Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σοφοκλέους: 11 συν 4 μετοχές "παντός καιρού"

Αποτελούν το πρώτο καταφύγιο των επαγγελματιών με το που αγριεύει το… volatility. Κύριο χαρακτηριστικό τους, οι αντοχές απέναντι στην κρίση. Ποιες είναι οι 11 συν 4 μετοχές που αναπτύσσονται κόντρα στην κρίση.

  • του Χρήστου Κίτσιου
Σοφοκλέους: 11 συν 4 μετοχές παντός καιρού
Σε άλλες εποχές θα τις λάτρευαν τα μικτά αμοιβαία κεφάλαια και οι ΑΕΕΧ που κυνηγούσαν απόδοση με μειωμένο αναλαμβανόμενο κίνδυνο. Σήμερα, ύστερα από ένα ράλι ανόδου της τάξης του 52%, αποτελούν το πρώτο καταφύγιο των θεσμικών παικτών με το που δείχνει να αγριεύει το νolatility στις αγορές.

Κύριο χαρακτηριστικό τους, οι αντοχές που επιδεικνύουν απέναντι στην κρίση. Είτε λόγω κλάδου (επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, τζόγος, ενέργεια, τρόφιμα, υγεία, φάρμακα) είτε λόγω concept ή ηγετικής θέσης (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Jumbo, Audiovisual) είτε, τέλος, γιατί τις βοηθάει η ίδια η κρίση ή άλλοι εξωγενείς παράγοντες (ΔΕΗ).

Στην πλειονότητά τους προβλέπεται να εμφανίσουν φέτος αύξηση κερδών. Ακόμη και οι εξαιρέσεις, όμως (Coca Cola, AB κ.ά.), κερδίζουν μερίδια στις αγορές τους θέτοντας τις βάσεις για ένα καλύτερο 2010, στο βαθμό που και η παγκόσμια οικονομία εξέλθει της ύφεσης.

Δεύτερο κοινό χαρακτηριστικό τους, η χαμηλή ή ανεκτή δανειακή μόχλευση και οι ισχυρές ταμειακές ροές, που επιτρέπουν να προχωρούν απρόσκοπτα στην υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων και την ίδια στιγμή να διερευνούν πιθανές ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν από ενδεχόμενη απότομη μεταστροφή της οικονομίας.

Τρίτο χαρακτηριστικό τους, αποτελούν τα τελευταία… καταφύγια των αναλυτών. Έπειτα από ένα ισχυρό bear market rally, οι περισσότερες από τις παρακάτω εταιρίες διατηρούν ανεκτά εκτιμώμενα p/e παρά την υπερβολή που κυριάρχησε το τελευταίο τρίμηνο. Κάποιες δε εξ αυτών, όπως η ΔΕΗ, εμφανίζονται να διαθέτουν και ιδιαίτερα χαμηλό p/e ακόμη και στα τρέχοντα επίπεδα αποτιμήσεων.

ΔΕΗ και ΕΛΠΕ κλέβουν την παράσταση στην ενέργεια

ΔΕΗ: Τα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου επιβεβαίωσαν ότι η ΔΕΗ αποτελεί το μοναδικό άξιο λόγου turn around story του Χ.Α για τη φετινή χρονιά. Ένα turn around, όμως, που εξαρτάται από δύο εξωγενείς παράγοντες. Την πορεία του πετρελαίου και το ύψος των βροχοπτώσεων.

Με το πετρέλαιο να παραμένει σταθερά κάτω από τα 60 δολάρια το βαρέλι, το ενεργειακό κόστος της Επιχείρησης μειώθηκε σημαντικά, ενώ η αύξηση των βροχοπτώσεων "ζέστανε" τα υδροηλεκτρικά συμβάλλοντας στην εκτίναξη των κερδών.

Τα καθαρά κέρδη της ΔΕΗ εκτοξεύτηκαν στο α΄ τρίμηνο στα 219,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 631,7% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου και ξεπερνώντας τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις των αναλυτών. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στο 1,495 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 6%, ενώ το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 31,5%, σε σύγκριση με το 21,8% του προϋπολογισμού και το 14,6% την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

Το περιθώριο EBITDA για το σύνολο του έτους εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε περίπου 26%, έναντι 21,8% που προυπολογιζόταν, εφόσον για το υπόλοιπο του έτους οι τιμές καυσίμων και οι υδραυλικές συνθήκες παραμείνουν εντός των προϋπολογιζόμενων επιπέδων.

Τα αποτελέσματα α΄ τριμήνου και η ανοδική αναθεώρηση στόχου περιθωρίου EBITDA από τη διοίκηση της Επιχείρησης προκάλεσαν βροχή αναβαθμίσεων τιμών-στόχων και επιβεβαιώσεων από το σύνολο σχεδόν των χρηματιστηριακών. Merrill Lynch, Citigroup και Marfin εξέδωσαν σύσταση αγοράς, με τη Citigroup να δίνει τιμή-στόχο τα 25 ευρώ! "Outperform" διατήρησαν τη μετοχή της ΔΕΗ οι EFG Securities και Alpha Finance, ενώ NBG-P&K και Euroxx διατήρησαν σύσταση "overweight".

ΕΛΠΕ: Βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας, αύξηση μεριδίου και χαμηλός βαθμός δανειακής μόχλευσης που επιτρέπει την απρόσκοπτη χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος και επεκτατικές κινήσεις, όπως η διεκδίκηση των πρατηρίων Shell, εμφάνισε στο α΄ τρίμηνο ο όμιλος ΕΛΠΕ.

Τα περιθώρια διύλισης στήριξαν την κερδοφορία του α΄ τριμήνου, ενώ αντίθετα η πτώση των πωλήσεων στην εμπορία -μικρότερη στην Ελλάδα και μεγαλύτερη στα Βαλκάνια- επηρέασε αρνητικά την κερδοφορία.

Αν εξαιρεθεί η νέα απομείωση αποθεμάτων (ύψους 22 εκατ. ευρώ) και η αλλαγή ενοποίησης του κλάδου ηλεκτρικής ενέργειας, τα συγκρίσιμα EBITDA αυξήθηκαν κατά 115% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και διαμορφώθηκαν σε € 114 εκατ., ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη σημείωσαν άνοδο 8% στα € 51εκατ., κυρίως λόγω των αυξημένων περιθωρίων διύλισης και της ισχυροποίησης του δολαρίου.

Από την άλλη, το α΄ τρίμηνο περιλάμβανε έσοδα ύψους € 26 εκατ. από τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων με την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ για το διυλιστήριο ΟΚΤΑ.

Ισχυρά κέρδη από ΟΠΑΠ

Την αισιοδοξία της ότι ο ΟΠΑΠ θα διατηρήσει ισχυρή κερδοφορία στο σύνολο του 2009 διατύπωσε η διοίκηση του Οργανισμού, τα καθαρά κέρδη του οποίου ανήλθαν στη διάρκεια του α΄ τριμήνου στα 215,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οι πωλήσεις του "Πάμε Στοίχημα" υστέρησαν σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2008, εξέλιξη που από τη διοίκηση του Οργανισμού αποδίδεται στην πολύ διαφορετική εποχική ροή των αγώνων ποδοσφαίρου. Για τον ίδιο λόγο, παρατηρείται το αντίστροφο φαινόμενο κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.

Τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις των αναλυτών, που υπολόγιζαν μείωση των καθαρών κερδών κατά 1,6% στα 205,2 εκατ. ευρώ, με αύξηση των πωλήσεων κατά 3,5%.

Προσβλέπουν σε καλύτερα τρίμηνα στον ΟΤΕ

Μείωση εσόδων στην Ελλάδα τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία και αύξηση κερδών χαμηλότερη των συγκλινουσών εκτιμήσεων των αναλυτών εμφάνισε ο ΟΤΕ κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου, "απογοητεύοντας" τους αναλυτές.

Τόσο τα αποτελέσματα όσο και το conference call αύξησαν την ανησυχία ότι τα κέρδη του ΟΤΕ θα πιεστούν σημαντικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2009, λόγω του μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των πιέσεων σε ρυθμιστικό επίπεδο και επίπεδο ανταγωνισμού.

Παρ' όλα αυτά, τα κέρδη του ΟΤΕ ανήλθαν στα 266,7 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας άνοδο της τάξης του 89%. Το consensus (σ.σ. του Bloomberg) αναμένει κέρδη 289 εκατ. ευρώ από 141,1 εκατ. ευρώ πέρυσι και η υστέρηση προκάλεσε μια μικρή απογοήτευση.

Ο ανταγωνισμός, όμως, στην κινητή δείχνει πλέον να εξορθολογίζεται λόγω και της ανάγκης της Wind να ενισχύσει τις ταμειακές της ροές. Ταυτόχρονα, η αγορά σταθερής τηλεφωνίας συγκεντρώνεται και υπό την πίεση που δημιούργησε η κίνηση της διοίκησης Βουρλούμη να αυξήσει σταδιακά τις τιμές χονδρικής μειώνοντας τις τιμές λιανικής.

Η διοίκηση του ΟΤΕ εκτίμησε στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ότι η αγορά της κινητής φέτος στην Ελλάδα θα κινηθεί πτωτικά κατά 8% με 10%, η κατάσταση όμως για το υπόλοιπο της χρονιάς "δεν θα είναι τόσο... άγρια όσο το πρώτο τρίμηνο του 2009".

Οι διαβεβαιώσεις της δεν διασκέδασαν τις ανησυχίες των αναλυτών. Η Merrill Lynch ταλαιπωρεί με πωλήσεις -για λογαριασμό προφανώς πελατών της- τον τίτλο του ΟΤΕ εδώ και αρκετές συνεδριάσεις.

Την προσφορά της αντικρύζουν κατά κύριο λόγο εγχώρια επενδυτικά σχήματα που προσδοκούν ότι η ενεργοποίηση του option της Deutsche Telecom για αγορά ενός επιπλέον 5% του ΟΤΕ από το Δημόσιο θα συνοδευτεί και από αίτηση αγοράς μετοχών από την αγορά, προκειμένου να μειώσουν οι Γερμανοί το μέσο κόστος κτήσης τους στον Οργανισμό.

Σκληρές αντοχές για τα υπόλοιπα Utilities

ΕΥΔΑΠ: Η σημαντική αύξηση των βροχοπτώσεων φέτος ωφελεί πέραν της ΔΕΗ και την ΕΥΔΑΠ. Η εταιρία ανακοίνωσε τη διακοπή από 25/5 της άντλησης νερού από τη λίμνη της Υλίκης λόγω της δημιουργίας ικανοποιητικών αποθεμάτων στους ταμιευτήρες Μόρνου και Ευήνου.

Με τη διακοπή της άντλησης ύδατος από την Υλίκη, η ΕΥΔΑΠ εξασφαλίζει μείωση στα κόστη ενέργειας (δεύτερος μεγαλύτερος πελάτης της ΔΕΗ) η οποία θα διαφανεί στο σύνολό της από το γ΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης. Το συνολικό όφελος από τη μείωση στα κόστη ενέργειας για άντληση ύδατος αναμένεται να ξεπεράσει τα 6 εκατ. ευρώ.

Ο μεγάλος "πονοκέφαλος" της ΕΥΔΑΠ αφορά στις υποχρεώσεις των δήμων, οι οποίες ανέρχονται γύρω στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ υπερβαίνουν το ποσό αυτό αν συνεκτιμηθούν και οι προσαυξήσεις. Οι ΟΤΑ αποτελούν τους πελάτες της ΕΥΔΑΠ με τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης την τελευταία πενταετία και οι καθυστερήσεις πληρωμής των υποχρεώσεών τους έχουν εντείνει τις πιέσεις από πλευράς Επιχείρησης.

Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διάθεση πακέτου μετοχών της ΕΥΑΘ αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον και για την ΕΥΔΑΠ που αφενός είναι μεγαλύτερη και αφετέρου διαθέτει πολύ μεγαλύτερα περιθώρια εξορθολογισμού στις απαιτήσεις και τον τρόπο λειτουργίας της.

ΕΥΑΘ: Η απόφαση της κυβέρνησης να διαθέσει μέρος του πακέτου μετοχών που ελέγχει το Δημόσιο σε στρατηγικό επενδυτή και η είσοδος των μετοχών της στον ΜSCI Small Cap Index ενίσχυσαν το ενδιαφέρον για τη μετοχή της ΕΥΑΘ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προτίθεται να διαθέσει το 23% από το 74% που κατέχει το Δημόσιο, διατηρώντας το 51% του μετοχικού της κεφαλαίου. Ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα εκδηλωθεί από τον γαλλικό όμιλο Suez που κατέχει ήδη το 5% του μετοχικού της κεφαλαίου και πιθανώς και από άλλα σχήματα ξένων και εγχώριων ομίλων.

Τα κέρδη της κατά το α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης εκτιμάται από την NBG P&K ότι θα ανέλθουν στα 4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 11,9%, με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 18,8 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, ενώ τα EBITDA εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν 8% υψηλότερα, στα 6,4 εκατ. ευρώ. Η χρηματιστηριακή διατηρεί την τιμή-στόχο των 5,8 ευρώ ανά μετοχή και τη σύσταση "outperform" για την ΕΥΑΘ.

Αυξάνουν κέρδη κλινικές και φαρμακοβιομηχανίες

Alapis: Ο όμιλος έκλεισε το α΄ τρίμηνο με αύξηση πωλήσεων κατά 13,2% και εκτίναξη των EBITDA στα 75,8 εκατ. ευρώ έναντι 57,7 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2008 (άνοδος κατά 31,5%).

Ενίσχυση που οφείλεται στο σύνολό της στην πολύ καλή πορεία του τομέα των φαρμάκων, καθώς τόσο οι πωλήσεις όσο και τα κέρδη του κλάδου απορρυπαντικών-καλλυντικών υποχώρησαν. Αποτέλεσμα ήταν να βελτιωθεί το περιθώριο EBITDA, το οποίο ανήλθε στο 32,2% έναντι 27,7% το α΄ τρίμηνο του 2008.

Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας, λόγω του ζημιογόνου διακοπτόμενου κλάδου των βιολογικών προϊόντων σημείωσαν μικρή πτώση κατά 2,8% και ανήλθαν στα 31,4 εκατ. ευρώ έναντι 32,3 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2008.

Η πτώση του Euribor και η εξοικονόμηση τόκων που επιφέρει, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του προγράμματος εξαγορών και την ανάληψη του μεγαλύτερου μέρους του κόστους για τη διακοπτόμενη δραστηριότητα των Βιολογικών κάνει τους αναλυτές να εκτιμούν ότι ο όμιλος θα εμφανίσει βελτίωση κερδοφορίας στα επόμενα τρίμηνα εφόσον ο κλάδος φαρμάκων συνεχίζει να αναπτύσσεται με τους ίδιους ρυθμούς.

ΥΓΕΙΑ: Τα καθαρά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν κατά 49,8%, στα 8 εκατ. ευρώ. Σε εταιρικό επίπεδο, τα κέρδη μετά φόρων εκτινάχθηκαν στα 3,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 133%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Το ενοποιημένο περιθώριο των κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA margin) διαμορφώθηκε στα 19,9%.

Το ενοποιημένο περιθώριο EBITDA μειώθηκε σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω της αλματώδους αύξησης του κύκλου εργασιών των προμηθευτικών εταιριών του ομίλου (Y-Pharma και Y-Logimed), οι οποίες λειτουργούν με χαμηλότερα περιθώρια, και της πλήρους ενοποίησης για πρώτη φορά των αλλοδαπών θυγατρικών, οι οποίες είναι σε φάση αναδιάρθρωσης. Η μείωση των τόκων λόγω της αποπληρωμής του ΜΟΔ συνέβαλε στην περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας.

Ιασώ: Ισχυρές αντοχές στην κρίση παρουσιάζει ο όμιλος, παρά τη μείωση περιστατικών στη μαιευτική κλινική, που θα επιφέρει και μικρή επίδραση στα αποτελέσματα. Το Ιασώ General διατηρείται στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα, ενώ η έναρξη το επόμενο δίμηνο της λειτουργίας του Ιασώ Θεσσαλίας θα επηρεάσει επίσης τα EBITDA του ομίλου.

Στα άμεσα πλάνα του περιλαμβάνεται και η ανέγερση κλινικής στα νότια προάστια, προϋπολογισμού, βάσει της οριστικής συμφωνίας που υπογράφηκε προ μερικών ημερών με την Intrakat, 70 εκατ. ευρώ.

Ποιες κερδίζουν μερίδιο στο… μικρότερο καλάθι της νοικοκυράς

Πόλεμος αύξησης μεριδίων εν μέσω μείωσης της κατανάλωσης διενεργείται μεταξύ των βιομηχανικών τροφίμων αλλά και των αλυσίδων super market. Σε μια χρονιά κατά την οποία οι βιομηχανίες τροφίμων προυπολογίζουν πτώση της κατανάλωσης κατά 10% με 15%, κάποιες εισηγμένες καταφέρνουν να αυξήσουν τη συμμετοχή τους στο μικρότερο καλάθι που κρατά η νοικοκυρά.

Coca Cola 3E: Η Coca Cola 3E προσβλέπει σε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 1 δισ. κιβώτια μέχρι το 2015. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρίας, η συνολική αγορά των μη αλκοολούχων αναψυκτικών στις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται αναμένεται να παρουσιάσει μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 4% για τα επόμενα 7 χρόνια, φτάνοντας τα 13,6 δισ. κιβώτια το 2015 - αύξηση 3,1 δισ. κιβωτίων σε σχέση με το 2008.

Πέρυσι, παρά την κρίση, η Coca Cola 3E πέτυχε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς της σε αγορές όπως των Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Πολωνίας και Αυστρίας. Το ίδιο συνέβη και στο φετινό α΄ τρίμηνο, παρά τη μείωση της κατανάλωσης σε πολλές από τις σημαντικές αγορές της. Η διοίκηση της εταιρίας έχει τονίσει ότι στα σχέδιά της περιλαμβάνεται η εξαγορά ισχυρών brands στις κατηγορίες των νερών και των χυμών.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Επεκτατική πολιτική στην "πλάτη" της κρίσης έχει αποφασίσει να ακολουθήσει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος με τις ευλογίες του βασικού της μετόχου, της βελγικής Delhaize, η οποία την ίδια στιγμή επιδιώκει να αποκτήσει το 100% των μετοχών της αλυσίδας διαγράφοντας τις μετοχές της από το Χ.Α.

Η ΑΒ στοχεύει να διπλασιάσει τα καταστήματά της στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη 10ετία, να επεκταθεί στην Κύπρο και εν συνεχεία στα Βαλκάνια μετασχηματιζόμενη σε βραχίονα των εργασιών της Delhaize στη ΝΑ. Ευρώπη.

Στην Ελλάδα, βασικό άξονα της στρατηγικής της ΑΒ αποτελεί η διεύρυνση του μεριδίου της σε μια αγορά όπου οι επιπτώσεις της κρίσης αρχίζουν να διαφαίνονται, με την αξία των πωλήσεων να υποχωρεί τους τελευταίους μήνες.

Η εξαγορά της αλυσίδας Plus και η επέκταση του δικτύου της στη Β. Ελλάδα, τα νέα logistics centers και η συνεχής επέκταση του αριθμού των καταστημάτων της (ΑΒ και Lions) έφεραν ήδη αποτέλεσμα, καθώς οι πωλήσεις της ΑΒ αυξήθηκαν στο δ΄ τρίμηνο του 2008 με ρυθμό 9%, ενώ η συνολική αξία των πωλήσεων super market μειώθηκε στο εν λόγω τρίμηνο.

Αντίστοιχα, στο α΄ δίμηνο της φετινής χρονιάς η αξία των πωλήσεων των super market μειώθηκε κατά 0,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ η ΑΒ εμφάνισε αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 6,5%. Μόνο τον Ιανουάριο η ΑΒ διεύρυνε το μερίδιο αγοράς στο 16% από 14,5% στο τέλος του 2008. Η αλυσίδα αύξησε το μερίδιό της και κατά τον Μάρτιο, που αποτέλεσε τον πρώτο μήνα με εμφανή πτώση πωλήσεων για τα super markets.

Συν 4 μετοχές για βελτίωση απόδοσης

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Η διοίκηση της εταιρίας έχει θέσει ως στόχο περιθώριo EBIT 5% στον τομέα των κατασκευών φέτος, ενώ στις παραχωρήσεις η αύξηση της κίνησης στην Αττική Οδό το α΄ τρίμηνο του 2009 αναμένεται να ενισχύσει την κερδοφορία.

Η NBG - P&K αναμένει για το α΄ τρίμηνο καθαρά κέρδη 20,8 εκατ. ευρώ (άνοδος 2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα) με ενοποιημένες πωλήσεις 441,1 εκατ. ευρώ (άνοδος κατά 15,7%). Η Alpha Finance από την πλευρά της θεωρεί ως βραχυπρόθεσμο καταλύτη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ το να κερδίσει έναν από τους δύο διαγωνισμούς για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης.

Jumbo: Ιδιαίτερα ανθεκτικό και στην κρίση αναδεικνύεται το concept με το οποίο ανέπτυξε την Jumbo ο κ. Απ. Βακάκης. Η εταιρία χάρη στα φθηνά προιόντα και με κράχτη τα παιδικά παιχνίδια και ρούχα, κερδίζει μερίδιο αγοράς. Οι πωλήσεις της μέχρι και τον Απρίλιο έτρεξαν με ρυθμό αύξησης 15,55%.

Η διοίκηση της εταιρίας προέβλεψε πάντως μονοψήφια αύξηση πωλήσεων και κερδών (8% και 6% αντίστοιχα) για την επόμενη χρήση Αν επιβεβαιωθεί, θα είναι η πρώτη φορά την τελευταία οκταετία όπου ο όμιλος θα αναπτυχθεί με μονοψήφιο ρυθμό.

Ο όμιλος πήρε την απόφαση να εξαιρέσει από τα προϊόντα του τις κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών (που ως κατηγορία γνωρίζουν αύξηση), προκειμένου να μην επιβαρύνει το μικτό του περιθώριο. Σε αυτήν την εξαίρεση αποδίδει κατά κύριο λόγο την κάμψη των προβλέψεων για την επόμενη χρήση, καθώς ο τζίρος της κατηγορίας στο σύνολο των πωλήσεων της Jumbo φτάνει στο 6%.

Audiovisual: Η εταιρία εμφανίζει ισχυρές ταμειακές ροές από την πανευρωπαική διάθεση του δικτυακού παιχνιδιού Darkfall. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν τέτοια η ζήτηση για συνδρομές ώστε η Audiovisual να διαθέτει κάθε μέρα 1.000 λογαριασμούς για μερικές ώρες και μετά να διακόπτει τη διάθεση γιατί δεν άντεχε τεχνικά να υποστηρίξει την ικανοποίηση μεγαλύτερης ζήτησης.

Το εφάπαξ ποσό της εγγραφής στο Darkfall ανέρχεται σε 50 ευρώ και η μηναία συνδρομή στα 17 ευρώ το μήνα. Το Darkfall αποτελεί συνδρομητικό παιχνίδι τελευταίας γενιάς, ενώ διατίθεται και παίζεται μόνο μέσω του Διαδικτύου.

Centric: Η Centric, η οποία δραστηριοποιείται στον διαδικτυακό τζόγο και την ψυχαγωγία, έκλεισε το α΄ τρίμηνο με εκτίναξη κερδών (2,5 εκατ. ευρώ) και δείχνει ανεπηρέαστη από την κρίση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v