Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χατζηδάκης: Κίνδυνος ζημίας στην ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης

«Σήμερα βρισκόμαστε ήδη στα τέλη Οκτωβρίου και παραμένει άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων που θα ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη», τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Χατζηδάκης.

Χατζηδάκης: Κίνδυνος ζημίας στην ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης

Τον κίνδυνο ζημίας για το ελληνικό δημόσιο λόγω καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης επισημαίνει, με ερώτησή του στη Βουλή, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης.

Ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε δήλωση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη τον περασμένο Ιανουάριο συμφωνα με την οποία : «Τον Ιούνιο (2018) θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε διπλή γραμμή, ηλεκτροδοτούμενο και θα μπορούμε να καλύπτουμε αυτή την απόσταση σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά πράγματα και για τις επιβατικές μεταφορές, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές».

«Σήμερα βρισκόμαστε ήδη στα τέλη Οκτωβρίου και παραμένει άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων που θα ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη», τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Χατζηδάκης.

Σημειώνει πως πρόκειται για εξέλιξη που συνεπάγεται ταλαιπωρία για τους επιβάτες, αλλά και πιθανές ζημιές για το δημόσιο και κατ' επέκταση για τον Έλληνα φορολογούμενο, λόγω δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σύμφωνα με την σύμβαση που διέπει την εξαγορά της από τη FERROVIA DELO STATO F.S).

Μάλιστα, όπως σημειώνει ο κ. Χατζηδάκης, φαίνεται πως παραμένουν σημαντικές εκκρεμότητες όσον αφορά στα έργα υποδομής που σχετίζονται με το συγκεκριμένο έργο. Συγκεκριμένα, υπογραμμίζει ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, «καθυστερήσεις έχουν παρατηρηθεί στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι, όπως και στην ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης, συστήματος τηλεδιοίκησης και συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών ETCS, σε διάφορα τμήματα της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, στα τμήματα Αθήνα-Οινόη, Οινόη-Τιθορέα, Δομοκός-Ευαγγελισμός και Λεπτοκαρύα-Πλατύ δεν φαίνεται να υπάρχει συντήρηση της επιδομής σύμφωνα με τον κανονισμό του ΟΣΕ, ώστε να είναι σε θέση να δεχθούν σύγχρονα τρένα υψηλών ταχυτήτων.»

Στην ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο κ. Χατζηδάκης ζητάει να μάθει από τον κ. Σπίρτζη πού οφείλεται η μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας Θεσσαλονίκης, πότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν τα εκκρεμή έργα υποδομής, ποιο είναι το ύψος των κονδυλίων που κινδυνεύουν να χαθούν ή να επιστραφούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μέχρι ποιο ύψος μπορούν να φτάσουν οι αποζημιώσεις προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε περίπτωση μη έγκυρης ολοκλήρωσης του δικτύου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v