Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι περιπέτειες της Coca Cola HBC στη Ρωσία

Η εταιρεία ανακοίνωσε την παύση των επενδύσεών της στη ρωσική αγορά και την εστίασή της, μέχρι νεωτέρας, στα τοπικά σήματα. Υπό αξιολόγηση οι δραστηριότητές της, αναμένονται ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα.

Οι περιπέτειες της Coca Cola HBC στη Ρωσία

Κοντά τέσσερις μήνες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τρεις από την ημέρα που η The Coca Cοla Company ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις δραστηριότητές της στη Ρωσία, η Cοca Cola HBC ανακοίνωσε χθες Πέμπτη ότι από τις 8 Μαρτίου σταμάτησε τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης στη Ρωσία και διέκοψε τις επενδύσεις στην αγορά.

Σε συνέχεια της απόφασης αυτής, η εταιρεία δηλώνει ότι διατηρεί μια πολύ μικρότερη παρουσία στην αγορά, επικεντρωμένη σε τοπικά εμπορικά σήματα. Παράλληλα αξιολογεί όλες τις σχετικές επιλογές, με τις σχετικές αποφάσεις να ανακοινώνονται το επόμενο διάστημα όπως και ποιες θα είναι οι οικονομικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από την όποια απόφαση στις επιδόσεις για το 2022 καθώς και στο επίπεδο των μη ταμειακών εξόδων. Τα τοπικά σήματα που παράγει στη Ρωσία η Coca Cοla HBC είναι μεταξύ άλλων οι χυμοί Dobry, Rich και Moya.

Για την Cοca Cola HBC οι αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας είχαν σημαντικό «βάρος» στα οικονομικά της μεγέθη. Πέρυσι οι δύο αυτές χώρες απορρόφησαν το 1/5 του συνολικού όγκου των πωλήσεών της, δηλαδή 510,6 εκατ. units -ένα unit αντιπροσωπεύει 5,678 λίτρα ή 24 μερίδες-, όταν στο σύνολο της περασμένης οικονομικής χρήσης σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος, ο όγκος πωλήσεών του άγγιξε τα 2,412 δισ. units.

Η Coca Cοla HBC, που δραστηριοποιείται στη Ρωσία από το 1994 αρχικά σε κοινοπρακτικό σχήμα με την TCCC και την Cοca Cola Molino Beverages Ltd, διαθέτει 10 εργοστάσια στη χώρα, 60 γραμμές παραγωγής, απασχολεί 7.000 άτομα και στόλο 3.554 φορτηγών.

Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η οργανική αύξηση των εσόδων του ομίλου το πρώτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε στο 25,9%. Οι όγκοι στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-15%, χάρη στο νερό, το οποίο κατέγραψε καλές επιδόσεις στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.

Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω των επιδόσεων που σημείωσαν τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας συνέχισαν να καταγράφουν διψήφια αύξηση.

Συνολικά ο όμιλος εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο πωλήσεις 1,770 δισ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 24,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, ενώ πούλησε 11,3% περισσότερα προϊόντα, με τον όγκο των πωλήσεων να ξεπερνά τα 605,5 εκατομμύρια κιβώτια. Σε αυτά τα μεγέθη σημαντική ήταν η συμβολή της ενσωμάτωσης των δραστηριοτήτων της Αιγύπτου στον όμιλο.

Αλεξάνδρα Γκίτση [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v