Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η αφύπνιση της Θεσσαλονίκης ως «τουριστικού προορισμού»

Η βορειοελλαδίτικη πόλη αριθμεί σήμερα περίπου 20.000 κλίνες. Υψηλές πληρότητες για Αύγουστο και Σεπτέμβριο καταγράφουν τα ξενοδοχεία της.

Η αφύπνιση της Θεσσαλονίκης ως «τουριστικού προορισμού»

Ιδιαίτερα δυνατός τουριστικά μήνας ήταν ο Αύγουστος για τη Θεσσαλονίκη, με τη μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης να διαμορφώνεται στο 90% και τον Σεπτέμβριο να προοιωνίζεται ακόμη υψηλότερες επιδόσεις λόγω της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ενδεικτικό της δυναμικής που αποκτά εσχάτως η πόλη είναι το γεγονός ότι τα τελευταία 10 χρόνια η Θεσσαλονίκη έχει υπερδιπλασιάσει τις κλίνες της, οι οποίες σήμερα αριθμούν περίπου 20.000, συμπεριλαμβανομένων, εκτός από τις ξενοδοχειακές, και εκείνων που διατίθενται στα καταλύματα τα οποία ενοικιάζονται με όρους βραχυχρόνιας μίσθωσης μέσω πλατφόρμας τύπου Airbnb.

Μάλιστα, με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης για την ενίσχυση του προφίλ της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικού, πολιτιστικού, city break, εκπαιδευτικού και συνεδριακού τουρισμού προορισμού, τo 2010 στην πόλη καταγράφηκαν 1,5 εκατ. διανυκτερεύσεις, αριθμός που σήμερα ξεπερνά τα 4 εκατ., εκ των οποίων τα 2 εκατ. προέρχονται από ταξιδιώτες του εξωτερικού.

«Αυτό που είναι δύσκολο σήμερα στην Ελλάδα είναι να πετύχεις συνεργασίες. Ο καλύτερος τρόπος, όμως, για να αναβαθμίσεις την ταυτότητα ενός προορισμού διεθνώς είναι η σύναψη συνεργασιών και συνεργειών», επεσήμανε η Βούλα Πατουλίδου, πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης- Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Αντίστοιχα, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της πόλης από το 50% το 2010 διαμορφώνεται σήμερα στο 75%, ποσοστό που επί της ουσίας είναι υψηλότερο δεδομένης της προσθήκης νέων ξενοδοχειακών μονάδων στην πόλη.

Σήμερα η Θεσσαλονίκη αριθμεί περίπου 150 ξενοδοχεία, δυναμικότητας 15.000 ξενοδοχειακών κλινών, στις οποίες προστίθενται και περίπου 4.000 κλίνες από καταλύματα τύπου Airbnb.«Η Θεσσαλονίκη δεν είχε τον χαρακτήρα του citybreakκαι πλέον σταδιακά αποκτά αυτή τη δυναμική», τόνισε από την πλευρά του ο Γρηγόρης Τούλιας, υπεύθυνος Marketing του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας πως τον Αύγουστο η πληρότητα στα καταλύματα τύπου Airbnb ανήλθε στο 82%.

Η Μέση Τιμή Δωματίου σημειώνει αύξηση σε ποσοστό 20% από το 2019, ωστόσο, συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις αντίστοιχου χαρακτήρα, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται ακόμη πίσω σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή δωματίου και τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη των ταξιδιωτών. Σύμφωνα, πάντως, με την έρευνα Ικανοποίησης Πελατών που διεξάγει η Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης με τη συνδρομή της εταιρείας συμβούλων GBRConsulting, το 97% των τουριστών της Θεσσαλονίκης θα πρότειναν την πόλη ως προορισμό και το 95% θα την επισκεπτόταν ξανά.

Μεγάλο ατού για την ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της πόλης αποτελεί η αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με άλλους προορισμούς του εσωτερικού και του εξωτερικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος η πόλη συνδέεται απευθείας με συνολικά 117 προορισμούς του εξωτερικού σε 35 χώρες μέσω 73 δρομολογίων που εκτελούν 53 διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες. Αντίστοιχα, υπάρχει καθημερινή διασύνδεση με την Αθήνα με 22 ημερήσια δρομολόγια. Βέβαια, φέτος, σημαντική ανάπτυξη καταγράφει και ο οδικός τουρισμός, ο οποίος για το α’ εξάμηνο έχει ενισχυθεί σε ποσοστό 50% σε σχέση με πέρυσι, με 3,6 εκατ. αφίξεις από τα 2,4 εκατ. του αντίστοιχου διαστήματος του 2022.

Σε ό,τι αφορά τον συνεδριακό τουρισμό, φέτος θα πραγματοποιηθούν περίπου 350 συνέδρια στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα μισά είναι διεθνή. Ενδεικτικό της δυναμικής που αποκτά η πόλη ως συνεδριακός προορισμός είναι η κατάταξή της τόσο σε πανευρωπαϊκό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Χαρακτηριστικά η βορειοελλαδίτικη πόλη βρίσκεται για το 2023 στην 39η θέση των προορισμών με τα περισσότερα συνέδρια πανευρωπαϊκά και στην 70ήπαγκοσμίως.Σε αυτές τις επιδόσεις συμβάλλει το γεγονός ότι ηπόλη διαθέτει 19 χώρους που ενδείκνυνται για την οργάνωση συνεδρίων, ενώ 37 από τα ξενοδοχεία της διαθέτουν χώρους ικανούς να φιλοξενήσουν συνέδρια και συναντήσεις.

Ένας ακόμη αναπτυξιακός πυλώνας για τη Θεσσαλονίκη είναι η κρουαζιέρα. Φέτος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα καταπλεύσουν 68 κρουαζιερόπλοια από 13 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον θαλάσσιο τουρισμό, με τον αριθμό των πλοίων και των επισκεπτών να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Ιδιαίτερης σημασίας είναι και το γεγονός ότι αρκετές εταιρείες του κλάδου επιλέγουν τα τελευταία δύο χρόνια να ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (homeporting), το οποίο φέτος για πρώτη φορά εξυπηρετεί ταυτόχρονα δύο κρουαζιερόπλοια. Είναι ενδεικτικό με βάση στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum, ότι το οικονομικό αποτύπωμα του κλάδου της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη αποτιμάται στα 10,8 εκατ. ευρώ, με τις δαπάνες ανά επιβάτη στην πόλη να ανέρχονται σε 54,5 ευρώ.

«Όραμά μας είναι να καταστήσουμε τη Θεσσαλονίκη ως έναν μοναδικό και σύγχρονο citybreak προορισμό, αλλά και κέντρο της τουριστικής κίνησης της γύρω περιοχής», επεσήμανε η Βούλα Πατουλίδου. Στόχος του Τουριστικού Οργανισμού Θεσσαλονίκης είναι μέσα από τη σύμπραξη των φορέων του τουρισμού του νομού Θεσσαλονίκης, με την προώθηση και την ισχυροποίηση της εικόνας της πόλης ως τουριστικού προορισμού, να ενισχύσει τον αριθμό και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των διεθνών τουριστών της πόλης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v