Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Notos Com: Το ισχνό 2022 και οι προβλέψεις για το comeback του 2023

Ο υπό εξυγίανση εμπορικός όμιλος επιβαρύνθηκε από επιπλέον λειτουργικά κόστη στην περασμένη χρήση, αλλά προσβλέπει σε ανάκαμψη στην τρέχουσα χρήση. Το bonus από χονδρική και λιανική καλλυντικών και ένδυσης.

Notos Com: Το ισχνό 2022 και οι προβλέψεις για το comeback του 2023

Εκτιμήσεις για βελτίωση επιδόσεων το 2023 διατυπώνει η διοίκηση της Notos Com με επικεφαλής τον κ. Μ. Παπαέλληνα, προβλέποντας πως ο τζίρος πολυκαταστημάτων, λιανικής και χονδρικής ένδυσης και καλλυντικών -δραστηριοτήτων που ενσωματώνει ο όμιλος- θα διαμορφωθεί στα 124-126 εκατ. ευρώ και τα κέρδη EBITDA πέριξ των 14-16 εκατ. ευρώ.

Η πρόβλεψη αποδίδεται στα στοιχεία των πρώτων 5 μηνών της χρήσης, όπου χωρίς τη δραστηριότητα εκμετάλλευσης της American Eagle (o όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία διεθνούς διαιτησίας για τη λύση του συμβολαίου με το ξένο brand), όπου παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 27,5% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2022.

Σε ό,τι ωστόσο αφορά τη χρήση του 2022, σύμφωνα με τον ισολογισμό του ομίλου, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στο ποσό των 110 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 17,4% έναντι του 2021, ενώ τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 13% σε σχέση με το 2021. Πέρα από τα χρηματοοικονομικά κόστη του ομίλου, ο οποίος βρίσκεται σε φάση εξυγίανσης, η επιθετική εκπτωτική πολιτική αλλά και η επιβάρυνση από προφανή κόστη ενέργειας, μεταφορών και μισθοδοσίας το 2022 (χονδρικά κατά 5 εκατ. ευρώ) επηρέασαν τα μικτά κέρδη, που ωστόσο αναπτύχθηκαν κατά 20%. Σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος, ο όμιλος εμφάνισε ζημιές μετά από φόρους 6,1 εκατ. ευρώ, μειωμένες ωστόσο από τα επίπεδα του 2021, όπου είχαν διαμορφωθεί στα 11,9 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως ο όμιλος στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσής του με τις πιστώτριες τράπεζες και τον στρατηγικό επενδυτή του deal, τον όμιλο Fais Group (κατέχει το 5,15% της Notos Com), πέτυχε την κεφαλαιοποίηση δανείων ύψους 140 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου έχει μειώσει δραστικά τη δανειακή του έκθεση στα 54 εκατ. ευρώ περίπου στο τέλος του 2022.

Όπως προαναφέρθηκε, ο όμιλος εμπορικά βασίζεται στους κλάδους ένδυσης και καλλυντικών, που εισφέρουν πάνω από 70% του τζίρου. Ειδικότερα, η δραστηριότητα αναπτύσσεται σε τρεις τομείς:

Καλλυντικά, με χονδρική διάθεση μαρκών όπως Shiseido και Dolce & Gabbana αλλά και brands του οίκου L’Oreal, ενώ διαθέτει αποκλειστικά και τα είδη γραφικών-βιβλιοχαρτοπωλείου Faber Castell.

Ένδυση-υπόδηση, με δραστηριότητα σε χονδρικό και λιανικό εμπόριο, όπου διατηρεί συνεργασίες με οίκους όπως Lacoste, Gant, Nautica και La Martina, καθώς και τις μάρκες Paul & Shark και Τhe Bostonians και

Πολυκαταστήματα, με παρουσία σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα.

Η εταιρεία διαχειρίζεται 53 καταστήματα στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 42 είναι εταιρικά και 11 είναι καταστήματα τρίτων που λειτουργούν με το σύστημα της παρακαταθήκης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v