Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Β. Φουρλής: Oλα θα εξαρτηθούν από την αντίδραση των καταναλωτών

Χαμηλή ορατότητα για τις επιδόσεις μετά το lockdown, διατηρεί ο όμιλος. Προϊδεάζει για «μαχαίρι» στο βασικό λειτουργικό κόστος που αφορά σε εργαζόμενους και ενοίκια. Η αλλαγή σε ένα πιο digital μοντέλο λειτουργίας.

Β. Φουρλής: Oλα θα εξαρτηθούν από την αντίδραση των καταναλωτών

Εντός του βασικού βραχυπρόθεσμου σεναρίου -που προέβλεπε κλείσιμο καταστημάτων για διάστημα 8 έως 10 εβδομάδων- κινείται ο όμιλος Φουρλή, καθώς από σήμερα επαναλειτουργεί η Intersport και μια εβδομάδα αργότερα η ΙΚΕΑ, ενώ σταδιακά «απελευθερώνεται» η λιανική και σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο.

Το μεγάλο ζητούμενο ωστόσο παραμένει το rebound στην κατανάλωση και πώς θα κινηθεί η ζήτηση το επόμενο διάστημα, καθώς ήδη ο όμιλος είχε προϋπολογίσει την απώλεια 10% των πωλήσεών του εξαιτίας του lockdown

Κατά τον πρόεδρο του ομίλου, Βασίλη Φoυρλή, στο πλαίσιο webinar που διοργάνωσε η Endeavor Greece με θέμα «Η ηγεσία σε καιρούς κρίσης», με βάση το «καλό σενάριο», εκτιμάται πτώση του τζίρου κατά 50% το πρώτο δίμηνο επαναλειτουργίας. 

Αν η αγορά ωστόσο συνεχίσει να υποχωρεί, παγιώνοντας μια ετήσια πτώση της τάξης του 20%-25%, τότε ο όμιλος θα καταστεί ζημιογόνος, σημείωσε ο κ. Φoυρλής, ο οποίος παραδέχθηκε πως είναι αδύνατη η πρόβλεψη για την όποια επαναφορά των πωλήσεων και σε ποιο επίπεδο.

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι υπάρχει πολύ «μικρή ορατότητα» τόσο από τον ίδιο τον όμιλο όσο και από τους συνεργάτες και  προμηθευτές του ομίλου για το προσεχές μέλλον, καθιστώντας τη χάραξη πολιτικής μια υπόθεση που αλλάζει καθημερινά.

«Για εμάς, η επόμενη ημέρα είναι η κατανάλωση στις χώρες δραστηριοποίησης και πώς αυτή θα διαμορφωθεί τον επόμενο χρόνο. Δουλεύουμε με κάποια σενάρια στην κάθε χώρα, παίρνουμε τις προβλέψεις που γίνονται όσον αφορά την πτώση του ΑΕΠ, τη μεταφράζουμε σε πτώση της κατανάλωσης, τη μεταφράζουμε σε δικές μας πιθανές πωλήσεις και από εκεί και κάτω, αρχίζει η διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές» είπε.

Ο όμιλος έχει ήδη προχωρήσει σε συρρίκνωση των μηνιαίων λειτουργικών εξόδων σχεδόν στο 50% (7,5 εκατ. ευρώ από 15 εκατ. ευρώ σε κανονική λειτουργία), αξιοποιώντας τόσο τα μέτρα στήριξης των κυβερνήσεων στις κατά τόπους οικονομίες όπου δραστηριοποιείται όσο και τη διαπραγματευτική του ισχύ όσον αφορά τα μισθώματα. Η διοίκηση του ομίλου έχει εξασφαλίσει συμφωνίες «παγώματος» των πληρωμών προς τους βασικούς του προμηθευτές (InterIkea, Intersport), προκειμένου να διασφαλιστεί η ρευστότητά του το προσεχές διάστημα. Επιπλέον, ο όμιλος έχει εξασφαλίσει «μαξιλάρι» ρευστότητας της τάξης των 70 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιπαρέλθει την επίπτωση από την απρόσμενη επίδραση της πανδημίας. 

«Όταν το 90% των λειτουργικών εξόδων αφορά σε μισθούς και ενοίκια, καταλαβαίνετε πόσα πράγματα θα εξαρτηθούν από αυτό το πράγμα. Δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή για κάποια μέτρα, τα οποία θα πάρουμε, γιατί όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία». Ειδικά για τα ενοίκια, είπε, «είναι κάτι το οποίο μας απασχόλησε και οπωσδήποτε θα μας απασχολεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Διότι σε ορισμένες χώρες έχει ρυθμιστεί, σε άλλες δεν έχει ρυθμιστεί η δυνατότητα αλλαγής των εμπορικών συμβάσεων για τα ακίνητα. Πέρα από τις ρυθμίσεις, ωστόσο, είναι και θέμα πραγματικότητας,  θέμα αγοράς πώς θα προχωρήσει κανείς».

Η πανδημία ωστόσο ενίσχυσε σημαντικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα του ομίλου, για τα οποία έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις τα προηγούμενα χρόνια, με τον κ. Φουρλή να θεωρεί πως η παρούσα κρίση επέσπευσε την υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου λειτουργίας.

Κατά τον κ. Φoυρλή, στο διάστημα 17 Μαρτίου-28 Απριλίου οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος ανήλθαν σε 423.000 τεμάχια, όταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν στις 168.000 τεμάχια. Αντίστοιχα οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της  Intersport από 17.000 τεμάχια το ίδιο διάστημα πέρυσι, φέτος εκτοξεύθηκαν στις 92.000 αντικείμενα.

Ο κ. Φoυρλής εκτίμησε ότι αυτή η στροφή στις online αγορές θα παραμείνει και μετά την άρση των μέτρων, για τον λόγο αυτό ο όμιλος ετοιμάζει να αναπτύξει το pick up μοντέλο, όπου η παραγγελία θα γίνεται ηλεκτρονικά και ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να παραλάβει τις αγορές τους από την πόρτα των καταστημάτων της Intersport.

Το επιχειρηματικό μοντέλο του ομίλου «σίγουρα θα αλλάξει,  θα δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στη σύνδεση του καταστήματος με το online, έμφαση στο προσωποποιημένο μάρκετινγκ, στην online εκπαίδευση των ανθρώπων μας».

Μέχρι πρότινος, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της ΙΚΕΑ αντιπροσώπευαν περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων του concept, ενώ για την Intersport το ποσοστό του ψηφιακού καναλιού ήταν 5%, με τάσεις αύξησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v