Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι αγορές που απογείωσαν το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Η δυναμική των παραδοσιακών αγορών και οι ισχυρές επιδόσεις της Ρουμανίας. Τη δεύτερη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κατέλαβε το αεροδρόμιο της Αθήνας σε ό,τι αφορά την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Οι αγορές που απογείωσαν το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Τα πρωτεία ως η μεγαλύτερη αγορά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» διατήρησαν και το 2023 οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, καταγράφοντας την ισχυρότερη ανάπτυξη μεταξύ των βασικών πηγών εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας, με σχεδόν 1 εκατ. τουρίστες να ταξιδεύουν από την άλλη άκρη του Ατλαντικού, αριθμός που αντιστοιχεί σε άνοδο 51% σε σχέση με το 2019.

Με μεγάλη διαφορά στη δεύτερη θέση τερμάτισε το Ηνωμένο Βασίλειο, απ’ όπου ταξίδεψαν 687 χιλιάδες τουρίστες, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Ετήσιας Ερευνας Ικανοποίησης Επισκεπτών» που παρουσιάστηκε από την Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και την GBR Consulting.

Οι Βρετανοί κέρδισαν το ριμπάουντ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με αύξηση 10% συγκριτικά με το 2019, ενώ στην τρίτη θέση ακολούθησε η Γερμανία, με 487 χιλιάδες τουρίστες και ανάκαμψη στο 83% των επιπέδων του τελευταίου προ πανδημικού έτους.

Σταθερά μία θέση μεταξύ των κύριων αγορών του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας κατέλαβε η Γαλλία, η οποία βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 462 χιλιάδες τουρίστες και αναπλήρωση σε ποσοστό 83% του αντίστοιχου αριθμού του 2019 και την πεντάδα συμπλήρωσε η Ιταλία με 410 χιλιάδες ταξιδιώτες, αριθμός που παραπέμπει ανάκαμψη 90% των προ πανδημίας επιπέδων.

Ισχυρή ήταν και η δυναμική που επέδειξαν πέντε ακόμη αγορές, οι οποίες διεκδικούν μία θέση μεταξύ των… σταθερών αξιών του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Με 195 χιλιάδες τουρίστες και άνοδο σε ποσοστό 15% σε σχέση με το 2019, η Ελβετία συμπεριελήφθη στους βασικούς τροφοδότες του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας.

Ακολούθησαν η Ολλανδία με 185 χιλιάδες ταξιδιώτες, παραπέμποντας σε αύξηση 9%, και το Βέλγιο με 160 χιλιάδες τουρίστες, αριθμός που αντιστοιχεί σε άνοδο 15% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Στις «δυνατές» αγορές του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών συμπεριελήφθη επίσης η Τουρκία με 110 χιλιάδες τουρίστες, στο 7%, σε σχέση με το 2019, ενώ πρωτοεμφανιζόμενη ήταν η Ρουμανία απ’ όπου ταξίδεψαν 109 χιλιάδες τουρίστες, με άνοδο 19%.

Ως προς τους τουρίστες από υπερπόντιους προορισμούς, την επανεμφάνισή τους στη λίστα των 20 κύριων αγορών του «Ελευθέριος Βενιζέλος» έκαναν η αγορά της Αυστραλίας, με 150 χιλιάδες ταξιδιώτες και άνοδο 113% σε σχέση με το τελευταίο προ πανδημικό έτος, και η αγορά της Κίνας, με 95 χιλιάδες τουρίστες και αναπλήρωση κατά 90% του αντίστοιχου αριθμού του 2019.

Μάλιστα, η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης της κινεζικής αγοράς είναι ακόμη πιο ισχυρή, δεδομένου ότι τα μεγέθη που καταγράφηκαν από τη χώρα της Ασίας αφορούν μόνο 5 μήνες, καθώς η εν λόγω αγορά μπήκε ξανά στο… παιχνίδι τον Αύγουστο, έπειτα από την πλήρη άρση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί στο πλαίσιο ανάσχεσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2023 καταγράφηκαν σαφή σημάδια επέκτασης της τουριστικής περιόδου της χώρας, με τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Οκτώβριο να είναι τρεις «δυνατοί» τουριστικά μήνες για το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σε αριθμούς

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2019, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τερμάτισε στη δεύτερη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μετά το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe, του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης. Την ίδια στιγμή, ο μέσος ρυθμός ανάκαμψης των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων κυμαίνεται στο -8,3% σε σχέση με το 2019. Η ισχυρή ανάπτυξη του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας δεν καταγράφηκε μόνο ανάμεσα στις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, αλλά στην πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών που επιχειρούν στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

«Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η εμπειρία του ταξιδιού πλέον αναδεικνύεται ως προτεραιότητα έναντι της απόκτησης υλικών αγαθών. Το ταξίδι βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα. Παράλληλα, η αθηναϊκή εμπειρία αποδεικνύεται ως ανώτερη των προσδοκιών μεγάλου μέρους των επισκεπτών της πόλης. Είδαμε για πρώτη φορά εταιρείες, έστω και λίγες, να προωθούν το “sea and sun product” της Αττικής. Κάνουμε αναφορά στη γεωγραφική αποκέντρωση και το είδαμε για πρώτη φορά το 2023», τόνισε, μεταξύ άλλων, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ ΔΑΑ.

Το 2023 στον ΔΑΑ επιχείρησαν 66 αεροπορικές εταιρείες οι οποίες πέταξαν σε 156 πόλεις/προορισμούς που βρίσκονται 57 χώρες. Υπενθυμίζεται ότι η επιβατική κίνηση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας κατέγραψε άνοδο 24% σε σχέση με το 2022 και αντίστοιχη άνοδο 10% σε σύγκριση με το 2019.

Ο αριθμός των πτήσεων βρέθηκε στο συν 13% σε σύγκριση με το 2022 και στο συν 7% σε σχέση με το 2019. Η διεθνής κίνηση, με μερίδιο αγοράς 69% το 2023, ενισχύθηκε κατά 26% συγκριτικά με το 2022 και κατά 9% σε σχέση με το τελευταίο προ πανδημικό έτος. Mέσω του ΔΑΑ καταγράφηκαν περισσότερες από 7 εκατ. διεθνείς αφίξεις κατοίκων εξωτερικού, σε σύγκριση με 6,4 εκατ. το 2019, το οποίο ήταν και το προηγούμενο έτος αναφοράς. Αντίστοιχα, η κίνηση εσωτερικού βελτιώθηκε κατά 19% σε σχέση με το 2022 και κατά 13% σε σύγκριση με το 2019.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v