ξενοδοχεία άνοιξαν και στη Θεσσαλονίκη κατά τη διετία 2020-2021. Πρόκειται για το 5 αστέρων ξενοδοχείο Onoma, δυναμικότητας 83 δωματίων, του ομίλου Anatolia Hospitality Group, το 5 αστέρων ξενοδοχείο Vanoro, δυναμικότητας 45 δωματίων, το 5 αστέρων ξενοδοχείο No 15 Ermou, με 45 δωμάτια επίσης, και το 3 αστέρων ξενοδοχείο City Gate, δυναμικότητας 24 δωματίων.

Το 2022 άνοιξε το S Hotel στο πρώην Olympion City, προσφέροντας 28 δωμάτια και το 5 αστέρων On Residence, 60 δωματίων, στο πρώην Ολυμπος Νάουσα, ένα project του Tor Hotel Group της οικογένειας Τορνιβούκα και της Grivalia Hospitality.

Σύμφωνα με την GBR Consulting, αυτή την περίοδο αναπτύσσονται περίπου 600 δωμάτια στη Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένων ενός ξενοδοχείου Autograph και ενός ακόμη με το brand NYX. Επιπλέον, στο πλαίσιο της ανάπλασης που έχει δρομολογήσει η ΔΕΘ-Helexpo, μία ακόμη ξενοδοχειακή μονάδα θα δημιουργηθεί στο νέο ConfEx Park της Θεσσαλονίκης.

Από τα ηχηρά deals που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατά τους πρώτους μήνες του 2022 περιλαμβάνεται εκείνο των Mitsis Hotels με την Aldemar για την απόκτηση του 5 αστέρων Aldemar Royal Mare, δυναμικότητας 435 δωματίων και του 4 αστέρων Aldemar Cretan Village, δυναμικότητας 322 δωματίων, στη Χερσόνησο της Κρήτης.

Νωρίτερα, ο όμιλος Μήτση σύναψε στρατηγική συμφωνία για την ανάπτυξη της βόρειας έκτασης των 1.328 στρεμμάτων στο Golf Αφάντου στη Ρόδο, όπου σχεδιάζεται η ανάπτυξη τριών ξενοδοχείων, μιας μαρίνας και ενός εμπορικού κέντρου. Παράλληλα, η εταιρεία αναμένεται να αναπτύξει στη Μύκονο ένα νέο ξενοδοχείο, δυναμικότητας 225 δωματίων και βιλών, σε μια έκταση 150 στρεμμάτων, ενώ έχει δρομολογηθεί και η δημιουργία ενός ακόμη boutique ξενοδοχείου, αυτή τη φορά στο λιμάνι του Πειραιά.

Τον Μάρτιο του 2022, το γραφείο του Σταύρου Εφραιμίδη και ο όμιλος Delfi Partners ανακοίνωσαν την εξαγορά 4 ξενοδοχείων του Oniro Hotels Group από την Treppides Investments & Holdings. Πρόκειται για τα ξενοδοχεία Oniro City Hotel στο Κολωνάκι, Asomaton Hotel στο Θησείο, Oniro Suites στη Μύκονο και ένα υπό κατασκευή ξενοδοχείο που βρίσκεται στην οδό Μηλιώνη στο Κολωνάκι.

Στην ίδια λογική, η Monterock International προχώρησε στην εξαγορά του 5 αστέρων ξενοδοχείου Kenshō Psarou, που βρίσκεται στη Μύκονο, από τη Notion - Real Estate Development S.A. έναντι 19 εκατ. ευρώ. Το ξενοδοχείο θα επαναλειτουργήσει μέσα στον μήνα ως N Hotel Mykonos. Η εταιρεία, η οποία έχει επενδύσει σε 16 χώρες, προγραμματίζει τον Ιούνιο και τη λειτουργία του Nobu Hotel and Restaurant Santorini.

Η εικόνα στα αστικά κέντρα

Σε τροχιά ανάκαμψης ως προς τα τουριστικά μεγέθη τους βρίσκονται, την ίδια στιγμή, τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Κι ενώ η κίνηση εσωτερικού στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανακάμπτει ταχύτερα από την κίνηση εξωτερικού, φθάνοντας στο 78% και στο 70% αντίστοιχα των επιπέδων του 2019 για τον Μάρτιο, η διεθνής κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αποκαθίσταται με ταχύτερους ρυθμούς από αυτήν της ελληνικής πρωτεύουσας, φθάνοντας τον Μάρτιο του 2022 στο 83% των επιπέδων προ πανδημίας, τη στιγμή που η εγχώρια κίνηση ανήλθε στο 72%.

Η άνοδος της αεροπορικής κίνησης τον Μάρτιο έδωσε ισχυρή ώθηση στην ξενοδοχειακή αγορά της βορειοελλαδίτικης πόλης, η οποία κατέγραψε αύξηση του δείκτη των Εσόδων Ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR), φτάνοντας στο 80% του 2019, όταν η Αθήνα τον ίδιο μήνα προσέγγισε στο 62% των επιπέδων πριν από την υγειονομική κρίση, σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting.

Συνολικά, τόσο η ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης κατέγραψαν RevPAR 28 ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022. Για την Αθήνα, το ποσό αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο από άλλες μεσογειακές πόλεις όπως η Ρώμη, η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη και η Κωνσταντινούπολη. Αντίστοιχα, χαμηλές ήταν και οι επιδόσεις της Θεσσαλονίκης σε σχέση με άλλες διεθνείς ανταγωνιστικές αγορές, με εξαίρεση τους γερμανικούς προορισμούς, οι οποίοι κατέγραψαν χαμηλή πληρότητα και τιμές δωματίων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Ως προς τις επιδόσεις των ξενοδοχείων που βρίσκονται στα υπόλοιπα αστικά κέντρα της χώρας και που επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό από την υγειονομική κρίση, καταγράφηκε πληρότητα περίπου 38% κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2022. Σχετικά με τα resorts, λίγα μόνο ξενοδοχεία λειτούργησαν κατά το α’ τρίμηνο, επιτυγχάνοντας επίπεδα πληρότητας κάτω του 35% κατά μέσο όρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v