Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η ΑΓΝΟ και οι πέντε πλειστηριασμοί που έχτισαν τον όμιλο Σαράντη

Το σήμα και οι εγκαταστάσεις της ΑΓΝΟ είναι το τελευταίο απόκτημα των αδελφών Σαράντη. Τα τελευταία 22 χρόνια, μέσω πλειστηριασμών και διαγωνισμών, κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν όμιλο αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ.

Η ΑΓΝΟ και οι πέντε πλειστηριασμοί που έχτισαν τον όμιλο Σαράντη

Στην τρίτη εξαγορά, μέσω πλειστηριασμού, συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας που μεσουράνησε τον προηγούμενο αιώνα και κατέρρευσε, προχώρησαν την Πέμπτη οι αδελφοί Σαράντη.

Η εξαγορά, έναντι 7,73 εκατ. ευρώ των εγκαταστάσεων και του σήματος της ΑΓΝΟ -δηλαδή με discount 57% από την τιμή της πρώτης προσφοράς του πρώτου πλειστηριασμού- ανοίγει τον δρόμο στους Τρικαλινούς αδελφούς -με πρόεδρο της Ελληνικά Γαλακτοκομεία τον Δημήτρη Σαράντη (φωτο)- να μπουν και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με όχημα το γνωστό brand, που μέχρι σήμερα δεν είχαν παρουσία. Όπως είναι το παγωτό.

Όμως το ενδιαφέρον με την περίπτωση των αδελφών Σαράντη είναι πως τα τελευταία 22 χρόνια, μέσω πλειστηριασμών και διαγωνισμών -συνολικά 5-, κατάφεραν να «χτίσουν» έναν όμιλο που τζιράρει πάνω από 400 εκατ. ευρώ και ελέγχει υψηλά μερίδια αγοράς.

Μέχρι τις αρχές του 2000, οι αδελφοί Σαράντη από τα Τρίκαλα, ιδιοκτήτες της ΤΥΡΑΣ -την ίδρυσαν το 1985-, μιας υπολογίσιμης μεν περιφερειακής δε γαλακτοβιομηχανίας, είχαν περιορισμένη θέση στο ράφι, που δεν ενοχλούσε κανέναν.

Αυτό άλλαξε από εκείνη τη χρονιά, όταν οι αδελφοί Σαράντη απέκτησαν μέσω πλειστηριασμού τη συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος. Η εξαγορά του brand Όλυμπος και η απόφαση των αδελφών από τα Τρίκαλα να δραστηριοποιηθούν στο φρέσκο γάλα με πλαστική διάφανη συσκευασία οδήγησε σε «πόλεμο» με τον τότε αδιαφιλονίκητο ηγέτη του κλάδου, τη ΔΕΛΤΑ του Δημήτρη Δασκαλόπουλου.

Η διαμάχη για το ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει το όνομα Ολυμπος στη συσκευασία έφτασε μέχρι και τις αίθουσες των δικαστηρίων, με τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές να καταθέτουν ασφαλιστικά μέτρα. Νικητές σε αυτό τον πόλεμο βγήκαν οι αδελφοί Σαράντη, αφού κατάφεραν τα προϊόντα Όλυμπος (γάλα, γιαούρτι, κ.λπ.) να αποκτήσουν σημαντική θέση στο ράφι και υψηλά μερίδια αγοράς.

Οκτώ χρόνια μετά την απόκτηση της Όλυμπος, το 2008, οι Αφοί Σαράντη, διεκδικούν και αποκτούν και πάλι μέσω πλειστηριασμού την επίσης συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία Ροδόπη, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ. Το 2012, διεκδικούν αλλά δεν καταφέρνουν να εξαγοράσουν το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της επίσης συνεταιριστικής Δωδώνη, ενώ σήμερα, κοντά μια δεκαετία μετά την κατάρρευση της ΑΓΝΟ, απέκτησαν και πάλι μέσω πλειστηριασμού τα ασημικά της έναντι 7,73 εκατ. ευρώ.

Στον πλειστηριασμό της Τετάρτης για την εκποίηση της ακίνητης περιουσίας και των σημάτων της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη ήταν η μοναδική που κατέθεσε προσφορά. Κάτι που δεν είχαν κάνει στους προηγούμενους άγονους διαγωνισμούς, γιατί όπως λένε στο euro2day.gr οι επικεφαλής της, οι εγκαταστάσεις και τα σήματα δεν πωλούνταν «πακέτο».

Αν οι αδελφοί Σαράντη διεκδικούσαν την ΑΓΝΟ στους προηγούμενους πλειστηριασμούς -ο πρώτος έγινε στα τέλη του 2020, με τιμή πρώτης προσφοράς άνω των 18 εκατ. ευρώ-, θα έπρεπε να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Το ενδιαφέρον των αδελφών από τα Τρίκαλα για την ΑΓΝΟ δεν είναι τωρινό. Το πολύ μακρινό 2003, ο όμιλος ΤΥΡΑΣ είχε διεκδικήσει την ΑΓΝΟ, η οποία τελικά κατέληξε στην εταιρεία Κολιός και δέκα χρόνια αργότερα κατέρρευσε υπό το βάρος δυσθεώρητων χρεών.

Εκτός από αυτούς τους τρεις πλειστηριασμούς, μέσω των οποίων η Ελληνικά Γαλακτοκομεία απέκτησε τις Ολυμπος, Ροδόπη και ΑΓΝΟ, οι αδελφοί Σαράντη εξαγόρασαν την τελευταία διετία μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας τη Δουμπιά και την Κλιάφα και εισήλθαν στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού και των αναψυκτικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v